Griepspuit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_flo_

Griepspuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 15:47

Wie komen er in aanmerking, vallen onder de zg. "risicogroep"... en... tada... gaan jullie hem halen ?

Ik zelf krijg elk jaar via mijn werkgever de griepspuit aangeboden maar... heb er dit jaar vanaf gezien omdat ik ondanks die spuit de laatste jaren steevast 1 of 2x de griep krijg... en niet zo'n klein beetje ook niet !
Formuliertje dus lekker doorgescheurd en richting prullenbak gedaan.

Ligt er twee dagen later ook een uitnodiging van mijn huisarts op de deurmat om me toch te laten vaccineren.
Zit ik ws. toch in de risicogroep.
Ik ga dus zo richting huisarst... ik heb zoiets... als ik de griep toch krijg... issie mij hopelijk wat milder gestemd.

Eefske

Re: Griepspuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:51

Jaaaaa. Ik ga hem halen :D Heerlijk!
Ik heb hem als kind altijd gehad vanwege bronchitis. Daarna een hele tijd niet en de afgelopen 3 jaar ben ik ontzettend veel ziek geweest. Nu heb ik hem vorig jaar voor het eerst weer gehad omdat ik weer in de risicogroep 'astmatisch' val en ik ben maar één keer ziek geweest. Dat was echt een hele prestatie voor mij. Dus: Kom maar op met die prik! :D

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:52

Ik val ook in een risicogroep vanwege een aandoening aan de luchtwegen. De afgelopen jaren heb ik hem steeds braaf gehaald. Vorig jaar ook de vaccinatie tegen de Mexicaanse griep. In al die tijd nooit griep gehad, maar dat had ik voor die tijd ook niet. Aangezien ik er niet op zit te wachten om het wel te krijgen en dan complicaties te krijgen vanwege mijn aandoening en omdat ik met zwangeren en pasgeborenen werk die toch al wat makkelijker ziek worden, haal ik hem ieder jaar braaf.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:53

ik heb hem al lang gehad.. (2/3 week terug al) ik val ook in de risico groep door bronchitis en heb gewoon een hele slechte weerstand :') en ach kan hem dan beter halen en griep voorkomen!

JeaDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:54

Ik heb ook een oproep van de ha ik weet niet of ik het doe. Ik behoor blijkbaar ineens ook tot de risicogroep? Ik heb nog nooit griep gehad, ik weet niet hoor ik denk niet dat ik het doe.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:55

ben geen risicogroep maar zal hem graag krijgen :)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:58

Ik haal hem ook. Ik had vroeger astma en ik krijg nog altijd de oproep. Ik heb hem vorig jaar niet gehaald en toen had ik iedere dag een bloedneus. Dus nu haal ik hem maar weer in de hoop dat het helpt. :)

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 15:59

xxnienke94 schreef:
ben geen risicogroep maar zal hem graag krijgen :)

Je kunt hem halen bij de huisarts.
Bij mijn huisarts kost het 25 euro maar volgens mij verschilt dat wat per huisarts.
Volgens ik hou van holland kost het 17 euro :=

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:04

ik kan hem op mijn werk halen, maar ik word altijd ziek van de inentingen, en niet als ik hem niet haal, want ik heb een goede weerstand :Y) Dus ik haal hem niet.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:05

zie het wel ben nu al druk aan het prikken tegen hepetitis B dus miss daarna nog weet eigenlijk niet of dat samen kan?!

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:06

Ik haal hem nooit, wordt ons wel aangeboden door de werkgever, maar als je niet in de risico groep valt is het in mijn ogen overbodig. Het kan je beschermen tegen griep, maar het beschermt je NIET tegen verkoudheids virussen en meer van dat soort ellende. Statistisch gezien krijgt iemand geloof ik 1 keer in de 5 jaar griep, nou dat risisco loop ik wel hoor, dan maar 1 week in de 5 jaar in bed en verder geen onnodige zooi in mijn lijf. Verkouden wordt elk mens toch wel, een keer of 2 per winter.

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:06

Ik val ook in de risicogroep maar heb hem bijna een maand geleden al gehad? :P

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:08

Ik haal hem ook, behoor tot de risico groepen omdat ik na een zwaar ongeluk mijn milt moest missen en daardoor een verminderde weerstand heb..
Had hem eigenlijk 2 a 3 weken geleden al wel willen hebben...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:09

Ik krijg hem ook, ben astmatisch. Heb er absoluut geen problemen mee!

Van de vaccinatie zelf kun je in principe niet ziek worden. Er zitten uitsluitend kapotte en doodgemaakte virusdeeltjes in. Je lichaam maakt hier dan anti-stoffen tegen aan en op het moment dat die griep in NL komt (jan/febr 2011) en jouw lichaam bereikt dan herkent jouw lichaam dit en gaat direct aan het werk om het virus te bestrijden!

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:10

Ik val ook in de risicogroep en heb hem ook een paar weken geleden al gehad :))

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:10

xxnienke94 schreef:
zie het wel ben nu al druk aan het prikken tegen hepetitis B dus miss daarna nog weet eigenlijk niet of dat samen kan?!

Oeh. Dat moet ik ook weten. Heb net ook m'n eerste Hepatitis B prik gehad.

xRowina schreef:
Ik val ook in de risicogroep maar heb hem bijna een maand geleden al gehad? :P

Kan kloppen. Het verschilt per HA wanneer je hem krijgt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:35

Ik heb mijn oproepkaart inmiddels ook mogen ontvangen. Ik ga hem wel halen, ik weet van mezelf dat ik als ik eenmaal ziek ben, daar slecht weer bovenop kom. Ik blijf dan maanden door hoesten en snotteren. Dus ja, ik ga hem wel halen.

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 16:40

Hier even afkloppen ***
Ben al jaren niet meer ziek geweest (jah verkouden, niet meer dan dat) en vind het dus onnodig om hem te halen :P

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 17:51

Ik heb hem al gekregen, was vorige week toevallig bij de huisarts en het was "O Paulien we hebben van een andere arts al wat vaccins gekregen, hier heb je 'm!" en voor ik boe of bah kon zeggen had ik de prik al.
De griepspuit krijg ik nu al jaren en ik heb in al die jaren nooit de griep gehad. Dus ik haal hem maar trouw elk jaar. Dit jaar vond ik hem wel gemener dan vorig jaar, heb nog steeds een behoorlijk dikke en rode bult op mijn arm.

@xxnienke94 / Eefske: de meningen over de griepspuit i.c.m. andere vaccinaties verschillen. Ik heb vorig jaar de Hep. B. vaccinaties later gekregen omdat mijn huisarts niet vond dat het samen kon met de griepvaccinatie. De schoolarts zei dat het wel kon, maar ik neem dan liever geen risico's. Voor hepatitis B moet je wel goed gezond zijn, geen verhoging hebben etc. en dat kan wel een bijwerking zijn van de griepspuit. Even overleggen met je huisarts!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:19

Ok. Dankjewel. Ik zal wel even bellen met de HA.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:28

Ook hier in de risicogroep door longaandoeningen.
Haal hem al een paar jaar niet meer.
Kon er de klok op gelijk zetten dat ik 6 weken na het zetten ervan ziek was.
Griep of verkoudheidje, ik weet 't niet, maar lag dan toch een dikke week plat.
Dit jaar neem ik hem dus weer niet, aangezien ik 6 weken na het zetten geopereerd word
en daar geen griep/verkoudheid bij kan gebruiken.
Ik heb hem zo'n jaar of 13 elk jaar gehad. Was altijd de jongste. :')

_flo_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-10 18:33

Ik heb hem gekregen vanmiddag en de assistente verzekerde mij dat ik absoluut de griep na de vaccinatie niet meer zou krijgen !
Aan me hoella... :n

Begin dit jaar heb ik ondanks vaccinatie 2x de griep gehad, waarbij een van mijn kids 's nachts nog contact heeft gezocht met de huisartsenpost om dat ik echt dood en dooziek was !
Ik had toen dagen lang 41 graden koorst en mijn kids werd medegedeeld dat ik 's nachts maar even langs moest komen ! -:(-

Ben benieuwd of ik deze winter grieploos door ga komen.

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:39

ik heb um vorige week ook gehaald. ben echt nooit ziek maar ben me nu een partij snotterig! bah

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:41

Ik ga m ook halen. Ben nu bij het minste dingetje ziek. Ik zit ook in risico groep omdat ik een auto-immuunziekte heb. Ik moet m morgen gaan halen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-10 18:45

door een longaandoening val ik in de risicogroep. Ik heb de griepprik 1 x gehaald en kreeg toen ... griep.. voor het eerst in mijn leven. Heb toen aangegeven dat ik hem weigerde, moest er zelfs voor tekenen en krijg nu ook geen oproep meer.