Pijnlijke bulten(puisten?) in gezicht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoosIris

Pijnlijke bulten(puisten?) in gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 22:02

Sinds 1,5/ 2 week zit bij mijn linker wenkbrauw een flinke bult. Aanzienlijk groter dan een normale puist.

Hij is ook erg pijnlijk en rood.
Inmiddels heb ik al zo hard lopen schrobben en drukken dat de huid nou behoorlijk geïrriteerd is en een branderig gevoel geeft.

Maar ik krijg de bult niet weg, en hij wordt ook niet rijp. Dus betwijfel of het een puist is.

En nou sinds een paar dagen komt er een nieuwe pijnlijke bult bij, alleen dan wat lager en aan de rechter kant van mijn neusbrug.

Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik kan er maar niet vanaf blijven omdat het zo pijnlijk is een irritant. Als ik naar boven kijk zie ik hem zitten.
Laatst bijgewerkt door RoosIris op 03-11-10 22:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Sabin_e

Re: Pijnlijke bulten(puiste?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:03

He bah wat vervelend :\ Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat dit kan zijn. Heb ook niet zo snel iets kunnen vinden via google. Ik hoop voor je dat ze snel weg gaan :(:) Sterkte meid!

RoosIris

Re: Pijnlijke bulten(puiste?) in gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 22:05

Ik kan dus ook helemaal niets vinden...alleen puisten of steenpuisten...maar die worden binnen een paar dagen rijp. En dezen dus niet.

Ik kan er maar niet vanaf blijven, zit er de hele dag aan. En straks heb ik de huid zo vernielt dat er blijvende schade is...

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:05

Misschien een onderhuidse ontsteking.
Absoluut niet aan zitten!!!
Ga langs bij de huisarts zou ik zeggen, die kan je misschien antibiotica geven om te deppen op de huid.
Succes.

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:06

Ik volg dit even...ik heb dit net onder mijn sleutelbeen...uit het niets een dikke bult die rood is, pijn doet maar niet lijkt op een puist.
Misschien onderhuidse ontsteking ofzo zat ik te denken, maar wat je ermee moet doen?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 22:08

veersche schreef:
Misschien een onderhuidse ontsteking.
Absoluut niet aan zitten!!!
Ga langs bij de huisarts zou ik zeggen, die kan je misschien antibiotica geven om te deppen op de huid.
Succes.

dat is dus het probleem! Ik kan er niet af blijven!!!

Ik kan er heel slecht tegen als er iets op mijn lichaam zit wat er niet hoort. Dat MOET er gewoon af...

Misschien dan inderdaad maar naar de HA....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:08

Onderhuidse puist, gaan uiteindelijk naar veel gepiel wel open. Maar duurt dan lang voordat ze weer dicht zijn.
Toen ik eens voor iets anders bij de HA was, zag hij een plekje en gaf hij me een zalfje mee. Kleine tube van Leo ofzo? fucinogwat... Ideaal spul.
Als je er echt iets voor wilt hebben, kan je daar naar vragen :)

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 22:15

Janine1990 schreef:
Onderhuidse puist, gaan uiteindelijk naar veel gepiel wel open. Maar duurt dan lang voordat ze weer dicht zijn.
Toen ik eens voor iets anders bij de HA was, zag hij een plekje en gaf hij me een zalfje mee. Kleine tube van Leo ofzo? fucinogwat... Ideaal spul.

hmm...heb daar eens op gezocht, en dat zou het wel eens kunnen zijn...maar die ene bij mijn wenkbrauw is echt dik

zelf doorprikken is zeker niet zo'n strak plan?

Janine1990

Re: Pijnlijke bulten(puisten?) in gezicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:18

Kan je wel doen, als de naald maar schoon is, en je huid ook... Anders weet je zeker dat het gruwelijk gaat ontsteken!
Dat Leo spul is voor vanalles en nog wat, kan zeer weinig kwaad. Plus dat je er geen lelijke littekens van krijgt, omdat je de ontsteking verwijderd. Doe je dat niet, is de ontsteking zomaar weer terug, en dat wil je niet...

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:22

Tja sinds een tijdje heb ik dat alleen maar ipv gewone puistjes.
Zeer pijnlijk en echt mega grote bulten, vooral op mijn kin en wangen.

Sommige worden vanzelf minder dik en verdwijnen, anderen worden na een paar weken (!!!) wat rijp...maar als je er dan aan gaat zitten ontstaat er echt een soort wond en een flinke korst :S

Voel me echt weer een puber, en zelfs toen was het niet zo erg.
Wat ik nu merk wat helpt om te zorgen dat ik ze nu niet krijg is veel brandnetel thee drinken...maar nu moet ik ongesteld worden heb ik wel weer een joekel om mijn kin, en pijnlijk!!! Lijkt net het Hymalaia gebergte!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:23

TamiBambi: Lees mijn reactie boven je nog eens :) De bulten komen terug omdat de bacterie onder je huid zit.

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:24

Hmm bij mij dan niet als ze echt weg zijn...en als ik ze krijg zit het meestal op een andere plek? Kan dat dan ook?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 22:25

Janine1990 schreef:
Kan je wel doen, als de naald maar schoon is, en je huid ook... Anders weet je zeker dat het gruwelijk gaat ontsteken!
Dat Leo spul is voor vanalles en nog wat, kan zeer weinig kwaad. Plus dat je er geen lelijke littekens van krijgt, omdat je de ontsteking verwijderd. Doe je dat niet, is de ontsteking zomaar weer terug, en dat wil je niet...

Hmm zal morgen eens bellen met HA voor dat spul...heb hier geen apotheek waar ik even heen kan lopen. Moet via HA

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:26

TamiBambi schreef:
Hmm bij mij dan niet als ze echt weg zijn...en als ik ze krijg zit het meestal op een andere plek? Kan dat dan ook?

Ja de bacterie zit onder je huid, die blijft echt niet op z'n plaats zitten. ;)

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:27

maar sommige komen we echt uit...maar goed, bij mij helpt de brandnetel wel goed om het te voorkomen dat het er meer worden!

Janine1990

RoosIris schreef:
Hmm zal morgen eens bellen met HA voor dat spul...heb hier geen apotheek waar ik even heen kan lopen. Moet via HA

Succes!
Ik weet niet of je het zonder recept kan krijgen. Maar er staat bij mij op dat het een maand houdbaar is. Nou, bij mij werkte het na een half jaar nog prima.

veersche

Janine1990 schreef:

Fucidine, Leo is het merk ;)
Ik heb Fucidine thuis liggen en Inderm, antibiotica voor op de huid te deppen.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:28

Janine1990 schreef:
Kleine tube van Leo ofzo? fucinogwat... Ideaal spul.

Fucidinecreme, dat is een herstellende creme met antibiotica erin.

Janine1990

TamiBambi schreef:
maar sommige komen we echt uit...maar goed, bij mij helpt de brandnetel wel goed om het te voorkomen dat het er meer worden!

Klopt, dat is etter, moet er toch ergens uit ;) Als je een hoefzweer laat zitten, komt die er vroeg of laat ook uit. ;)

Janine1990

Hehe ja veersche en Evelyne79, ben heel slecht in het onthouden van namen... :')

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:29

heb je kamille thee leg dat erop om te kalmeren andere thee kan ook en verder afblijven en morgen naar de huisarts

TamiBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:32

Janine1990 schreef:
TamiBambi schreef:

Klopt, dat is etter, moet er toch ergens uit ;) Als je een hoefzweer laat zitten, komt die er vroeg of laat ook uit. ;)

Ja maar als ze dan uitgekomen zijn, komen er vanzelf weer nieuwe! Terwijl de bacterie dan toch weg zou moeten zijn?

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:33

Je zou ook even trekzalf bij de drogist kunnen halen. Dit wil misschien ook wel wat weghalen.
Verder niet aanzitten of in knijpen, dat maakt je huid alleen maar stuk.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 22:41

Kaula schreef:
Je zou ook even trekzalf bij de drogist kunnen halen. Dit wil misschien ook wel wat weghalen.
Verder niet aanzitten of in knijpen, dat maakt je huid alleen maar stuk.

hoe groot is de kans van slagen daarmee?? mijn vader komt namelijk morgen wel bij een drogist in de buurt....hoef ik niet in de storm op brommer...

zal stomen ook helpen? heb een stomding en ook nog wel kamille voor er in.

Kamille thee staat te trekken!

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:43

Janine1990 schreef:

Weet je precieze werking er ook van? Dood het die bacterie die dan zeg maar onder je huid zit ook, zodat het ook niet weer terug komt - ook niet op andere plaatsen?