moe,duizelig en zware benen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

charissiej

moe,duizelig en zware benen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 15:57

Sinds enkele weken heb ik last van duizelingen tijdens het werk,autorijden en noem maar op. Ook heb ik het enkele keren gehad dat ik met een klant aan tafel zat te praten,en dat ik het dan in een keer heel warm kreeg en zwarte vlekken voor mijn ogen kreeg. Na enkele minuten verdween het weer. Nu heb ik het deze week alleen erg vaak, en vandaag voel ik me helemaal raar...niet ziek, geen koortsgevoel,maar als ik opsta dan beginnen mijn benen te trillen, en wil ik zo snel mogelijk weer gaan zitten,ook zeer duizelig elke keer en vooral als ik van ver weg naar dichtbij kijk bijvoorbeeld. Ik had vandaag klanten,maar heb amper met deze mensen kunnen praten, was te bang om op te staan ( en flauw te vallen)dus ben op eeen bankje gaan zitten toekijken.Ik heb last van hyperventilatie,en dit speelt zekernu mee,maar ben er van overtuigd dat ik ga hyperventileren omdat ik bang ben dat er wat aande hand is, ikvoel dus heel duidelijk dat dit niet alleen hyperventialtie is. Ben net naar huis gereden in de auto en dit was ook geen pretje, elke keer moest ik me ertoe zetten om te schakelen, want ik had het gevoel dat mijn benen niet mee wilde werken.Ik zit nu op de bank en dan gaat het wel, voel me nu redelijk oke. Ik heb het de laatste tijd erg druk en eet daarbij genoeg,maar niet gezond. Ik denk dat het daar aan zou kunnen liggen en misschien een stukje stres.Ook gafmijn lichaam het al eerder aan, maar zoals ik ben, ga gewoon door.Maar nu heb ik echt met mezelf afgesproken om naar de dokter te gaan. Dit voelt gewoon niet goed. Hebben jullieeen idee wat het kan zijn, of wat ik kan doen, om me tot maandag in ieder geval beter te voelen?

Alvast bedankt!

LostInHeaven

Re: moe,duizelig en zware benen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 16:01

heb ik ook last van. Neem een paar daagjes voor jezelf & ga lekker ontspannen .
Trek je niet teveel aan, van stress wordt het enkel erger :) in de auto heb ik het ook héél vaak dat ik ineens zo licht in mijn hoofd word & dan ga ik lekker hard zingen met de radio, raampje open & gaan :) ben nog nooit aan de kant gaan staan, ik rijd gewoon door. Misschien niet altijd even veilig maar je mag je niet door je angst laten leiden ;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 16:03

Ga je even op Lyme laten testen voor de zekerheid
zo begon het bij mij i.i.g. Moe, moe, moe, zwarte vlekken, zware armen en benen. Loodzwaar. Voelde als griep, maar dan zonder koorts.
Laatst bijgewerkt door Anya op 06-11-10 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 16:03

nee,kloptals ik hyperventilatie heb rij ik ookmet ramen open en airco aan. Maar heb nu niet het idee dat het hyperventilatie is. dat is dus nu het probleem!

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 16:03

Lyme? Dat is toch een tekenziekte? Daar ben ik nooit door gebeten hoor,woon niet in een bosrijk gebied...

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 16:09

Ik had ook geen teek gezien. Maar wel lyme in vergevorderd stadium. Teken komen overal voor, niet alleen in het bos. Ook in weilanden, je tuin etc.

Afbeelding

LostInHeaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 16:11

charissiej schreef:
nee,kloptals ik hyperventilatie heb rij ik ookmet ramen open en airco aan. Maar heb nu niet het idee dat het hyperventilatie is. dat is dus nu het probleem!

nja, ik weet het ook niet. Ik ben de laatste tijd ook altijd heel moe, vaak licht in mijn hoofd, niks willen doen enkel slapen of gewoon rsutig alleen zijn. heb ook vaak pijn in mijn benen, heb een redelijk hoge hartslag bij het minste dat ik doe. ga binnenkort toch eens naar de dokter want dit kan niet enkel daarvan zijn. Misschien moet je dat ook maar doen, dan ben je zeker he :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 16:14

Laat je bloeddruk eens meten, kan heel goed dat deze veel te laag is. Dan wordt je ook erg
duizelig.
Maar denk niet van, oh jee ik blijf maar zitten want stel dat ik duizelig wordt of ga flauwvallen, want dan is de kans
groot dat je ook echt gaat flauwvallen of duizelig wordt.
Ik heb een angststoornis gehad en ik ging niet meer naar de winkel omdat ik bang was
dat ik daar zou flauwvallen. Puur de angst dat het gebeurt dat gaat in je hoofd zitten en daar
blijf je aan denken en dan gebeurt het vaak ook.
Het is heel moeilijk om je daar overheen te zetten en mij is dat ook alleen gelukt met
therapie en medicijnen, maar zo ik lees is het bij jou niet zover, maar laat het ook niet zover komen hé!

Ik zou wel langs de dokter gaan en in ieder geval je bloeddruk laten meten en misschien bloed laten prikken.

Sterkte ermee!

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 17:12

Jah, IngridB ik herken veel in je verhaal,dit zie ik terug in mijn hyperventilatie, alleen nu heb ik meer het idee dat het inderdaadaan mijn bloeddruk of suiker ligt, of misschien wel vermoeidheid. Ik ga maandag even naar de dokter, ben benieuwd.Maar heeft iemand niog tips om me nu beter te voelen? Juist suiker eten,of vitamines,zouten?

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 19:41

Ik had deze klachten ook en bij mij kwam het door chronische hyperventilatie. bij chronische hyperventilatie haal je continu verkeerd adem en dit heb je zelf meestal niet in de gaten.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 20:46

charissiej schreef:
Jah, IngridB ik herken veel in je verhaal,dit zie ik terug in mijn hyperventilatie, alleen nu heb ik meer het idee dat het inderdaadaan mijn bloeddruk of suiker ligt, of misschien wel vermoeidheid. Ik ga maandag even naar de dokter, ben benieuwd.Maar heeft iemand niog tips om me nu beter te voelen? Juist suiker eten,of vitamines,zouten?

Neem eens een opkikkertje of cup-a-soup , dat kan al goed helpen.
Vaak als ik me wat suf en duizelig voel neem ik weleens een theelepeltje zout. Ja, is heel smerig, maar heeft toch wel effect
En het moe zijn, dat heerst nu ook heel erg hoor. Ik hoor niets anders in mijn omgeving.
Neem voldoende rust, ga ook lekker naar buiten een wandeling maken ( heel fijn met dit weer :D ) en eet vooral gezond.
Maar ja, dat zijn van die standaard dingen, die doe je misschien allemaal al wel.
Je kunt ook zoute drop nemen als je wat duizelig bent en niet te snel opstaan!

En.....maandag eerst langs de dokter, dan heb je zekerheid en weet je hoe en wat!