Vaak heel erg koud.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Vaak heel erg koud.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 19:59

Hallo,

Ik heb sinds dat het heel erg koud is geworden, iedere avond zelfs na een warm bad en dikke kleding aangetrokken heel erg koud..
Dan heb ik gewoon een Jogging broek, tshirt en daar over een redelijk dikke vest en met een stel dikke sloffen aan..
Werk 4 dagen per week gewoon veel buiten en heel af n toe binnen en dan heb ik gewoon de hele dag warm, eet best wel veel door de dag heen..
En als ik thuis kom dan krijg ik het ijskoud dan ga ik vaak in bad en daarna ga ik gewoon mn pyjama in.. maar dan heb k gewoon tijdens het eten IJSKOUD..
Maar dan klopt er toch iets niet?! Ik heb het nu niet echt koud, maar meer lauw...

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:15

Klopt wel, want tijdens het eten vragen de organen alle aandacht, bloedtoevoer is daar optimaal en in handen/ benen enz staat het even op een lager pitje met als resultaat rillerig.
Vroeger zei mijn vader het woord rosig , spreek uit als roozig ( wat hadden we daar een hekel aan )
Dat was dan een hele dag in de zon ( strand/spelen), warm en beetje zonnebrand, dan viel de avond in en moesten we nog naar huis op de brommer.
Klappertanden omdat je lichaam gloeide van de buitenlucht de hele dag, het is dan een gevoel alsof je koorts had,
Goed excuus om de kinderen wat sneller hun bed in te krijgen bij thuiskomst :( we waren roozig )
Maar hou het in de gaten, je kunt iets onder de leden hebben als verkoudheid/griep, die heb ik net achter de rug.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 20:19

Ik ben ongeveer een maand geleden verkouden geweest.
Maar heb het heel vaak, vorig jaar had ik het ook de hele herfst/winter periode door..
En heb ook momenten gehad dat ik het zelfs in de zomer last van had.

Ook bij het avondeten was het iets van 21,5 en ik had het koud.. :=
Terwijl ik een joggingbroek, sloffen & een dikke vest aan heb/had...

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:23

Volgens mij komt het door het stilzitten.
Zeker als je buiten de hele tijd bezig bent. Ik heb het ook, erg irritant.
Ik trek wat minder aan en kruip onder een dekentje als ik tv kijk.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:28

Ben je dan ook heel erg moe? Als je moe bent heeft je lichaam weinig energie nog om je op te warmen omdat de rest in je lichaam ook energie vraagt. Ik heb zelf ME (dat is een heel ander verhaal) maar ook altijd moe en koud vooral savonds is het heel erg. Ik draag nu al een tshirt met lange mouw, truitje erover en fleecevest en leging met jogingbroek (of gewone broek) dubbele sokken (wel ruime zodat ze niet knellen) sloffen en een shawl :o En vaak nog een fleecedekendje over mijn benen. Als ik savonds onder de douche stap dan zijn mijn benen/voeten blauw/wit. Hoe lang heb je hier al last van?

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 08:24

Eet je wel voldoende? Als je lichaam te weinig binnen krijgt heeft het niet voldoende brandstof om je warm te houden.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 08:32

Ik heb het ook altijd zo koud, overdag valt wel mee maar vooral zodra het avond wordt. Ga altijd lekker onder mijn bank deken liggen.

Volgens mijn vriend komt dat omdat ik een vrouw ben :D ).

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 09:10

@ Glossi: Ik ben vaak in de avond/middag ook wel redelijk moe.
Heb dan 6 uurtjes gewerkt en dat is dan voornamelijk bijna in de buitenlucht.
Ik heb het al een paar jaar eerst was het altijd wel in de zomer..
En heb dit jaar dat ik het in de zomer gewoon warm heb en dan heb ik geen trui aan..
Maar sinds dat het koud/kouder word krijg ik het na het werken erg koud.

@ Lestria:
Ik eet denk ik wel redelijk veel...
In de ochtend; 1 Kommetje Yoghurt met Muesli.
Om 10:00uur pauze; 2 broodjes.
Om 12:00uur pauze; 2 broodjes en een Good Noodles.
En thuis neem ik ook wel iets zoets.
En dan om een uur of 18:00uur soms 2 borden vol eten.. :=

@ Jockey_My: Dat zegt mn broer ook heel vaak, omdat ik een vrouw ben.
Maar als ik zeg heb het koud...dan krijg ik vaak te horen dat weten we ondertussen wel! Jij heb het altijd koud!

Sheran

Re: Vaak heel erg koud.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:16

Ik heb er ook last van, ik heb het ook in de zomer. Ik kan nog zoveel aantrekken maar het blijft koud. Ik heb ook nog niet echt een oplossing gevonden, maar een kop hete soep helpt vaak wel, of hete thee. Daar word ik na een paar minuten toch wel iets warmer van. Lekker opruimen in huis helpt ook.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 09:23

Als ik weer aan 't werk moet dan neem ik altijd wel een warm bekertje chocolade melk mee.
Dat drink ik dan op in stal.
Dan heb ik het weer warm gelukkig.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 13:29

Dat zou inderdaad meer dan voldoende moeten zijn.

Xreneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:58

Ik heb het ook echt altijd koud weet niet wat dat is naja altijd iig heel vaak maar meestal als ik dan een dik vest aan doe gaat het wel een beetje of ik pak een lekkere kruik :)

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:34

Ik heb er ook last van, heb het heel snel koud en dan ook echt lang koud .. hoe dik ik me soms ook aankleed of in me bed ga liggen nog heb ik het koud!

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 16:25

Ik ken het probleem.
Zo lang ik bezig ben is er niets aan de hand, totdat ik stil ga zitten op de bank. Hier heb ik echt nooit last van gehad, tot een jaar geleden en nu heb ik het zelfs op de minder warme dagen in de zomer. Bij mij is het begonnen vlak nadat ik met nieuwe medicijnen, dus ik denk dat het een bijwerking is. Ik kan het namelijk aan andere kant ook heel warm hebben. Is er misschien zoiets bij jou ook aan de hand?

In ieder geval heb ik sindsdien een electrische deken en dat is mijn redding.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 17:18

Ik heb het ook bij de minst warme dagen van de zomer ook gewoon last van..
En ook als het s'avonds nog goed en lekker warm is dan zit ik met een dikke trui.. en de andere gewoon in een tshirt.. :=