last van buikpijn rond navel/rechts naast navel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tammii

last van buikpijn rond navel/rechts naast navel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 13:14

Hallo Bokt,

Mischien dat jullie mij verder kunnen helpen? :?

Ik heb ongeveer 5 weken heel erg veel buikpijn, kan niet op mijn buik liggen omdat dat zo pijn doet.
Ook als ik druk op mijn buik doet het vooral pijn rond mijn navel en rechts bij mijn buik.. :(

Ben hiermee al naar de dokter geweest, en die heeft verschillende pillen voorgeschreven maar het werkt gewoon niet!
ook heeft hij gevoeld maar weet echt niet wat het is, Mijn ontlasting is nagekeken daar komt helemaal niks uit.
Heb 2x inwendig onderzoek gehad, 1x bij de dokter zelf en getest op Soa's maar helemaal soa vrij gelukkig,
Verder heeft de gynaecoloog erna gekeken maar die zag ook niks raars een heeft inwendige echo gedaan.

Verder heb ik heel vaak diarree en ga dan wel zo 5x per dag naar de wc of vaker, sinds woensdag komt vooral mijn drinken omhoog en moet ik dat uitspugen. Het is niet zoals overgeven want niet alles komt erruit, verder heb ik ook geen koorts. :n

Ook heb ik veel last van blaasontsteking en waarschijnlijk heb ik dat nu ook, maar dat heeft hiermee denk ik niks te maken.
Ik krijg telkens antibiotica maar die werken ook niet, en telkens antibiotica slikken is ook niet goed voor je lichaam,
Ben daarvoor ook bij het ziekenhuis gweest, daar kwam uit dat ik het 10x zo snel had als andere ofzo. aah fijn! }>
Hmm.. ook handig om te vermelden dat ik een spastische darm heb, dat hebben ze 3 jaar geleden gevonden maar deze pijn is echt anders! %) Ook ben ik zo beetje altijd moe, heb pfeiffer gehad.. en volgens mijn dokter kan je dat maar een keer krijgen.. waarschijnlijk kom ik er gewoon nooit vanaf haha.. tis ook al zo 3 jaar geleden samen met de spastische darm doen! :o

Ik moet dinsdag iedergeval een echo laten maken van mijn onderbuik, als daar niks uit komt ga ik bloedprikken.
in mei heb ik nog bloedgeprikt daaruit kwam dat ik wel wat verhoogde witte bloedlichaampjes had, maar ik dacht toen gewoon door de blaasontsteking..

Weten jullie mischien wat het kan zijn? Want word er niet vrolijk van!! zit nu ook ziek thuis van het werk.. 8)7
iedergeval bedankt voor het lezen en meedenken! :D

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 18:39

Lees net je verhaal pas, en wil je even veel succes en beterschap toewensen.
De klachten die je hebt herken ik niet, dus ik kan je geen advies geven.
Vandaag de echo gehad, is daar nog wat uitgekomen?

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:03

Rond de navel is meestal iets met de darm.
Hele erge pijn die plotseling opkomt is een hard stuk in de darm, dat voel je ook rond de navel.
Diarree zo vaak is ook niet normaal, je onttrekt daarmee vocht uit het lichaam/darmen, waarbij ik weer terug kom op een ingedikt stukje ontlasting.
Als het een pijn is die nooit meer verdwijnt dan zou ik denken aan een beschadiging op de plek van de darm.
Maarrrrrr ik ben de arts niet, ik hoop dat het niets ernstigs is en je de hulp krijgt die je nodig hebt. ;)

Goof

Re: last van buikpijn rond navel/rechts naast navel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:07

Bij mij begon de pijn rond mijn navel en rechts daarvan toen mijn blinde darm ontstoken was.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:18

Goof: Dat houdt geen vijf weken aan. Dan is die blinde darm inmiddels al geknapt. Verder komen de andere symptomen die ze heeft niet in aanmerking voor een blinde darmontsteking :)

TS Veel sterkte ! En laat je niet zo maar wegsturen bij de arts!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 20:26

Ja hoor, het spugen hoorde daar in mijn geval ook bij.
Maar inderdaad, 5 weken is (te) lang.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 21:51

Superr bedankt voor jullie reactie's had ik eerlijk gezegt niet meer verwacht haha!! :D

@ Juno1: bedankt voor de uitleg!
@Gooya: Nee zover ze konden zien geen gekke dingen, donderdag de definitieve uitslag.
@Hilde_Q: ga me zeker niet laten wegsturen, daar zijn ze erg goed in! en je zou ook bijna opgeven :( Maar heb vandaag weer iets nieuws voorgeschreven gekregen, Zetpillen..wilde eigenlijk gewoon een ander onderzoek maargoed.. ga ze toch maar even proberen.
@Goof: Blinde darm dacht ik ook al aan, en de dokter sluit dat ook zeker niet uit(zei die vorige week).. maar tis eigenlijk te lang.. en loop nog niet krom van de pijn dus de dokter heeft geen haast erbij denk ;)

Ben ook sinds kort verhuisd, en ga morgen even langs bij de dokter hier op het dorp. even kijken of ik daar kan inschrijven.. hopelijk kan hij mij verder helpen! Mischien heeft hij andere ideën?! :o

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:22

Ideen heb je toch niets aan? Bedoel als de dokters het niet eens weten.. Wel vervelent dat die pijn nu al 5 weken duurt. Heb zelf regelmatig last van mijn darmen en dat is ook geen pretje. Sterkte ermee :(:)

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:26

lovestobias_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:28

met mijn blinde darm liep ik ook niet krom, toch doorverwezen naar t ziekenhuis aangezien ik gewoon aan t lachen was enz dachten ze ook dat het meeviel maar toch kijk operatie gedaan, toen bleek dat als ze nog ff langer hadden gewacht die geknapt zal zijn.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:29

Ik heb deze klachten ook heel lang gehad. Precies zo'n pijn die jij omschrijft.
Bij mij heeft het enorm geholpen om geen suikers meer te nemen en vezelrijk te eten. Geen wit brood etc, maar veel meergranen/volkoren producten. Vooral de suikers was belangrijk. Als ik nu een beetje suiker in de thee doe, heb ik het meteen weer. Dus ook geen zoetigheid op brood ed.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 07:25

Is de urine al op de kweek gezet?
Als je door een e-coli besmetting steeds blaasontsteking krijgt, helpen de meeste antibiotica niet. Er zijn maar een paar soorten AB die helpen tegen een e-coli besmetting.
Door de AB kan je darmflora verstoord raken; met de arts overleggen om een probiotica te gebruiken daarnaast.

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 15:05

@Glossi: Nee aan ideen heb ik weinig, maar mischien wel iemand die het herkend.. en mischien heb ik daar wel wat aan, van darmklachten word je zeker niet vrolijk, succes ook ermee!! :o

Appelflap2: zou inderdaad heel goed kunnen, hebben ze wel zo 3 jaar geleden na gekeken en toen had ik het niet.. maar denk als het zo doorgaat dat ze binnenkort weer verder gaan onderzoeken..

@Lovestobias_: Ik denk stiekem toch ook aan mijn blinde darm, gewoon toch aan de klachten en de pijn zit precies op de plek waar de blinde darm zit.. de dokter sluit dit dus ook niet uit... Hoezo gingen ze bij jou dan toch kijkoperatie doen? en wat hadden ze allemaal al "geprobeerd" mag eventueel ook via PB hoor :+

@Kukkie: ik eet inderdaad (bijna) altijd al volkoren brood, om mijn darmen toch extra te stumileren.. Maar ik heb meer last bij vet eten of eten die erg gekruid zijn..(Vooral rond de spastische darm piriode, maar afentoe nog steeds!) Met suiker heb ik het niet.. Gelukkig dat jij iedergeval weet wanneer je last krijgt, kan je dat eten iedergeval ontwijken. Ik heb het helaas nu heel erg raar.. soms eet ik heel de dag normaal, en heb ik opeens heeeeeel erge diarre :?

@Janouk: de urine is meerdere malen op kweek gezet, maar daar kwam nooit wat uit.. dat is dus ook al heel vreemd! Maar inderdaad door AB kan het ook hel goed zijn dat ik nu last heb.. had alleen al even geen AB gehad toen ik hiervan last kreeg. Nam express al geen AB meer, en probeer het op de "natuurlijke" manier op te lossen.. door bijvoorbeeld cranberry. Maar bedankt voor de tip! :o

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 00:24

ik herken veel van je klachten eigenlijk alles en bij mij is alles al getest maar ze zeggen dat het PDS is. Veel sterkte het is verschrikelijk als je zoveel pijn bent he

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 07:37

ninja2 schreef:
ik herken veel van je klachten eigenlijk alles en bij mij is alles al getest maar ze zeggen dat het PDS is. Veel sterkte het is verschrikelijk als je zoveel pijn bent he

Thnx voor je reactie,

Ik heb zelf ook en spastische darm helaas.. maar dit voelt anders.. :(
Maar succes ermee jij iedergeval, tis inderdaad niet fijn!

lovestobias_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 11:58

Tammii schreef:
@Lovestobias_: Ik denk stiekem toch ook aan mijn blinde darm, gewoon toch aan de klachten en de pijn zit precies op de plek waar de blinde darm zit.. de dokter sluit dit dus ook niet uit... Hoezo gingen ze bij jou dan toch kijkoperatie doen? en wat hadden ze allemaal al "geprobeerd" mag eventueel ook via PB hoor :+

ik ben eerst bij de dokter geweest maar die stuurde me elke keer terug naar huis hij zei vast iets verkeerds gegeten..
toen zei die als de pijn zakt naar beneden moet je terug komen,nou dat gebeurde dus..
toen moest ik toch naar t ziekenhuis..
eerst kwamen dr een paar een beetje drukken op de buik,toen werden er 5 buisjes bloef afgenomen en kreeg ik een infuus..
toen zagen ze in me bloed wel een verhoogde waarde of zoiets maar niet heel erg duidelijk dus besloten ze toch een kijk operatie..
half 6 kwam ik in t ziekehuis en half 11 werd k geopereerd..

novita13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-10 18:01

Blinde darm kan het best zijn. Kan ook een kleine onsteking bij zitten en dat hoeft niet perse heel erg te zijn maar wel storend voor je.

Ik heb zelf 6jaar lang met heel veel buikpijn gelopen, uiteindelijk toch maar eens geopereerd en toen bleek mijn blindedarm "versteend" te zijn. Elke x als ik buikpijn had toch ontsteking en dan weer ingekapseld enz...

Met alle onderzoeken kwam niks uit, was telkens spastische darm. Maar blinde darm eruit (eruit was ook een probleem, maar dat is lang verhaal) en ik was van al mijn klachten af.

Laat je goed onderzoeken hoor, want buikpijn is erg naar!

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-10 20:56

Bedankt weer voor jullie reactie's

Ik ga van de week denk maar eens bloedprikken :o Vind dat echt helemaal niks!
Maarja, uit bloed word wel veel duidelijk. Heb nu weer nieuwe pillen, maar tot nu toe werken ze niet(donderdag begonnen).. Het verergerd alleen maar lijkt het wel:S

maargoed, ik ga me dit keer eens goed laten onderzoeken.. omdat ik ook zoveel blaasontsteking heb :(
Kan dus goed dat het een blinde darm ontsteking is, aangezien jullie het ook hadden zonder "niks te kunnen doen" apart! :o

Hou jullie alle op de hoogte!