Hoelang zijn jullie bezig met je haren wassen/drogen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

calypsoo

Hoelang zijn jullie bezig met je haren wassen/drogen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 21:01

Pfff, vandaag gewerkt en het was zulk lekker weer.. NOT. >;)

Kan ik wéér mn haren wassen. 't is echt zo'n gedoe elke keer. Ik ben ruim 3 kwartier bezig om mijn haren
te wassen en te föhnen, ik sta dan ook zo lang met mn kop op de grond dat ik er een zere rug van krijg.
Föhnen hoeft natuurlijk niet, maar als ik het niet doe is m'n haar morgen middag nog nat.

Eerst was ik m'n haar 2 keer en daarna met cremespoeling.

Ik heb m'n haar los zo'n 5 centimeter boven mn kont hangen. Ik vind t heel mooi en ben ook zeker niet van plan het er af te laten knippen. Elke keer als ik naar de kapper ga en m'n puntjes moeten eraf dan vind ik het op z'n zachts gezegt niet leuk.. :n

Hoelang zijn jullie bokkers eigenlijk bezig met je haar wassen/drogen?:)
Laatst bijgewerkt door calypsoo op 30-10-10 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:03

5 min ofzo 2x shampoo wat ik er direct uitwas en daarna cremespoeling wat ik een minuutje laat intrekken. Fohnen doe ik nooit te lang werk :P Kwak er wat haarspul in en klaar!
Mijn haar is iets langer dan mijn schouders wel dik, als ik sochtends douche het in een staart of knot doe is het savonds nog nat.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:03

Ik heb ook lang haar, maar ik doe over wassen 5 minuutjes, en föhnen droogt mijn haar enorm uit, laat het meestal zo drogen. En als ik föhn, doe ik er 10 minuutjes over. :)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:04

Tot ik het van de week met 15 cm verkortte had ik haar tot over mn bh bandje..
Was gemiddels met wassen, drogen, fohnen toch al met al een goed half uur tot 45 minuten bezig en dan is het vaak nog klam..
Nu ben ik met maximaal 20 minuten tot half uur wel klaar

calypsoo

Re: Hoelang zijn jullie bezig met je haren wassen/drogen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 21:05

Bij mij is het ook nog niet helemaal droog, dat komt omdat ik er aan de achterkant niet bij kan..

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:08

Euhm... Ik sta in totaal tien minuten onder de douche, haren wassen is een kwestie van inzepen en uitspoelen, zal nog geen vijf minuten duren ( haar tot op onderkant schouderbladen, niet heel dik )... Dan ga ik naar bed en is het de volgende ochtend weer droog :'). Als ik het natuurlijk laat drogen zal het een uurtje duren hooguit.

Tjuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:10

NIET föhnen.. Bij mij duurt het ook een dag voordat het droog is (zeker 's nachts droogt t niet), maar lekker belangrijk toch..?!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:10

calypsoo schreef:
Bij mij is het ook nog niet helemaal droog, dat komt omdat ik er aan de achterkant niet bij kan..

Dan moet je je haar voorover slaan, of gewoon naar voren halen. Je kunt het trouwens beter gewoon laten drogen dan föhnen :)

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:35

over wassen doe ik 5 minuten ofzo, en ik laat het altijd opdrogen dus dat duurt ongeveer een uurtje

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:35

Ik vind het in de winter veel te koud om niet een beetje te fohnen.

Als ik snel ben, doe ik er een kwartier over ofzo. Haar tot iets over m'n schouders. (Vroegah ook lang en dat korte scheelt een hele hoop!) Ik was het dan 2x met 2in1 shampoo, dus gebruik geen cremespoeling. Eventjes fohnen tot het iig niet meer kletsnat is.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:36

Opdrogen duurt een paar uur bij mij. Wel lang, maar aan fohnen ga ik niet beginnen, dat doe ik alleen bij bijzondere feesten enzo.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:38

Shampoo en cremespoeling, 5 minuutjes. Na het douchen gewoon zo veel mogelijk met de handdoek en dan laat ik het gewoon verder opdrogen.. Mijn haar droogt redelijk snel op.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:49

Niet lang. Paar minuutjes wassen en dan met de handdoek drogen en dat is het.

Fohn het praktisch nooit. Tijdverspilling, het droogt ook gewoon aan de lucht, duurt alleen wat langer...

Zarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 21:52

Hahah, ik was mn haar, cremespoeling en soms maskertje, en dan even uitkammen en in een staart, en meestal douche is 's ochtends dus de cap gaat er gelijk over.. meestal is het dan savonds wel droog haha... ik maak me er niet zo druk om :P

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 22:06

Wassen met shampoo en crèmespoeling kost me ongeveer 5-7 minuten en ik heb erg lang en dik haar. Drogen gaat wat langzamer, ik doe er eerst veel verzorgingsproducten in, doe mijn haar dan even in een tulband en dan duurt het nog wel een dik uur voordat het echt droog is!
Als ik het in een staart/knot/vlecht doe wanneer mijn haar nog nat is, droogt het gewoon niet en kan ik rustig een dag later nog steeds vochtig haar hebben. :=

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 22:09

Over het wassen zelf doe ik niet zo lang, hoogstens vijf minuutjes. Daarna draai ik mijn haar in een handdoek en houd ik die ongeveer een half uurtje op, daarna is het ergste natte weg. Dan ga ik naar bed en dan is het de volgende ochtend gewoon helemaal droog.
Als ik in de ochtend douche, doe ik hetzelfde met de handdoek, en dan droogt het meestal op de fiets bijna helemaal op en dan na een uur is het helemaal goed droog. Ik föhn het bijna nooit, mij veeel te veel werk.. Alleen als ik een speciale gelegenheid heb.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 08:21

ik ben van het wassen tot in model brengen zeker 3 kwartier bezig...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 08:27

Wassen duurt niet zo lang. Met shampoo en conditioner hooguit een kwartiertje.
Maarrrr, dan begint pas het echte werk :+ Na het eerste afdrogen moet er de eerste dosis hairrepair in. Vervolgens gaat het opgerold in een klem zodat het goed kan intrekken.
Ik gebruik geen fohn, want daar kan mijn haar niet tegen. Het duurt dus wel een uur of 2, 3 voor het echt redelijk droog is. Vlak voordat het echt droog is doe ik er nog een tweede middeltje hairrepair in, (van een ander merk en andere soort). En dan opnieuw een uurtje in de klem.
Dus al met al toch wel een uurtje of 3, 4 bezig, wil ik het goed doen :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 09:09

Waarom zou je je haar 2 keer wassen := Na 1 keer is 't echt wel schoon toch.
Bij mij duurt 't douchen zo'n 10 min/15 min. Dat is dan dus 1 keer wassen en cremespoeling erin. Fohnen doe ik soms wel en soms niet. Hangt ervanaf of ik nog weg moet of ik zin heb om 't te fohnen enz. Heb tamelijk dik haar tot bij m'n bh-bandje gok ik. Dus eer ik dat helemaal droog gefohnd heb...

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 09:10

Haarwassen... 3 minuten? Veel langer zal het niet duren.
Beetje schuimversteviger erin en dan drogen met de föhn... ook 3 minuten?
Zo klaar dus :D

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 09:14

Haarwassen duurt bij mij paar minuten ofzo. Iedere dag tijdens het douchen.
Maarre... de mensen die met nat haar naar bed gaan.... Als ik dat doe dan wil ik volgende dag echt niet in de spiegel kijken :D Dan zit het alle kanten op behalve de goede. Hoe doen jullie dat dan?

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 09:20

shampoo, cremespoeling, kwartiertje, dan gewoon laten drogen in de lucht, of als ik `s avonds mn haar heb gewassen in een hoge knot en dan slapen.. volgende dag is het dan nog vochtig, dan losdoen uitborstelen en weer laten drogen verder.. 1x per week doe ik er ook nog een haarmasker in dus dan is het ong 20 minuten

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 09:26

Gooya schreef:
Maarre... de mensen die met nat haar naar bed gaan.... Als ik dat doe dan wil ik volgende dag echt niet in de spiegel kijken :D Dan zit het alle kanten op behalve de goede. Hoe doen jullie dat dan?

Dat zou ik ook wel eens willen weten!
Daarom doe ik dat ook nooit, want de dag erna ziet het er niet uit :D

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 09:26

ehh...
heb nooit de tijd echt bij gehouden maar ik gok 5 min wassen (afhankelijk wel of geen crème spoeling)
drogen doe ik niet aan
ik doe het in een handdoek als ik onder de douche vandaan kom en tegen de tijd dat ik me aangekleed en wel heb gaat ik mijn haar doen
en dan afhankelijk van wat ik die dag ga doen heb ik er altijd wax en verzorgings spray in
knotje kost me 3 min vlecht 5 opgestoken ook iets van 3 min

ik heb haar tot over mijn kont maar afhankelijk van wat ik in doe kan het los of in een vlecht met een uurtje droog zijn (föhnen begin ik niet aan)

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 09:29

Winddancer schreef:
Gooya schreef:

Dat zou ik ook wel eens willen weten!
Daarom doe ik dat ook nooit, want de dag erna ziet het er niet uit :D

zie mijn post, gwoon in een hoge knot en de volgende dag weer uitborstelen, heb je wel een beetje slag in je haar, maar als je het daarna weer even nat maakt met een plantenspuit met water en een borstel er over haald is het al een stuk meer gestyled.. of gewoon stijltang erover