Graag wil ik jullie om advies vragen. Het gaat hier niet om mijzelf (want ik kan echt overal slapen
) maar om mijn moeder.Ze is nu 54 jaar, woont alleen (mijn vader is bijna 10 jaar geleden overleden) en slaapt bijna niet. Ze loopt als een dronkenman door het huis overdag en nog slaapt ze nauwelijks.
Ze heeft werkelijk alles geprobeert. Verschillende soorten slaapverwekkende thee, bananen voor het slapen, warme melk, melatoninepillen. TV kijkt ze nauwelijks dus daar kan ze ook geen prikkels van hebben. Ze heeft een zeer goed verduisterde slaapkamer, bijna geen lichtinval. Het is een groot en rustig huis. Zoals ik al zei woont ze alleen. Ze heeft een vriend die in het weekend bij haar slaapt maar ook dan slaapt ze bijna niet.
Ze slaapt alleen wanneer ze slaappillen gebruikt maar dit wil ze niet. Ze slikt ze alleen als ze de dag erna een belangrijke afspraak heeft.
Ze is behoorlijk ten einde raad maar ik kan haar geen goed advies geven. Haar huisarts kan haar ook geen goede tips geven en is helaas ook niet bepaald inlevend dus overweegt ze over te stappen naar een andere arts.
Maar ondertussen hoop ik hier wat tips te kunnen krijgen en misschien helpt het?

)op het nieuws dat bepaalde muziek slaapverwekkend kan werken, zelfs beter dan slaapmedicatie, men kan zo beter het hoofd leeg maken, wat een pre is voor een goede nachtrust
En hier ging het niet om van die natuurlijk geluiden oid, maar over het gewone top 40 nummers