Sta op je strepen na een ongeval!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Onassa

Sta op je strepen na een ongeval!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 13:02

Op 4 Augustus heb ik een trap van een paard voluit in mijn gezicht gehad.
Na mijn gevoel had ik de linkerkant van mijn gezicht verbrijzelt.'
In de wei waar het gebeurt was werd ik eerst gestabiliseerd.
Met met loeiende sirene's naar naar de trauma in ziekenhuis Rijnstate in Arnhem vervoerd.
Daar werden meteen rontgen foto gemaakt.
Voorstel was ook om meteen en ct scan te laten maken want mijn gezicht was zwaar gezwollen, maar hgezien er alweer een andere trauma patient lag te wachten is daar vanaf gezien.
Ik ben dus zo weer naar huis gestuurd, zelfs geen wek advies of wat dan ook!
Volgens hen was de boel zwaar gekneusd en niets gebroken.

Afijn, kneuzen is pijnlijk en heeft tijd nodig.
Maar na een tijdje bleef ik erg veel pijn houden aan mijn jukbeen en vooral mijn tanden en kiezen links boven.
De tandarts heeft me door verwezen naar de kaak chirurg die alsnog twee weken geleden een ct scan heeft laten maken.
Vandaag kreeg ik de uitslag en jullie raden het al....
Mijn gezicht was wel degelijk op twee plaatsen gebroken.
Mijn oogkas en van daaruit langs mijn neus naar beneden.
Het hele gebied was ook welliswaar minimaal maar toch wat naar binnen geslagen.
Het was ook duidelijk op de ct te zien.
Omdat het nu al bijna 3 maanden geleden is, is er helaas niets meer aan te doen.
Hadden ze wel meteen een ct gemaakt, had dat nog wel gekunt en hadden ze sowieso de zenuw kunnen blokken.
Nu zal ik de rest van mijn leven moeten leren omgaan met die zenuwpijn in mijn gezicht.
Kauwen of iets afbijten met links gaat niet meer en daar mijn tanden poetsen is ook een ramp.

Ik wil hiermee dus iedereen waarschuwen....ik hoop het niet maar overkomt jou ook iets soortgelijks, sta er dan op dat er een ct scan direct word gemaakt!
want wanneer er grote zwellingen zijn is lang niet alles zichtbaar met alleen rontgen foto's!

Sarcasm

Re: Sta op je strepen na een ongeval!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:04

Wat vervelend voor je, wel fijn dat je anderen hiermee probeert te helpen!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:06

Kun je het ziekenhuis aanspakelijk stellen, erg vreemd dat ze als je een trap van een paard in je gezicht hebt gehad ze denk dat het gekneusd is. Moeten ze niet uitgaan van het ergste?

Goed dat het vermeld!

Sky_As

heb idd ook zoiets gehad..ondersteboven gelopen door een paard....kon een week niet zitten/liggen/staan van de pijn...gekneusd zeggen ze dan...
heb er nu nog last van, is inmiddels 5 jaar geleden....mijn rechterkant/schouder doet nog steeds regelmatig pijn .....

Juud87

Ai, dat is zeker K*t met een grote hoofdletter!
Jammer dat voor jou niets meer te doen is (ook niet in de toekomst?) Maar goed van je dat je andere bokkers waarschuwt hiervoor. Ziekenhuizen zijn idd af en toe 'laks' met patienten. Dit gebeurd misschien niet veel, maar elke keer is er een te veel natuurlijk.

Heel veel sterkte met de pijn die je voortaan moet verdragen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:08

he bah wat naar voor je!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:08

Oh wat k*t!!!
Veel beterschap en open dat het alsnog wat beter gaat met je gezicht.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:14

Heel herkenbaar dit.
IK ben met mijn jonge haflinger 3 jaar geleden (toen net onder het zadel) een hardhouten hek in gegaloppeerd.
Kon niet meer op mijn been staan en had een wond op mijn knie.
In het ziekenhuis (spoedeisende hulp) vond men het niet nodig om foto's te maken. Na wat gepluk en gedraai kwam men tot de conclusie dat het zwaar gekneust was.
Weken met hulp in en uit bed, douchen, aankleden, slecht slapen, veel pijn en er nog steeds niets mee kunnen ben ik naar een fysio gegaan. Ze vertrouwde het niet en stuurde me door naar een orthopedisch chirurg.
Conclusie: knieschijf gebroken (dus 10 weken mee gelopen), acute operatie nodig.
Gevolgen: bijna 3 jaar revalidatie achter de rug en blijf met een zwaar beschadigde pees en mismaakte zwakke knie zitten.

Paardrijden gaat maar met beperkingen. Nooit meer kunnen hardlopen. Niet normaal trap op en af kunnen.
Met de vriendelijke groeten van het ziekenhuis :(

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 13:19

Dat is dan ook zo'n flinke ketser Miranda.
Mijn man denkt erover om de rechtbijstand in te schakelen maar ik weet dat je tegen zo'n groot ziekenhuios weinig kans maakt.
Maar voorlopig zit je wel levenslang met de gevolgen van hun fouten die absoluut niet gemaakt hadden mogen worden.
Volgens mijn stalgenootjes zag ik eruit als een figuur uit een starwars film, echt vreselijk.
Een ct had maar een paar minuutjes in beslag genomen maar die moeite is dus niet genomen want het was "druk"!

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:19

Dan noem je me ook een ziekenhuis op.

Rijnstate heeft enorme fouten gemaakt waardoor mijn opa is overleden.
Rijnstate heeft enorme fouten gemaakt waardoor mijn moeder haar rug voor altijd pijnlijk en erg gevoelig is.
Rijnstate heeft over de hoofd gezien dat ik na mijn ongeluk nog een gat in mijn hoofd had.

Ik vind het een slechte ziekenhuis.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:20

jepz...lekker he....foto's maken is voortaan bij voorbaat al niet eens meer nodig.
Enkele jaren geleden tijdens het scheren door een paard geslagen...op mijn bovenbeen.....vloog 3 meter weg....kon bijna niet meer lopen, was meer hinken.
Kwam in het ziekenhuis aan, ik was nog niet binnen of ik kreeg al te horen, maar je kunt nog lopen...en een paard kan nooit je bovenbeen gebroken trappen...dus neem maar een paracetamol en weer naar huis. Achteraf was er ook niks gebroken gelukkig...maar ze controleren het niet eens :S .....voor hetzelfde geld was er een stukje bot afgebroken ofzo.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:20

verschirikkelijk wat je overkomen is, heel veel sterkte.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 13:25

Vealosz schreef:
Dan noem je me ook een ziekenhuis op.

Rijnstate heeft enorme fouten gemaakt waardoor mijn opa is overleden.
Rijnstate heeft enorme fouten gemaakt waardoor mijn moeder haar rug voor altijd pijnlijk en erg gevoelig is.
Rijnstate heeft over de hoofd gezien dat ik na mijn ongeluk nog een gat in mijn hoofd had.

Ik vind het een slechte ziekenhuis.

Dit is idd niet de eerste fout die ik er meegemaakt hebt.
Maar helaas is niet ieder ziekenhuis uitgerust met een trauma afdeling, dus moest daar wel heen.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:30

Dat kun je wel zeggen.
Ook in dat ziekenhuis was het druk die avond. Maar wij hebben wel 3x gevraagd om foto's te maken.
Was allemaal niet nodig. Heb ook nooit eerder iets gebroken dus je weet dan ook niet of dat zo voelt. Uiteindelijk geven kneuzingen ook erg veel pijn.

Maar jij hebt wel een engeltje op je schouder gehad hoor. Paard had je ook kunnen doodtrappen. Had het je slaap geraakt dan was het anders afgelopen.

Overigens heb ik er geen rechtszaak van gemaakt. Ik had daar geen behoefte aan in die zware tijd.

Jij trouwens sterkte en hoop dat de pijn met de tijd wat afneemt. Als iets vermoeiend is dan is het juist wel constante pijn.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:30

oeh knap waardeloos! Ligt het aan mij of hoor je nou echt steeds meer over dit soort lakse reacties van ziekenhuizen? Ik vind het een beangstigend verschijnsel. Heb zelf eens meegemaakt dat mijn knie er spontaan mee stopte, kon alles nog behalve erop staan. Volgens z'huis gekneusd, terwijl ik vol bleef houden van niet. Veels te strak rekverband omgedaan (lees: voet werd vanzelf blauw). Volgende dag langs sportarts: overnbelastte pezen, 6 weken rust voor knietje! Voor hetzelfde geld blijf je er dus gewoon mee rondstrompelen en verne*k je heel je knie ermee.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 13:45

Het ligt denk ik niet aan jou hoor, ik hoor het ook steeds vaker dat er veel fouten worden gemaakt in ziekenhuizen.
Dit is voor mij ook niet de eerste keer.
na een operatie van een buiten baarmoederlijke zwangerschap is er ook het een en ander fout gegaan bij me.
maar daar heb ik verder gelukkig geen blijvende schade van opgelopen.
Maar het lijkt wel een trend te worden idd!

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:46

Jeetje! Dat is ook niet niks!

Heb zelf 6 jaar geleden een trap tegen mijn scheenbeen gehad. Dokter zei ook, 6 weken niet rijden is flink gekneusd. Uiteindelijk heb ik 6 maanden niet kunnen rijden want kon er gewoon geen druk op zetten. Weer terug naar de huisarts en uiteindelijk zijn er foto's gemaakt waar ze zagen dat er een scheurtje zat. Heb er nu dus nog last van, zit een soort van blijvende bult op met mijn litteken en is zeer gevoelig, kan er niet tot nauwelijks overheen wrijven en als ik me daar stoot dan zak ik door de grond van de pijn. Ook met kouder weer is het 3x zo gevoelig. Maargoed, ook niets meer aan te doen dus! En bedankt huisarts!

Heel veel beterschap met je gezicht en hoop dat het toch nog enigsinds te doen blijft voor je!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:24

Jeetje je hoort steeds meer fouten van ziekenhuizen.
Zo is mijn moeder 2 weken voor haar overlijden naar huis gestuurd met de zin het word eerst erger voordat het beter word... 2 dagen later met spoed weer opgenomen en 1,5 wk later overleden...

Mag tegenwoordig niet te veel geld meer kosten he....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 20:59

ik vind het nog steeds heel erg dat dit gebeurd is...
en deze uikomst vind ik nog veel erger...

niet bij laten zitten he!!!!!!!! :(:)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:03

Je zou eens bij een letselschade advocaat kunnen informeren of je een zaak kunt maken!

Ik vind het schandalig dat ze je zo naar huis hebben gestuurd! :oo

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:03

Beterschap ermee, een goede vriendin van mij heeft het 4 jaar geleden ook gehad en eeft afgelopen week de zoveelste operatie aan haar kaak gehad. bij haar hebben ze glukkig wel verder gekeken!

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:11

Jeetje meid, wat heftig. Ik ken het wel, die fouten in het ziekenhuis.

Ik ben ooit van het paard gedonderd, in galop, met een vaart dus met m'n gezicht tegen een paaltje aan.
IJsseland Ziekenhuis in Capelle a/d IJssel vond het niet nodig om foto's te maken. Op een gegeven ogenblik wel kijkoperatie, maar door het littekenweefsel in grote hoeveelheid konden ze volgens hun niets zien. En was alleen zwelling volgens hun, verder niets.

Second opion aangevraagd in het Erasmus MC Rotterdam. Hier zijn direct foto's gemaakt. Bleek dus dat mijn oogkas ingescheurd was en hierin mijn oogspier klem zat. Deze is in een operatie los gehaald en er is bot vanuit m'n heup op de breuk geplaatst. Zo kon de spier niet terug. Veel oefenen met omhoog kijken (het was de spier die je oog omhoog laat kijken), maar dit had geen nut meer bleek. Spier was al lui... 3e operatie, hierin is de oogspier ingekort.
Nu kan ik dus met 1 oog niet omhoog kijken, waardoor ik uiteindelijk helemaal niet omhoog kan kijken met alleen m'n ogen omdat ik dan een dubbel beeld krijg. Ik moet altijd mijn hoofd geheel omhoog draaien.

Ik heb het ook overleefd door een cap en m'n tanden zitten nog in m'n mond door m'n beugel in die tijd. Ik ben toen ook even buiten westen geweest en de rechterkant van m'n gezicht (wang) is na 8-9 jaar nog steeds wat gevoeliger.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 10:23

Mijn man heeft gister de rechtbijstand gebeld erover.
Maar ik denk dat dat weinig uithaald want je staat wel tegenover zo'n groot orgaan als Alyssis zorg groep.

Bootje, jou vrhaal is wel aardig vergelijkbaar, alleen is het bij mij nu niet een spier die klem zit maar een zenuw die drukt omdat het verkeerd weer aangegroeid is.
De breuk zit bij mij ook onderin de oogkas en loopt naar beneden langs mijn neusbeentje.
De kaak chirurg zei dat ik moet zorgen dat ik een goede doorgang hou door de neus en geen ontsteking in mijn holte moet krijgen...tja, alsof je dat zelf in de hand hebt!
Ik heb gemiddelt 2 keer per jaar wel een bijholte ontsteking, dat kan je toch niet voorkomen??

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 10:33

Jemig meis...... ik hoor de laatste tijd niet anders dan grove fouten in ziekenhuizen. Het is gewoon desinteresse van de diensdoende artsen. Ik hoop dat je rechtsbijstand er een zaak in ziet. Misschien samen met andere claims......... Sterkte.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 18:30

AaronYve schreef:
Kun je het ziekenhuis aanspakelijk stellen, erg vreemd dat ze als je een trap van een paard in je gezicht hebt gehad ze denk dat het gekneusd is. Moeten ze niet uitgaan van het ergste?

Goed dat het vermeld!

Zij moet haar arts een verklaring op laten stellen, met die verklaring een officiele klacht indienen bij de Inspectie van volksgezondheid MET de mededeling dat er een letselschade advocaat mee aan de gang gaat. Even een dossiertje maken, dat bij de advocaat brengen en dan hoeft ze zelf niet meer zo veel te doen dan achterover hangen en afwachten. Inspectie is daar fel op hoor op dat soort dingen, dat horen ze graag