Hartstilstand en BijnaDoodErvaringen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vanilla02

Hartstilstand en BijnaDoodErvaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 00:41

Graag wil ik een topic openen, voor iedereen die een hartstilstand heeft gehad. En voor mensen die dierbaren kennen die een hartstilstand gehad hebben. Om je ervaringen en gevoelens te delen.
Ik wil geen mensen in dit topic die kwetsende dingen gaan schrijven. Ik wil dat dit een fijn topic wordt waar men zich thuisvoelt.
Ik ben heel benieuwd wat jullie ervaren hebben tijdens de hartstilstand of misschien zelfs iets/iemand gezien hebben? Geloven jullie ook ergens in?

Ik begin wel;
Mijn vader heeft dus in het ziekenhuis een hartstilstand gehad en toen hij bijkwam vertelde hij mij helemaal blij dat hij mijn (overleden) opa had gezien in een binnentuin. Hij straalde helemaal. :D
Het ging ook goed met mijn opa zei hij en ze hadden goede gesprekken gevoerd.
Mijn opa en vader zijn christelijk.

KimL86

Re: Hartstilstand en BijnaDoodErvaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:40

Ik heb het vorig jaar 2 keer meegemaakt. Bijde keren gelukkig echt super goed afgelopen. De eerste keer was in maart. De eigenaar van mijn verzorgpaard was zijn hengst aan het voorbrengen op de hengsten keuring. Opeens viel hij en bleek hij een hartstilstand te hebben. Door heel goede reanimatie van een paar aanwezige heeft hij het overleefd. Zijn hart heeft 10 minuten stil gestaan, maar er gewoon niks aan overgehouden. Wel een operatie gehad, maar verder is hij weer helemaal de oude.

En in september vorig jaar kreeg mijn collega een hartstilstand. Tot 2 keer toe. Gelukkig kwam er net een agent langs gelopen op het moment dat het gebeurde en die is gelijk gaan reanimeren. In het ziekenhuis kreeg hij er nog 1. Hij heeft een tijdje erg kritiek gelegen. In coma en zijn longfunctie was weg. Maar ook hij is wonderbaarlijk goed op geknapt en weer helemaal de oude.

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:44

Mijn peter heeft een operatie ondergaan waar zijn hart voor enkele minuten moest worden stil gelegd en hij vertelde dat hij zichzelf zag liggen vanuit een hoek van de kamer.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 23:18

Lauratje_88 schreef:
Mijn peter heeft een operatie ondergaan waar zijn hart voor enkele minuten moest worden stil gelegd en hij vertelde dat hij zichzelf zag liggen vanuit een hoek van de kamer.

wow! een uittreding dus! hoe vond ie dat?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 23:22

Mijn vader ( is niet lang na zijn hartinfarct overleden aan een herseninfarct) heeft dus ook een hartinfarct gehad.

Hij vertelde dat het idd heel raar was, en dat hij min of meer bij bleef omdat hij mijn moeder heel in de verte bleef horen schreeuwen.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 08:11

Ik ben mijn vader verloren aan een hartstilstand-aortascheur en ook mijn stiefvader. Helaas geen 'positieve' na ervaringen dus.

Ikzelf heb al vaker mensen gereanimeerd, logisch, het is mijn job.... Ik werk op de IC waar vnl. cardio-chirurgie-patiënten liggen, dus ja, dan kom je dat regelmatig tegen. Dan is het niet nadenken, maar gewoon handelen... Soms heb ik het er lastig mee (voorgeschiedenis) en soms gaat het vanzelf. Hangt van patiënt tot patiënt af. Héél af en toe denk ik: 'wat sta ik hier te doen?' Als het weer een oud vrouwtje betreft die gewoon op is, maar niet 'mag' dood gaan.

Ik geloof eigenlijk nergens in en vind het soms best wel eng. := Maar ik interesseer me wel voor zulke ervaringen en vind het soms frappant wat mensen vertellen en daar geloof ik dan weer wel in.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 08:19

Ik heb eens op tv een reportage gezien van een vrouw die een zeldzame ziekte had, dan viel alles 'uit' dwz haar hart en bloeddruk werden zo laag dat het iet meer te meten was. Deze vrouw is al 2 x in het mortuarium wakker geworden (in een kist tussen andere echte lijken) heel bizar en eng...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:29

Toen ik 4, 5 en 6 jaar was kreeg ik hartoperaties.
Voor deze operaties wordt je hart een paar uur stilgelegd aan een apparaat.
Op mijn 6e kreeg ik er 2 op 1 dag, dus mijn hart werd wederom stil gelegd.

Op dat moment steeg ik boven mijn eigen lichaam uit, heb mezelf daadwerkelijk zien liggen en alles zien gebeuren.
Het fijne was dat daar een man naast mij stond (waarschijnlijk mijn opa die ik nooit heb gekend ofzo) en hield een hand op mijn schouder.
Het was er heel erg licht, en ik zag verder niks dan die man en mijzelf op dat bed liggen met de artsen eromheen.

Heel aparte ervaring, wel heel mooi. Sommige vinden dat nogal raar, hoe kan een bijna-doodervaring nou mooi zijn? Geen idee, maar ik voelde me zo fijn op dat moment, heel rustig en kalm. Ik wist dat alles goed zou komen.

En het volgende moment werd ik wakker op de IC, dus verder weet ik niks meer :o

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 15:32

idylle schreef:
Ik heb eens op tv een reportage gezien van een vrouw die een zeldzame ziekte had, dan viel alles 'uit' dwz haar hart en bloeddruk werden zo laag dat het iet meer te meten was. Deze vrouw is al 2 x in het mortuarium wakker geworden (in een kist tussen andere echte lijken) heel bizar en eng...

Oooh, dat lijkt me echt zo ontzettend eng! Stel je voor dat je in een warm land woont waar je dezelfde dag begraven wordt..