Aft, moet weg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Aft, moet weg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 17:29

Ik heb sinds 3 dagen een aft in mijn mond en men dat doet pijn... Hoe kom ik er nou het snelste weer vanaf? Ik doe er al steeds donkere jam op (bosbessen en zwarte bessen) en ik heb ook al gespoeld met een anti-bacteriële mondspoeling. Iemand anders nog goede tips?

Alwiene

Re: Aft, moet weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:32

Zendium tandpasta :j En je hebt ook van dat speciale aanstipspul volgens mij maar daar begin ik niet aan :+ Wel gebruik ik zelf Dentinox om het even te verdoven af en toe om 'gewoon' te kunnen eten enzo :j

Afbeelding

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:33

Lauw water (een flinke slok) met 2 eetlepels vol zout. Goed roeren en spoelen maar..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:34

Ik heb van dat aanstipspul gebruikt, en ze gaan daardoor wel sneller weg. En veel fruit eten. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:35

Ik had zo'n potje met zo'n kwastje en dat moest je er op aan stippen.. Mocht je een half uur wel niks meer eten of drinken haha :+. Was echt heel vies bruin spul.. hele tanden werden er vies van ook. Ik heb ook enorme last van aften, zeker in de winter (en in combinatie met mn beugel) maar goed.. ik zou gewoon eens bij de drogist kijken wat ze allemaal hebben :)

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:37

Zorg dat je genoeg vitamine C binnen krijgt. Eventueel door van die tabletjes te nemen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:38

Aftamed :j. Als je junior neemt heb je ook niet zo'n gore smaak.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 17:38

Tableten neem ik al, iedere dag een oplosbare in mijn water :).

Maar het is ondertussen al wel bewezen dat het niets te maken heeft met vitamine C inname :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:41

Nou inderdaad, ik drink elke dag een bruistablet met 1667x ( :+ ) je aanbevolen vitamine C per dag en daarbij ook nog 2 stuks fruit per dag. De ene heeft gewoon meer eh.. 'aanleg' er voor dan de ander.. Ik ben er heel erg gevoelig voor, maar toch merk ik wel dat als ik ongezonder eet ik er meer last van heb..

xDeems

Sodeletuut schreef:
Ik heb van dat aanstipspul gebruikt, en ze gaan daardoor wel sneller weg. En veel fruit eten. :D

Rebeccaa schreef:
Ik had zo'n potje met zo'n kwastje en dat moest je er op aan stippen.. Mocht je een half uur wel niks meer eten of drinken haha :+. Was echt heel vies bruin spul.. hele tanden werden er vies van ook. Ik heb ook enorme last van aften, zeker in de winter (en in combinatie met mn beugel) maar goed.. ik zou gewoon eens bij de drogist kijken wat ze allemaal hebben :)

Deze dingen verdoven toch alleen? Bij mij werkt lauw water met zout, 2 keer per dag of vaker.

Born2BCrazy

Rebeccaa schreef:

Ja, dat moet je hebben. Vies spul, maar werkt goed.
Zit in een geel doosje.. en heet umm *kijkt in kastje* Pyralvex.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:44

Ja volgens mij was 't zo iets ja.. Nou bij mij ging het er ook eerder van weg. En het verdoofte ja, dat was fijn, maar het ging er ook echt eerder van weg gelukkig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:47

Spoelen met sterke Kamillethee, gewoon losse kamille uit de natuurwinkel en daar een pot thee van zetten, werkt erg verzachtend en heeft een antiseptische werking.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:47

Born2BCrazy schreef:
Rebeccaa schreef:

Ja, dat moet je hebben. Vies spul, maar werkt goed.
Zit in een geel doosje.. en heet umm *kijkt in kastje* Pyralvex.

heel goed spul idd!
doet wel flink zeer als je het erop doet, maar daarna is het wel een poosje verdoofd ook :)

ik weet niet hoe Rebeccaa het deed hoor, maar je tanden worden er helemaal niet vies van. je hoeft ook maar een beetje te gebruiken
ik heb trouwens wel eens een afte ter grote van een gemiddelde knikker gehad, pijn!! me hele mond was kapot en dik :=
maar dat pyralvex is wonderbaarlijk! :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 17:49

Goed, ga ik dat morgen halen, en de anti-bacterieële modnspoeling ook!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 17:53

Ik heb een beugel, en mijn aften hangen daar vaak in vast (ja lekker) dus op het moment dat ik dat huge ding (inderdaad, soms bijna zo groot als een knikker) aan moet stippen ging het aan m'n beugel hangen en dan zat het overal.. :+

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:03

oh dat lijkt me echt extra pijnlijk ook nog een ijzeren beugel in je aften! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:04

Ja vooral 's ochtends als je met je droge mond, moet gapen of zo. Dan trekt het echt helemaal open. :') Brrr, ben blij als dat ding er uit is.

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 19:30

ooeei, krijg er kippevel van! :')
aften zijn al erg genoeg van zichzelf!

ik heb ook wel eens bocasan gebruikt, maar vond dit erg vies smaken.
dat was een zakje met poeder dat wordt opgelost met water, en moet je het een minuut (of 2) spoelen in je mond. pyralvex is beter :) gewoon heel vaak aanstippen op een dag. gaat het sneller weg

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:09

Pyralvex helpt bij mij altijd goed.

Verder is het verband tussen vitamine C (fruit) en aften nooit ontdekt. Het krijgen van aften zegt dus niet dat je een laag vitamine-c-gehalte hebt. :)

Charica

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:10

Ik zweer bij Zendium tandpasta, en veel gezonde dingen eten en doen.
En veel slapen!

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:26

Waterstofperoxide!
Ik maakte de aft kapot met een wattenstaafje met waterstofperoxide binnen 2 dagen was het verdwenen.
Spoelen met Listerine helpt ook

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:28

dejavu schreef:
Pyralvex helpt bij mij altijd goed.

Heb ik ooit ook es gebruikt, geweldig spul! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:09

Pyralvex werkt hier echt helemaal niet, ik voel het niet eens en het valt er zo vanaf := netzoals Aftamed :+

Ik prik ze tegenwoordig maar gewoon lek.. doet even flink pijn, daarna spoelen met zoutoplossing, doet zo mogelijk nog meer pijn.. maar weg zijn ze :+

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 22:55

Tomaten eten, gewoon zo uit de hand. Is een tip uit grootmoeders tijd en heeft bij mij altijd geholpen. :j