Bultje aan de binnenkant (pols)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dewi_Blondie

Bultje aan de binnenkant (pols)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 14:19

Hallo!

Ongeveer drie jaar geleden kwam ik er achter dat er een bultje aan de binnenkant van mijn rechterpols zat per toeval. Ik had er helemaal geen last van en het was maar een klein bultje.
Nu is het bultje gegroeit en heb er ook last van, niet dat ik er om moet huilen ofzo, maar bij het schrijven doet het zeer, soms met vallen de teugels uit m'n handen en kan ik het gewoon niet meer vast houden (het lijkt dan wel of er geen kracht in mn hand zit).

Ik heb wel al zitten googl-en en las iets over ganglion, maar hierover zeggen ze dat het over het algemeen geen pijn doet en het bultje altijd zichtbaar is, het rare bij mij is dat als ik om mijn hand duw de bult om hoog komt (maar van 1 kant) en vanaf de andere kant niet dus het kan niet het bloed zijn want stuwt tegen de klepjes in mn aderen.

Ik ben er al een keertje voor naar de huisarts geweest en die wist het toen niet precies en keek toen ook niet verder aangezien ik er geen last van had, nu krijg ik er echt gewoon last van, en moet nu soms op school op de laptop omdat schrijven zeer doet.

Heeft iemand hier ervaring mee, of zou dit toch aanwijzen op zo'n Ganglion?

Groetjes

knollentuin

Re: Bultje aan de binnenkant (pols)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:24

ja het klinkt wel zo,hij kan idd erin en eruit poppen,kennis van mij had er een en heeft m weg laten halen,het kan wel dat ie weer terugkomt helaas.

Dewi_Blondie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 14:30

knollentuin schreef:
ja het klinkt wel zo,hij kan idd erin en eruit poppen,kennis van mij had er een en heeft m weg laten halen,het kan wel dat ie weer terugkomt helaas.

Oké! Maar is zo'n Ganglion altijd een hard bultje of kun je hem ook gewoon indrukken?
Want mijne kan je wel gewoon indrukken...

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:31

je kan m indrukken hoor,het lijkt net een heel hard ballonnetje vocht,tenminste die van dat kennisje

Shaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:36

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:40

Mijn moeder heeft ook vaak van die ganglion bultjes. dan loopt ze er de hele dag op te vrijven en gaat hij vanzelf weg.
Wel vervelend inderdaad. Ik heb het een keer bij mijn pols gehad en toen weg laten halen.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 14:41

LZP --> MW

Dewi_Blondie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 14:42

Bedankt voor alle reactie's!
Ik denk dat ik dan begin volgende week maar even een afspraak maak met de huisarts
Ik laat het jullie weten.

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 23:55

Ik heb ook zo'n bultje, soms wel eens last van.
Ook gevoelig als ik erop druk.

Heb de huisarts gevraagd wat het precies is, en of het schadelijk is oid.
Ze zei dat het idd zo'n ding als wat jij zegt, en dat het bij last weggehaald kan worden.

Nu hebik er niet zoveel last van als jij, maar toch idd even langs de huisarts gaan :D

Succes!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:04

Heb er ook ooit eentje gehad bij mijn pols. Huisarts heeft vocht eruit gehaald en ik heb er nooit meer last van gehad.
Gewoon effe laten checken en met een beetje geluk ben je er dan meteen vanaf.

Dewi_Blondie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 16:09

Gooya schreef:
Heb er ook ooit eentje gehad bij mijn pols. Huisarts heeft vocht eruit gehaald en ik heb er nooit meer last van gehad.
Gewoon effe laten checken en met een beetje geluk ben je er dan meteen vanaf.

Ik ben een aantal weken geleden al geweest en hij zij toen dat wanneer ik er echt functie verlies of pijn aan kreeg dat hij me door moest verwijzen

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 09:21

O, da's balen! Huisarts kan het dus niet zelf oplossen.
Veel sterkte ermee en beterschap :(:)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-10 12:29

Een ganglion is een zwakke plek in de peesschede; vergelijk het met een zwakke plek in een fietsbuitenband; de binnenband puilt dan naar buiten.
Inderdaad kan zo'n bultje soms teruggedrukt worden. niet altijd.

Ik heb het zelf 2 x gehad rond mijn 20ste.
Destijds kreeg ik van mijn huisarts de tip om het in te zwachtelen met een muntstuk op het bultje; mogelijk zou het zo teruggedrukt worden. Dat heeft even geholpen bij mij maar het kwam steeds weer.

Ik ben er vervolgens aan geopereerd. Stelt niet veel voor, is een ingreep van een kwartiertje en geneest snel zonder veel napijn. Als je inderdaad problemen krijgt zoals beperking en uitval, zou ik me zeker door laten verwijzen.