dieren of mensen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LostInHeaven

dieren of mensen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 15:52

Wat vinden jullie het belangrijkste in jullie leven ?
dieren of mensen ? & waarom ?

Ik vind persoonlijk dieren véél leuker dan mensen. Ook belangrijker. Vraag me niet waarom, het is gewoon zo.
Ik zou voor mijn dieren alles opgeven, voor een mens geef ik niks op. mensen zijn bijna allemaal achterbaks &
doen lief in je gezicht , maar achter je rug roddelen ze allemaal. Ik ben vroeger vaak gepest & mensen die mij ooit één keer hebben geraakt, daar moet ik niets meer van hebben. iedereen vind me associaal, maar dat boeit niet. Ik ben graag bij mijn diertjes & de rest kan me niet schelen. Steek maar eens een zebrapad over, 9 van de 10 keer rijden ze je broek af. & dan zeggen ze dat je rekening moet houden met anderen. Doe ik al lang niet meer aan mee.
De pot op met de maatschappij, ik heb mijn eigen leven.

Princess_

Re: dieren of mensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:54

Hmmm... tussen mijn dieren en bijv. mn familie kan ik niet kiezen. Die staan op gelijke voet.

Andere mensen boeien mij dan weer minder en zal ik altijd kiezen voor mijn diertjes.

LostInHeaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 15:55

ja mijn familie vind ik ook even belangrijk als mijn diertjes dat wel
maar andere mensen die je niet kent ... ?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:56

dieren...daar erger ik mij nooit aan,mensen wel..

Princess_

Ja dat zeg ik net. Andere mensen boeien mij niet dus mijn dieren zijn dan belangrijker.

Marrjjollein

Moeilijk.. Ik kan niet zo goed tegen negatief commentaar (niet altijd zeg maar..) Dankzij dieren kan ik heerlijk ontspannen en ze zullen nooit over me klagen en doen, maar zonder mensen kan ik ook zeker niet. Mijn familie en echte vrienden betekenen veel voor me, ook al is mijn familie niet meer wat het is geweest na ruzie's etc. Ik vind ze allebei belangrijk, en kan er ook allebei niet zonder denk ik.

Irmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:57

Dieren.

Ik weet ook niet waarom, maar ik heb altijd al van dieren gehouden. Vroeger toen ik 3 jaar was zat ik al in de tuin met slakken te spelen haha.
Ik heb ook altijd dieren om me heen, ik zou niet weten wat ik zonder ze zou moeten.
Mensen kunnen je bedriegen, en jaloers op je zijn, maar dieren zijn altijd trouw aan je, en je hebt er nooit ruzie mee.
Je kunt er ook een hele goede band mee opbouwen.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 16:06

Dieren.
Mensen voelen zich altijd zoveel beter dan dieren, terwijl zij juist de wereld naar de knoppen aan het helpen zijn...
Bij dieren krijg je terug wat je erin stopt, en dat mis ik heel erg bij mensen. :)

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 16:12

Dieren zijn belangrijker in mijn leven, ze respecteren je en ik erger me er nooit aan.
Als ik een reclame zie van WAR child ofzo doet het me eerlijk gezegd niets.
Maar als ik een reclame zie van de WSPA ofzo moet ik altijd huilen....

LostInHeaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 16:13

gek hé,
Mensen kunnen soms zo lief zijn & ineens slaan ze om. Lees maar eens het topic bij Young riders van me. Iets met een paard kopen ofzo. & dan snap je misschien wat ik bedoel ;)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 16:17

LostInHeaven schreef:
gek hé,
Mensen kunnen soms zo lief zijn & ineens slaan ze om. Lees maar eens het topic bij Young riders van me. Iets met een paard kopen ofzo. & dan snap je misschien wat ik bedoel ;)

Wil je het hier over dat topic hebben?

Overigens stel ik dieren niet boven mensen. Ik heb ontzettend moeten vertrouwen op mensen toen ik mijn eentje in Londen woonde, en ik heb geleerd hoe lief en behulpzaam mensen kunnen zijn. Ik ben ook lid van Amnesty International, en het gaat me ontzettend aan het hart dat bevolkingsgroepen achter de schermen systematisch worden uitgeroeid.

Ik ben gek op mijn paard en mijn katten, maar als ik moest uitwijken voor een dier of een mens ten koste van elkaar, wijk ik uit voor de mens.

LostInHeaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 16:20

MarcoBorsato schreef:
LostInHeaven schreef:
gek hé,

Wil je het hier over dat topic hebben?

Overigens stel ik dieren niet boven mensen. Ik heb ontzettend moeten vertrouwen op mensen toen ik mijn eentje in Londen woonde, en ik heb geleerd hoe lief en behulpzaam mensen kunnen zijn. Ik ben ook lid van Amnesty International, en het gaat me ontzettend aan het hart dat bevolkingsgroepen achter de schermen systematisch worden uitgeroeid.

Ik ben gek op mijn paard en mijn katten, maar als ik moest uitwijken voor een dier of een mens ten koste van elkaar, wijk ik uit voor de mens.

nee hoor wil het daar niet over hebben. maar wat ik wil zeggen is dat ik het beu ben dat mensen zich altijd en over alles hun mening willen opdringen :) een dier zul je niet horen klagen hoor.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 16:24

Het is op bokt heel simpel, als je een mening vraagt, of advies, kun je ook meningen en adviezen krijgen die je niet leuk vindt omdat jouw perceptie niet altijd de juiste is. Als dieren zouden kunnen praten zouden ze ook dingen kunnen zeggen die niet leuk zijn om te horen.

LostInHeaven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 16:29

MarcoBorsato schreef:
Het is op bokt heel simpel, als je een mening vraagt, of advies, kun je ook meningen en adviezen krijgen die je niet leuk vindt omdat jouw perceptie niet altijd de juiste is. Als dieren zouden kunnen praten zouden ze ook dingen kunnen zeggen die niet leuk zijn om te horen.

dan denk ik dat veel ruiters hun paard zouden wegdoen als deze kon praten. al eens gekeken naar de springruiters die hun paard lekker gaan afranselen bij een springwedstrijd of gewone training omdat hun paardje eens een balkje heeft geraakt terwijl het DE MENS zijn schuld is?
& dan mag je daar niks van zeggen hé :) mensen zijn zo debiel, niet te geloven

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 16:36

Ah joh, die toer ga ik niet op met je. Er zijn spring- dressuur- en recreatieruiters die fouten maken, de een wat erger en meer dan de ander. Maar daar had ik het niet eens over. Ik praat graag tegen mijn paard over dingen die me dwars zitten, of waar ik juist heel blij mee ben. Als Abel (mijn paard) kon praten, had ie vast allang gezegd 'Hey Lee, I get it allright? Je vriend is de leukste en de liefste blablala geef me hooi en zout op'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:15

Wegens het plaatsen van meerdere topics over hetzelfde onderwerp zet ik hier een slotje.