ziek tijdens menstruatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

savasan

ziek tijdens menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 16:21

Ik heb gezocht naar soortgelijke onderwerpen, maar ik kon niets vinden :o

Deze week was het weer eens tijd voor een stopweek, nadat ik de pil zo'n 2/3 maanden heb doorgeslikt. Dat doorslikken doe ik om het volgende:
Elke keer dat ik in mijn stop week zit en voordat ik aan de pil zat ook al, daarom post ik dit niet in het topic over anticonceptie, wordt ik letterlijk ziek. Het zijn niet de standaard ongesteldheid kwaaltjes, maar het is meer alsof ik een stevige griep te pakken heb. daar versta ik dus hoofdpijn, buikpijn, rug/nek pijn, misselijk, en mijn darmen raken ook lichtelijk in de war. Ik hoor namelijk op dit moment dat ze hard aan het werk zijn.
Ik probeer dus altijd mijn stop week zo ver mogelijk uit te stellen en te plannen in een week dat het weinig kwaad doet. Dat is deze week niet gelukt, ik heb namelijk tentamens.

Hebben meer mensen hier last van, en weet iemand wat dit is?
En het belangrijkste, is het op te lossen?

knollentuin

Re: ziek tijdens menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:22

ja ik heb het ook ,probeer de aleve feminax,werkt echt erg goed eerste x 2 innemen en ik had nergens meer last van

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:24

Ik heb precies hetzelfde, alleen heb ik geen anticonceptie.
Ik bouwvakker altijd gewoon door, dan maar ziek.

lesleygjof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:25

ik krijg altijd zon ontzettende pijn in mn benen, ik gebruik ook de aleve feminax, voor mij echt een redding, want ik kwam gwoon mn bed niet uit van de pijn

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:26

Ik ben ook altijd echt flink ziek. Daarom slik ik de pil altijd door.
Ik stop pas wanneer ik een doorbraak bloeding krijg, meestal als ik na een maand of 5/6 één pil vergeet.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 16:31

Ylana, ik doe dat ook, maar bij mij komt de doorbraak bloeding jammer genoeg al na 2 of 3 maanden.

Ik ga ook altijd maar gewoon door, ik weet dat als ik eraan toegeef, het alleen maar erger wordt.

Ik ben in ieder geval 'blij' dat ik niet de enige ben met dit probleem.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:44

aleve feminax werkt echt :j voordat ik die had uitgevonden en de pil slikte, had ik er ook last van :j .
kon wel gewoon naar school, maar kon dan ineens helemaal beroerd en flauw worden, ook hele dag misselijk enzo :=

toen aleve feminax, geen flauwtes meer :D en nu ik aan de pil ben, heb ik die feminax al minder nodig, maar slik het nog wel, dan heb ik helemaal nergens meer last van :D

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:46

Ik heb dat momenteel ook en heb echt zo iets van moet dat. Maar ik raad je de aleve feminax ook aan. Geweldig. Het zijn de enige die bij mij werken, alleen zijn deze nu niet in huis hier.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:47

Ja bij mij werkt aleve ook heel goed! Moet er meestal wel twee nemen als het echt heel erg is.

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:57

Heb hier ook last van, ben er op getest en heb bloedarmoede, kan zijn omdat je met menstruatie bloed verliest en daardoor je afweersysteem minder werkt? Ik zou even bij de huisarts langsgaan als ik jou was :)

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:59

Andere pil? Misschien dat dat je klachten in de stopweek vermindert,

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:24

Heel herkenbaar. Daarom heb ik ook geen stopweek maar slik ik de pil zolang mogelijk door en "plan" ik de stopweek.
De afgelopen tijd gaat het een stuk beter doordat ik op mijn voeding ben gaan letten. Bijv. geen suiker meer, geen koemelkproducten, afijn het beroemde intolerantie rijtje.
Mijn "alternatieve" arts legde het zo uit: Als je lever overbelast is door bijv. voedsel wat je lichaam niet goed verdraagt/verteert gaat op een gegeven moment je hele lijf protesteren. Je maag/darmen staan in verbinding met je hoofd/nek. Als je darmen niet lekker werken krijg je last van je nek. (vraag me niet hoe of wat maar dat is wat me is verteld)
Doordat je een stopweek inlast krijgt je lijf een flinke optater vanwege de hormoonschommelingen en krijgen je organen een extra douw de verkeerde richting op.
Ik vertel het misschien heel simpel en het zal ongetwijfeld niet helemaal kloppen maar ik hoop dat de strekking van het verhaal duidelijk is!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:12

Je zou eens kunnen gaan kijken naar een andere pil die deze klachten wat verminderd. Bij mij werkt Yaz24+4 heel erg goed, maar ik begrijp wel dat deze wonderpil bij mij, niet bij iedereen zo goed aanslaat.

Wat voor mij de beste pijnstilling is is Ibuprofen 400.

Sterkte met je tentamens.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:15

Ik heb die klachten ook, maar bij mij komen ze door ernstige endometriose.
Dus ipv alleen symptoombestrijding zou ik het ook eens laten checken, ik heb dat vanaf mijn eerste menstruatie bleek achteraf. :)

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:17

Spiraaltje zou wel eens iets voor jou kunnen zijn :)
Bij 3kwart stopt je ongesteldheid volledig na 6 weken.

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 11:20

Ik denk niet dat het aan mijn pil ligt, aangezien ik het ook had voordat ik aan de pil ging. Hiervoor heb ik nog aan een andere pil gezeten, maar daar was het allemaal veel erger bij.
En voor de rest vind ik deze een fijne, heel veel van mijn klachten van hiervoor zijn er niet meer.

Ik denk dat ik maar ga kijken naar Aleve Feminax voor de volgende stop week, niet geschoten is altijd mis :)

Didoo, aan een spiraaltje heb ik inderdaad ook al zitten denken, vooral omdat ik het slikken elke avond zo'n gedoe vind. Maar ik vind het toch wel een grote stap, er wordt wel iets in je geplaatst, ik weet niet of ik dat nou wel zo'n fijn idee vind...

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:24

Ik denk dat je je even over dat idee heen moet zetten.. Zal je even een pb sturen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:31

Ik ben altijd snip verkouden als ik ongesteld ben, zo nu en dan een koortslip erbij. Mijn weerstand is dan slechter dan normaal :). Zo extreem als jij heb ik het gelukkig niet.

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:34

ik lees hier een kwaal waar ik ok last van heb.
ik gebruik een edelsteen ter ondersteuning!
Maansteen: Bevordert succes en tevredenheid. Helpt tegen ongeluk, vergiftiging, maagzuur, menstruatiestoornis.
Bevordert de zwangerschap en is goed voor de maag. Harmoniseert de hormoonhuishouding.

succes

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:35

Hmm ik word dr een beetje chagerijnig van maar meer niet haha :+
Wel vervelend, in principe zou je gewoon door kunnen slikken, 2/3 keer per jaar stoppen moet voldoende zijn volgens onderzoek.
Maargoed daar hoor je zoveel verschillende dingen over, ene vind van niet, ander zegt dat je er onvruchtbaar van word..

Misschien eens naar je huisarts met je verhaal, misschien is een andere pil wel een oplossing of een medicijn dat je gedurende
die week kan slikken om het te onderdrukken?