Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

henkb schreef:Hertenaids is wel het minste waar ik me zorgen over zou maken. Het kleine risico wat er is waar je ha je tegen kan inenten zijn:
- hondsdolheid - herten kunnen dragers zijn van dit virus, daar je niet weet waar het dier is geschoten kan dat een risiko zijn
- tetanus - je weet niet waar dat vlees wat niet voor mensenconsumptie gebruikt wordt overal mee in contact is geweest
die -25 maakt de meeste pathogenen niet zoveel uit.
Mjay schreef:maar als het een hert is uit het slachthuis zal het toch niet geschoten zijn? ik zie de kans op besmetting met enge ziektes dan ook als nihiel
over de bacterien: die zitten (als het dier gezond is) niet in het bloed.... hondsdolheid komt nauwelijks voor hier.. een verdwaalde vleermuis misschien maar zeker geen hert....
Mjay schreef:maar als het een hert is uit het slachthuis zal het toch niet geschoten zijn? ik zie de kans op besmetting met enge ziektes dan ook als nihiel
over de bacterien: die zitten (als het dier gezond is) niet in het bloed.... hondsdolheid komt nauwelijks voor hier.. een verdwaalde vleermuis misschien maar zeker geen hert....

NiNM schreef:Denk ook even aan de ziekte van Lyme!
Elk hert zit onder de teken! Mijn oom is wildbeheerder en moet zich hier regelmaatig op laten testen aangezien hij ook afschiet.
NiNM schreef:Of het er na -25 nog in zit weet ik niet zeker, dan zou je het inpincipe ook nooit kunnen eten wat wel gebeurd
Moontje1991 schreef:Even ter verduidelijking het is wel bevroren geweest bij -25 dus ik weet niet of er dan nog iets overleefd