Stijve soms pijnlijke knie...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Stijve soms pijnlijke knie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 14:35

Ik ben 37 jaar jong en ben in mijn leven een aantal keer op mijn linkerknie gevallen. Van wat ik weet 1 keer in de trein nogal heftig (had toen ook een verrekte heup), 1 keer tegen een muur opgebotst in spel met onze pup, 1 keer toen ik door onze verzorg Fjord onderuit getrokken werd aan de longe en 1 keer van mijn paard geduveld waarbij ik ook op die knie terecht ben gekomen. Dit is chronologisch trouwens. Twee jaar geleden ongeveer voor ik mijn paard kocht zat ik op dansles. Dat was dus nog voor ik van mijn paard geduveld ben en tijdens/NA het voorval met de Fjord. Ik heb vanaf toen problemen met mijn linkerknie. Vooral de draai bewegingen nekte mij met dansen want na een dansles kon ik gewoon 2 dagen de knie niet belasten. Ik heb toen foto's laten maken omdat ik het echt niet vertrouwde maar op die foto's is niks te zien. Bot is dus allemaal in orde, ook geen splinters of woekeringen. Dus wellicht het kraakbeen of de pezen.

Ik kan een tijdlang (zomer) geen last hebben. Nu met de herfst en het koudere weer heb ik weer meer last. Kan er wel gewoon mee lopen maar het voelt alsof is wat dikker is (is uiterlijk niet zo), alsof ik net 2 dagen spierpijn erin gehad heb. Heb ik lang met mijn knie gebogen gezeten dan is het heftiger.

Helaas heb ik een HA die mij niet echt serieus neemt. Ik moet (net als met mijn huidprobleem, daarom naar dermatoloog gestapt) er maar mee leren leven. "Ja je wordt wat ouder he..." Ahum, ben 37 ja... Moet nog jaren mee kunnen graag. Fysio heb ik trouwens ook al gehad en die kan ook verder niks doen want de knie beweegt gewoon optimaal en die zegt: in elk geval blijven bewegen ermee... Het is alleen (Zeker bij kouder natter weer) een gevoeliger onderdeel. Omdat ik al foto's heb laten maken ben ik nu op zoek naar ervaringen van mensen die ook zoiets hadden. En vooral wat ik kan doen om de knie toch minder gevoelig te laten worden. Heb al eens de potjes glucosamine bekeken, maar heb het idee dat dat toch een wassen neus is en vooral voor euh... nog veel oudere mensen zoals mijn moeder... :o Tenzij iemand hier ervaring mee heeft?

Ik hoop dat dit geen topic wordt van: ga naar de dokter/ fysio... etc Daar ben ik al geweest! Wordt niet serieus genomen/ kan niks doen. Zou niet weten waar ik dan terecht moet.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:50

raar dat de dokter je niet verder verwijst naar een orthopeet
ik ben een keer achter op de brommer vol met me knie tegen een paal gekomen
niet gebroken niks maar bleef ook last houden met name als het herfst/winter werd
heb toen een kijkoperatie gehad en er kwam weinig uit behalve dat het kraakbeen wat versleten was
verder nooit echt wat aan gedaan en heb er ook nog last van
het ongeluk gebeurde toen ik een jaar of 8 was en ben nu bijna 27 en heb er nog wel last van
ook omdat ik al 4 jaar die knie volledig belast en de andere niet ivm gecompliseerde breuk aan andere voet
ik zou toch dan eens vragen of ze niet een kijkoperatie kunnen uitvoeren om te zien of er wat mis is

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 14:57

Door jouw antwoord besef ik me dat ik nog een keer op die knie gevallen ben, ook met de brommer! Dat zit weer tussen de trein en de muur in :o Pechknie... Ja volgens de HA zullen ze met een kijkoperatie niks kunnen zien. Al ging dat wel met name om losse botdeeltjes. Ik begrijp dat ze dus wel kunnen zien hoe het met het kraakbeen gesteld is? Zal ik er toch nog eens naar vragen dan!

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:19

ik vind het knap dat de huisarts zo kan beoordelen dat ze niks kunnen vinden
zijn er wel eens foto's gemaakt?

ik loop zelf al 4 jaar met een breuk in mijn voet
en de eerste arts hier in lelystad heeft toen een kijkoperatie gedaan en kon niks vinden
toen met klachten toch doorverwezen naar het AMC en inmiddels ben ik daar al 2 keer geopereerd dus er zat wel wat fout
zou er gewoon nog een keer om vragen als je er zo last van heb

Kim14

Re: Stijve soms pijnlijke knie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:23

Zou je geen andere huisarts kunnen vinden?

Mijn tante had ook last van haar knie, ook slecht kunnen belasten en hij knakte vaak.

Nu is ze daar laatst aan geopereerd, gewoon kijkoperatie, hebben ze een paar ravelingen aan het kraakbeen weggehaald, en ze heeft totaal geen pijn meer ;)

E_Nalanta

Re: Stijve soms pijnlijke knie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 17:25

Ik herken je pijn, ik ben ook een paar keer flink op mijn knie geknald (knie werd ook zwart) met als gevolg dat ik onder het mes moest omdat het écht te erg ging. Knie ging ook op slot. Wat was het?: miniscus gescheurd :\ Stukje is er nu uit.

Denk dat een kijkoperatie een goed idee zou kunnen zijn, zeker als je er last van hebt. :)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 19:24

Ja foto's zijn dus al eens gemaakt (omdat ik daar dus op stond), niks te zien.
Anders HA gaat hier niet zo makkelijk (nemen niet van elkaar over...)

Knie knakt NIET, gaat niet op slot, is niet dik, blauw of wat dan ook. Ziet er normaal uit. Voelt dus alleen af en toe stijf. Volgens HA zit het dan dus in de pezen of spieren... ;(

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 09:25

kan er geen zenuw knel zitten ofzo?
ik zou toch nog een keer langsgaan hoor net zo lang tot ze je doorsturen
en anders gewoon eisen dat ze je door sturen
jij heb pijn hun niet