Ik mag niet aan de pil maar het doet zo'n pijn...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Ik mag niet aan de pil maar het doet zo'n pijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 22:16

Hoi alle bokkers!

ik ben 14 jaar. sinds twee jaar ongesteld en elke maand even pijnlijk.

ik kan mijn menstruatie ontdekken door twee dagen van te voren al niet zo lekker in mijn vel te zitten. het gevoel wat je hebt bij beginnende griep. Hier neem ik advil voor.
Dagen daarna lichte buikkrampen die binnen een halve dag omspringen naar rugpijn.

de pijn die volgt de komende dagen is soms zelfs echt niet te harden.
weet meestal geen mogelijke houding wat de pijn enigzins kan verzachten.

in zo'n tijd gaan er enorm veel advils en menstruatiepijnpillen doorheen.
toch wordt het er niet veel beter op.
ik vind school altijd erg leuk en ga er met plezier naar toe, maar geloof me: op zo'n moment wil je niets liever als de hele dag in bed liggen.
elke beweging doet pijn en elke aanraking is gevoelig, mijn menstruatie gaat op de zelfde manier over als hoe het begonnen was.
ik herken dit dus aan buikpijn, dan verwacht ik dat het binnen een halve dag klaar is, waarmee ik afsluit met twee dagen griepig gevoel.
ik ben dus al met al zo anderhalf week bezig..
Das geen pretje geloof mij.

heb het hier zo vaak met mama en HA over gehad maar mama wilt niet dat ik aan de pil ga..

zucht... het komt me elke maand toch een beetje de strot uit ...

Zo, dit was mijn ei! :\

edit: spellings foutjes...

Rennie89

Re: Ik mag niet aan de pil maar het doet zo'n pijn...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:21

Ik zit al een aantal jaar (denk 5) aan de pil en ik heb nog steeds hevige pijn bij menstruatie, dus ik slik altijd door :j (3 maanden) en daar ben ik wel blij om, maar als het dan weer moet die ene week, dan heb ik nog steeds echt vre-se-lijke pijn ;(

Ik zou als ik jou was nog eventjes wachten met de pil. Het is een bom hormonen en gezien je net aan het puberen bent lijkt het me toch beter om rond de 16 te beginnen met de pil. Ikzelf was 15 jaar, behoorlijk jong eigenlijk :+ Maar wel heel naar dat je je zo vervelend voelt :(:) Maar ik begrijp je moeder dus wel hoor, omdat de pil niet altijd goed voor je is :n mijn moeder wil eigenlijk ook dat ik met de pil stop :+ maar ik trek dat niet 1 x in de maand ongesteld :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:23

Lifaya, ik zit sinds ik 12 of 13 was aan de pil.. Snap ook niet waarom je moeder dat niet wilt?? Als je zoveel pijn hebt.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:24

zoals ik al zei, het is een bom hormonen wat niet altijd goed is :) je hebt wel ander soort pillen dacht ik? Maar weet het dus niet zeker. De pil werkt niet altijd tegen menstruatiepijn, in elk geval niet in mijn geval (ik zit aan de sterodil nog wat dacht ik, de normale pil)

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:25

Ik snap het ook niet, als je zoveel pijn hebt en het zou door de pil verminderd kunnen worden (Doorslikken bijv.) dan noem ik dat een positieve verbetering.

Is je moeder soms bang dat je met jongens ''bezig gaat'' en je daarom aan de pil wil? Misschien moet je het daar eens over hebben?

(Bij mij heeft het trouwens wel geholpen heb nu bijna nooit pijn meer).

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:27

euhm zelf een afspraak maken bij je huisarts en om de pil vragen? en dan gaan slikken hij mag toch niets tegen je moeder zeggen.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:28

Waarom mag je niet aan de pil van je moeder? Al die Advils en menstruatie tabletten zijn mss wel slechter voor jou dan de pil.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:29

Klinkt misschien stom maar mijn pijn is bijna overgegaan sinds ik geen tampons of maandverband meer gebruik maar de Mooncup. Vraag me niet waarom, ik snap het zelf ook niet, maar ik hoorde later dat meer mensen dat hadden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:29

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:31

Je hebt een verstandige moeder. De pil bestaat uit hormonen en doet meer kwaad dan goed. En zeker als je nog in de groei bent moet je er nog niet aan beginnen.

De pijn is bij de eerste menstruaties het ergst. Je zult zien over een paar maanden is het een stuk minder. Je moet ook voor afleiding zorgen. Niet zielig op de bank gaan liggen. Als je gewoon dingen gaat doen en er niet teveel aan denkt zul je zien dat de pijn een stuk minder is.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:32

pff ik ben echt zo blij met de pil...

ik was 9 jaar toen ik ongesteld werd, en net 10 toen ik aan de pil ging.

ik functioneerde gewoon een week niet. Ik kon niet meer rechtop lopen, verging van de pijn en liep haast leeg. Dus maar aan de pil! Echt wat een uitvinding!

Ik zou toch heel duidelijk maken hoe ellendig je je voelt tijdens je menstruatie, en dat je toch echt heel graag er wat voor wil hebben. Misschien eens alleen met je HA gaan praten, en dat hij dan alleen met je moeder kan overleggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:33

Benita schreef:
Je hebt een verstandige moeder. De pil bestaat uit hormonen en doet meer kwaad dan goed. En zeker als je nog in de groei bent moet je er nog niet aan beginnen.

De pijn is bij de eerste menstruaties het ergst. Je zult zien over een paar maanden is het een stuk minder. Je moet ook voor afleiding zorgen. Niet zielig op de bank gaan liggen. Als je gewoon dingen gaat doen en er niet teveel aan denkt zul je zien dat de pijn een stuk minder is.

sinds twee jaar ongesteld en elke maand even pijnlijk.
Heb er weinig ervaring mee, maar lijkt me dat als het na 24 keer niet minder is, het ook niet minder gaat worden.

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:33

Benita schreef:

Ze is al 2 jaar ongesteld...

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:34

Oké 14 is jong voor de pil, maar om nou te wachten omdat je in de groei bent...Dat kan nog tot zeker dr 18e duren...

edit:
@Pizza: ohja daar heb je ook een punt: als een meisje eenmaal begint met menstrueren, groeit ze nog maar een beperkte tijd daarna.
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 02-11-10 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:34

ik heb niks geen problemen gehad hoor door de pil....niks anders dan leeftijdsgenootjes.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:36

Ik ben verder niet zo op de hoogte van alternatieve geneesmiddelen en of ze daadwerkelijk helpen, maar misschien zou je dat kunnen proberen?

Lydalfa

Bij mij werkt de pil wel qua pijn. Het was voor mij ook de reden om er mee te beginnen. Overgevend van de pijn van school opgehaald worden was voor mij de druppel. Alleen ik was al 18. Dus wel even een stukje ouder. En zoals Lifaya al zegt, het blijft een bom hormonen. En dat terwijl bij jou net je hormoonspiegel begint te veranderen en je op dat punt al genoeg schommelingen meemaakt. Het zou ook zo kunnen dat als je wat ouder wordt, de menstruatie stabiliseert of veranderd. Ben je aan de pil dan kom je daar nooit achter. Wat betreft de twee jaar, twee jaar is niks! De overgang duurt ook zo'n 10 jaar, nou reken maar hetzelfde voor het begin.
Wat de pijn betreft, wat bij mij nog wel eens iets verlichtte is een bepaalde massage/druk. Net boven je billen in je onderrug zitten twee 'knobbels', masseer daar met vrij veel druk rustig ronde bewegingen. Het verlicht tenminste iets. En een warme kruik op zowel mijn buik als rug hielpen ook wel mee.

briitje

Benita schreef:

Ben ik het niet geheel mee eens. Sommige mensen creeperen echt van de pijn, dus de dobber 'zielig op de bank liggen' gaat dan niet op.
De pil zit inderdaad vol met hormonen, maar waarom is dit dan zo slecht? Ik ben dr nooit ziek van geworden. En als je echt z'n pijn hebt, kan de pil inderdaad een oplossing zijn.

Heeft je moeder misschien een rede opgegeven ?

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:38

Benita schreef:

Sorry hoor maar heb jij dan ooit echt last gehad van zware menstruatie? :x En nee dan niet de eerste paar x, maar 2 jaar aan een stuk zoveel pijn hebben? Nou ik ben wel aan de pil gegaan hoor, en der is tegenwoordig zoveel slecht voor je. Kan je verzekeren dat ik nu nergens geen last meer van heb!

Edit: Mn ouders zijn er nog blij mee ook, want mn humeur is stukken beter _O-

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:39

Meid... ga alsjeblief aan de pil... probeer anders eerste een lichte, misschien dat dat al helpt. ik ben begonnen met de microgynon 30, maar je kan ook kijken of bv microgynon 20 al genoeg is. ik heb er 5 jaar mee rondgelopen (incl flauwvallen en gewoon een week ziek in bed liggen) en ik heb er spijt van!! Ik/wij dachten, dat hoort erbij, het valt wel mee, het is niet anders, het word wel beter... ik heb zoveel paracetamol/ibuprofen en later naproxen gehad, bij gewone hoofdpijn helpt een paracetamolletje bij mij al niet meer :=

ik had al een jaar lang voordat ik ongesteld werd elke maand een paar dagen buikpijn... in het ziekenhuis door de molen geweest, had keurige 28 dagen-cyclus, tja het moest doorbreken zeiden ze, en toen was het hek van de dam :=
laat je moeder anders dit topic lezen... dit heeft niks met sex of jongens te maken maar met vreselijke pijn. Veel mensen begrijpen dat niet omdat ze het zelf niet voelen en veroordelen je dan ook direct dat je je aanstelt en weet ik veel wat, ik heb het allemaal gehoord.

@benita: hoe kan je dat nou zeggen? weet je wel hoe erg zulke pijn kan hebben? dit heeft invleod op je sociale leven, op je schoolprestaties (ik mistte veel). Je kan nergens last van hebben maar die pijn kan ook ondragelijk zijn! en ik wilde ook nooit aan de pil vanwege de troep maar ik heb er spijt van als haren op mijn hoofd, het is niet leuk als je hele leven beïnvloed word daardoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:40

Ik ga een aanname doen.
Is je moeder bang dat pilgebruik de drempel om sexueel actief te worden verlaagt?
In dat geval zou je eens kunnen vragen of je naar een homeopaat mag. Homeopatisch is er ook echt wel wat te doen aan menstruatieklachten.

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:41

Heb helaas VOOR de pil ook altijd heel erg last gehad van een hevige menstruatie. Was het ook altijd 2 weken wel en dan 2 weken niet.

Het vloeide altijd hevig maar vooral aan het begin was de pijn gewoon bijna ondraaglijk, leek alsof iets in mijn buik uit elkaar werd gescheurd. Mocht van mijn moeder gelukkig dan 1 of 2 dagen thuis blijven, kon het echt niet presteren om dan iets te doen. Liep echt helemaal leeg en ging echt kapot van de pijn.

Al redelijk snel kwam mijn moeder met het idee om de pil(len) van mijn zussen te proberen. Gedaan en wat een uitvinding! Gelijk regelmatig geworden, dus 3 weken niet, paar dagen wel. Ben nu bijna nooit meer zwaar ongesteld en de pijn aan het begin is bijna weg. Alleen ongeveer 10 minuten voor het doorkomt krijg ik zo'n 10 minuten last van kramp, maar als het eenmaal door is is dat verdwenen :)

Kan je echt aanraden om het toch te doen, ik was geloof ik ook 14 toen ik eraan begon maar het was voor mij echt geweldig!!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:43

De pil is zeker niet het beste wat je kunt doen voor je lijf, maar ik weet uit ervaring hoe pijnlijk het kan zijn. In de tijd dat ik ook nog niet aan de pil mocht (ben op mijn 16e begonnen geloof ik, of 17) heb ik wel veel aan Sanalgin gehad. Vond dat een ideale pijnstiller voor menstruatiepijnen. Nee, het is niet helemaal weg, maar het neemt wel een deel van de pijn weg. En dat is altijd fijn. Ik heb het aan meerdere mensen aangeraden en heb alleen maar positieve verhalen terug gekregen. Misschien is het sowieso iets om uit te proberen? Niet geschoten is altijd mis. Pijnlijker wordt het er in ieder geval echt niet op :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 22:43

Benita schreef:

klopt. op mijn 16e mag ik aan de pil om de reden dat l werdt gezegd: doet meer kwaad dan goed.

ze weet heel goed dat ik niets met jongens zal doen, en ik vertel dr ook alles en dat weet ze dus ook als eerste.

idd. op school met gymm lijkt het zooo vervelend, maar eenmaal als je bezig bent en aan het bewegen valt het reuze mee.. toch blijft het wel zeer doen!

edit. zielig op de bank liggen is een verkeerde woordkeuze. ik kan zeker wel tegen een stootje, maar dit is af en toe echt niet te harden....
Laatst bijgewerkt door Giolli op 02-11-10 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 22:43

de pil hoeft niet blijvend te zijn.

Ik werd altijd doodziek, kon niets meer, totaal slap,futloos,ziek op bed.

Heb denk ik 4 jaar lang de pil doorgeslikt met elke keer na 3 maanen een stopweek.
Ik werd de pil zat, vergat 'm steeds e.d
Ben er dus gewoon plotseling mee gestopt, en heb nu nergens meer last van qua pijnen e.d
En als het wel weer komt opzetten, heb ik nog een grote voorraad liggen en kan ik weer even voor uit.

Benita, jij weet volgens mij niet wat echt menstruatiepijn is......

Succes!