Vinger tussen zware deur gehad,nu warm,rood en kloppend....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Vinger tussen zware deur gehad,nu warm,rood en kloppend....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 18:49

Hallo.

Ik heb echt weer een jollie-girl actie gehad :Y)

Schoof afgelopen vrijdag een grote zware schuifdeur in de slachterij dicht, maar vergat eigenlijk om mijn hand ertussen weg te halen.

Even flink staan schelden op die stomme deur, en toen maar gaan koelen. Heb 10 minuten met koud water gekoeld waardoor de zwelling minimaal bleef.
Heb hem het eerste half uur moeilijk kunnen bewegen maar moest het van een vriendin wel blijven proberen.
Verder niets aan de hand op veel pijn na. Het is mijn ringvinger.

Maar zaterdagmiddag begon de ellende, mijn vingertopje werd een beetje blauw achtig, en is nu inmiddels aardig rood.
Ik heb er eigenlijk weinig gevoel inzitten als ik 'm beweeg, maar zie wel duidelijk een lijn/afscheiding tussen waar de normale huidkleur nog is en vanaf waar het rood word. vanaf daar zit ook het warmte verschil. Terwijl de rest van mijn hand koud is, is die plek hartstikke warm, en soms geeft het een heel vervelend kloppend gevoel. Soms is het gevoel in mijn vingertopje ook helemaal weg, dan kan ik er bij wijze van met een naald in prikken en voel ik het niet.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Ik vind het maar irritant. Het is niet eens dat het echt ondraaglijk pijn doet, maar wel een zeurende irriterende pijn.
Ben al vanplan om morgen even langs de huisarts te gaan.

Zou het kunnen dat er een zenuwtje klem zit/ beschadigd is?
Gebroken kan het gewoon echt niet zijn, want kan het prima bewegen en kan er ook gewoon aanzitten zonder ondraaglijke pijn te hebben.

Ik kijk in het vervolg ook wel uit met die stomme schuifdeur. ^) _-:(

Thats_Me

Re: Vinger tussen zware deur gehad,nu warm,rood en kloppend....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:54

Nou, gebroken zou ook nog goed kunnen hoor! Ook al doet het niet ondraagelijk veel pijn.

Ik zou eigenlijk niet wachten tot morgen aangezien je er geen gevoel meer in hebt.. Mijn advies bel de huisartsenpost voor advies klinkt namelijk niet fijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 18:55

Ik heb er op dit moment wel gevoel in zitten. :)

Een vingerkootje kan toch niet gebroken zijn zonder dat je dit voelt?
Ik kan eraan zitten, erop duwen, zonder dat ik uit mn slof schiet. En mijn pijngrens in mijn handen is niet hoog.

Ik zal nog eens proberen of ik het kleurverschil op foto kan krijgen.
Er zitten ook miniscule zwarte/donkerblauw stipjes/puntjes op het topje. Maar dit is zo klein dit zal je niet op een foto kunnen zien denk ik.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 02-11-10 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:56

Je huid is niet beschadigd maar inwendig heb je waarschijnlijk wel een fikse bloeding gehad. Dat bloed kan nergens heen, vandaar de blauwe kleur, de zwelling en de zeurende pijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 19:01

Misterylady schreef:
Je huid is niet beschadigd maar inwendig heb je waarschijnlijk wel een fikse bloeding gehad. Dat bloed kan nergens heen, vandaar de blauwe kleur, de zwelling en de zeurende pijn.

Maar mijn vinger is niet blauw := En ook niet dik.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:06

Blauwachtig en rood zei je toch?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 19:19

Jolliegirl schreef:
Maar zaterdagmiddag begon de ellende, mijn vingertopje werd een beetje blauw achtig, en is nu inmiddels aardig rood.

Zaterdag was het blauw.
Het is nu alleen het topje wat rood is, vanaf mijn laatste vingerkootje ongeveer.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:20

Volgens mij is dat standaard, hier wel teminste als ik mijn vinger tussen een deur krijg.
Als je het niet vertrouwt gewoon ff naar de HA gaan :) sterkte met je vinger

Jamyloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 19:20

Dat hij rood, dik is en een kloppend gevoel heeft, zijn geen tekenen van een gebroken vinger.

Je zegt dat hij gevoelloos is dus zou het niet kunnen dat je daardoor de pijn minder voelt? Ik zou gewoon even de huisartsenpost bellen, het kan ook zijn dat door een breuk je zenuwen geraakt/beschadigd/klem zitten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 19:28

Ik geloof echt niet dat het gebroken is, dat kan gewoon niet. Want dan kan je niet meer je kootje beetpakken en erop drukken/knijpen.

Ik ga morgen gewoon even langs de dokter aangezien ik toch die kant op moet.

Denk dat ik gewoon geluk heb gehad en er vanaf kom met een kneuzing.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:15

Je kan gerust iets gebroken hebben zonder er echt veel pijn aan te hebben (ook gewoon bewegen, duwen, trekken, enz). Dat ligt geheel aan je pijngrens. Zo heb ik ruim een week doorgelopen met een gebroken enkel en nog eens ruim een week met een gebroken rug. Geen ondraaglijke pijnen, maar zeker wel goed gebroken.

Een scheurtje in het bot is immers ook een breuk.

Ik zou sowieso morgen even naar de huisarts gaan, die kan er wel meer over vertellen. Al sturen ze je ook gewoon terug naar huis met een gebroken enkel of rug met de mededeling "gekneusd". :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 20:22

Ik kan wel naar de huisarts, maar wat jij zegt, ze sturen je evenhard naar huis.
Om foto's vragen kan ik niet gelijk doen, want ze geven hier toch niet direct een verwijzing voor...

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 21:43

Klinkt als een ontstekingsreactie en dat is redelijk normaal na een tussen-de-deur actie :D
Van binnen zullen wel wat cellen beschadigd zijn en die worden nu opgeruimd. Dat gaat samen met dat kloppen enzo.
Het is idd niet waterdicht maar meestal is een breukje in een vinger wel te herkennen aan de pijn als je erop drukt. (van boven)
Ik zou het gewoon even aankijken, mocht het warme en kloppende gevoel echt een dag of 3-4-5 doorzetten dan zou ik verder kijken.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 21:45

Bedankt voor je reactie!
Het voelt idd als een ontstekingsreactie.