Wie doet er aan spinning?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dwaallicht

Wie doet er aan spinning?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 21:15

Na 2 jaar niks aan sport te hebben gedaan heb ik besloten weer te gaan sporten... ik wilde graag een sport zonder ingewikkelde bewegingen (bij yoga raak ik in de knoop) en individualiteit maar toch een groepsidee (in mijn eentje hardlopen doe ik niet, hoe zeer ik het me ook voorneem..) en blijft het ook leuk?

Ik kwam iets over spinning tegen en dat lijkt me nou wel wat. Er is een sportschool in de buurt die dit geeft.
Maar wat moet ik aan, kan ik in joggingbroek of moet ik een fietsbroekje aanschaffen :+ en hoe zwaar is het? Mijn conditie is echt bar slecht...

kortom, mensen die aan spinning doen, ik hoor graag ervaringen :D

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 21:20

Het mooie van spinning is dat je het zo zwaar kan maken als je zelf wilt. Je doet mee aan een spinning-klas, maar je bepaald zelf hoe zwaar je je wiel aan draait. Zo kan je het dus rustig opbouwen. Spinning schijnt de meeste calorieen te verbranden.

Je kan de eerste les best wel in een joggingbroek, maar als je besluit dat je het wilt blijven doen zou ik zeker wel een fietsbroekje aanschaffen. Ze hebben tegenwoordig best hippe broekjes hoor...