Ik heb echt weer een jollie-girl actie gehad
Schoof afgelopen vrijdag een grote zware schuifdeur in de slachterij dicht, maar vergat eigenlijk om mijn hand ertussen weg te halen.
Even flink staan schelden op die stomme deur, en toen maar gaan koelen. Heb 10 minuten met koud water gekoeld waardoor de zwelling minimaal bleef.
Heb hem het eerste half uur moeilijk kunnen bewegen maar moest het van een vriendin wel blijven proberen.
Verder niets aan de hand op veel pijn na. Het is mijn ringvinger.
Maar zaterdagmiddag begon de ellende, mijn vingertopje werd een beetje blauw achtig, en is nu inmiddels aardig rood.
Ik heb er eigenlijk weinig gevoel inzitten als ik 'm beweeg, maar zie wel duidelijk een lijn/afscheiding tussen waar de normale huidkleur nog is en vanaf waar het rood word. vanaf daar zit ook het warmte verschil. Terwijl de rest van mijn hand koud is, is die plek hartstikke warm, en soms geeft het een heel vervelend kloppend gevoel. Soms is het gevoel in mijn vingertopje ook helemaal weg, dan kan ik er bij wijze van met een naald in prikken en voel ik het niet.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Ik vind het maar irritant. Het is niet eens dat het echt ondraaglijk pijn doet, maar wel een zeurende irriterende pijn.
Ben al vanplan om morgen even langs de huisarts te gaan.
Zou het kunnen dat er een zenuwtje klem zit/ beschadigd is?
Gebroken kan het gewoon echt niet zijn, want kan het prima bewegen en kan er ook gewoon aanzitten zonder ondraaglijke pijn te hebben.
Ik kijk in het vervolg ook wel uit met die stomme schuifdeur.

En ook niet dik.