Wie nog meer, overbelaste knie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Wie nog meer, overbelaste knie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 20:50

hoihoi,
sinds kort een uitslag van een zwaar overbelastte knie. Zit nu bij een fysio.
Wie heeft dit nog meer/ heeft tips hiervoor?

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:55

Mijn knie is inmiddels weer genezen, maar mijn fysio tapte op een speciale manier de binnenkant van mijn knie, zodat de huid wat werd opgetild en zo de onderliggende irritatie rust kreeg.

Iejoorr

Re: Wie nog meer, overbelaste knie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 15:29

oeh klinkt eng.
ik heb gewoon fysio sport (:

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:31

Ik. :) Ik heb 5 maanden fysio gehad. Dat bestond voornamelijk uit masseren van de overbelaste banden en pezen. Kreeg wel oefeningen mee voor thuis. Het is nu nog niet helemaal over, maar kan het gelukkig zelf redelijk wegmasseren en dan weer volop oefeningen doen die ik wel eens wil vergeten. :P

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 15:42

hoppa
bij moet het gewoon weggaan
anders kan ik mn opleidng wel vergeten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:44

Joh het gaat vast wel weg! Maar je moet gewoon goed naar de fysio luisteren en je oefeningen doen. :j

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 16:09

haha inderdaad!

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 17:02

Ik zeg euhm zwemmen!! Hierdoor train je je knie ook op een vrije bewegingsmanier. Kijk maar naar paarden in watertraining. Daarbij misschien kan een chiropractor helpen? Ben ik nu ook naartoe gegaan en die trok me knie stukje uit elkaar waardoor de druk ervanaf gaat. Kan je eerlijk zeggen voel nu het verschil al. Als mijn pijn nl zou blijven zouden ze meoten opereren om te kijken wat er is omdat ze dat niet kunnen zien.. maar je weet hoe dat gaat met een paard (A)

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 11:01

Zwemmen (schoolslag) is heel belastend voor je knie. Ik loop zelf al 3 jaar bij de fysio inmiddels na een ongelukje met een paard waarbij mijn knie geblesseerd is geraakt.
Ik ben in maart voor de 2e keer geopereerd en het lijkt nu na 7 maanden revalidatie eindelijk de goede kant op te gaan.

Leer je grenzen kennen en ga daar goed en bewust mee om. Beter nu een tijd rustig aan en goed trainen dan dat je er heel lang mee blijft lopen. Sterkte!

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 13:16

Richtje schreef:
Zwemmen (schoolslag) is heel belastend voor je knie. Ik loop zelf al 3 jaar bij de fysio inmiddels na een ongelukje met een paard waarbij mijn knie geblesseerd is geraakt.
Ik ben in maart voor de 2e keer geopereerd en het lijkt nu na 7 maanden revalidatie eindelijk de goede kant op te gaan.

Leer je grenzen kennen en ga daar goed en bewust mee om. Beter nu een tijd rustig aan en goed trainen dan dat je er heel lang mee blijft lopen. Sterkte!

Klopt maar het gaat dan meer om in water lopen ens. Zwemmen is idd zeer belastend als je schoolslag doet..

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 15:36

zwemmen werkt inderdaad niet, gaat alleen maar pijn doen bij mij. hoop dat ik er geen 3 jaar over doe :S

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 15:41

Bij mij was het geen overbelasting, dus is ook niet helemaal vergelijkbaar :)

Paard was langs een muur gesprongen met mijn knie in de muur. Daardoor heb ik een kraakbeenbeschadiging opgelopen waar mijn knieschijf elke beweging overheen schoof. Bij de eerste operatie hebben ze de beschadiging gepolijst. Bij de tweede operatie hebben ze uiteindelijk door een spier los te 'verplaatsen' ervoor gezorgd dat mijn knieschijf een stukje opzij getrokken wordt en niet meer over de beschadiging schuift.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-10 15:45

baaah
dat klinkt eng!
bij mij heeft het geen oorzaak, heet was er opeens. heel apart

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 18:02

Hmm, heb nooit fysio gehad voor mijn overbelaste knie.. :=
Huisarts zei alleen dat ik mijn bovenbeenspieren maar moest gaan trainen door te gaan voetballen ofzo :+
Dat is ruim acht jaar geleden.

Heb nu af en aan nog last van mijn knie.
Maar vooral dat mijn knie vaak knakt.
Osteopaat kreeg mijn knie ook niet 'los' gemaakt :n

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 08:10

Sportfysio kan voor jou ook best een goede optie zijn dan urselin :) Dan leer je je knie op de juiste manier te belasten zodat je 'm ook minder snel zal overbelasten. Daarnaast train je ook gericht je beenspieren zodat je knie minder belast wordt.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 08:51

Ik heb zo'n 2-3 jaar geleden 2 overbelaste knieën gehad.
Maar heb daar helemaal niks voor gehad, en ik moest zoveel mogelijk gaan zitten..
Dat ging heel moeilijk met m'n opleiding [Brood&Banket]..
Het is uiteindelijk wel weg gegaan.
Nu heb ik er geen last meer van, ben zo'n 2 jaar geleden gestopt met de opleiding.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 11:58

ik heb ook sportfysio
werkt nu nog niet maar misschien later wel (hopelijk)
alsk de politieopleiding wil doen het wel goed zijn!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:02

urselin schreef:
Hmm, heb nooit fysio gehad voor mijn overbelaste knie.. :=
Huisarts zei alleen dat ik mijn bovenbeenspieren maar moest gaan trainen door te gaan voetballen ofzo :+

Dat is ruim acht jaar geleden.

Heb nu af en aan nog last van mijn knie.
Maar vooral dat mijn knie vaak knakt.
Osteopaat kreeg mijn knie ook niet 'los' gemaakt :n

Same here! 2 overbelaste knieën, 'ga maar je bovenbenen trainen'.
Al vanaf mijn 14de/15de last van en komt steeds weer terug (achter paard aan rennen, stukje fietsen, lang stilstaan in de kou).
Ik kan me eraan laten opereren, maar dan zit ik zo lang in revalidatie en daar heb ik eerlijk gezegd geen tijd voor :o

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:33

Roxxiejj schreef:
Same here! 2 overbelaste knieën, 'ga maar je bovenbenen trainen'.
Al vanaf mijn 14de/15de last van en komt steeds weer terug (achter paard aan rennen, stukje fietsen, lang stilstaan in de kou).
Ik kan me eraan laten opereren, maar dan zit ik zo lang in revalidatie en daar heb ik eerlijk gezegd geen tijd voor :o

Wat een onzin :o

Ja tuurlijk is het k*t en lastig om een tijd uit de roulatie te zijn. Maar als je er nu veel last van hebt, is het zeker de investering waard :j

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:37

Ik vertrek 30 januari voor een half jaar naar Dubai, voor een belangrijke stage.

Nog steeds onzin?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 13:08

Maar kan het niet na je stage dan?
Of nog ervoor, ik weet niet hoe lang er voor de revalidatie staat?

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:02

jaa heb ik aan allebei mn knieen gehad !
veel oefeningen doen , dat hielp wel , maar nu heb ik er wel nog af en toe last van.
echt super vervelend

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 14:11

Ik weet welke dingen ik wel en niet moet doen. Zit niet meer op school met gym en zo. Veel traplopen (10 verdiepingen heeft mijn school...) moet ik ook laten, gelukkig zijn er 4 liften in het gebouw. Stuk veel en hard rennen laat ik zowiezo wel, maarmeer omdat ik dat ook niet kan met mijn conditie :')

Ik kan er wel wat aan laten doen, maar dan lig ik heel erg lang plat. Volgens mij is de revalidatie 6 weken niet belasten en op krukken, maar door eerdere operaties aan mijn rechterarm heb ik geen kracht om 6 weken lang op krukken te lopen.
Ander probleem is met operaties dat ik panisch ben voor naalden, door alle eerdere operaties. Dus om te zeggen 'die operaties doen we even', nee...
Moet zowiezo na stage, voor die tijd wordt het zowiezo niet wat in verband met school.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 15:58

Mijn eerste reactie was misschien wat kort door de bocht Roxie. Ik weet heel goed hoe lastig het is namelijk. Maar ik ben echt van mening dat als je er zoveel door beperkt wordt dat de operatie de moeite waard is :)

Ik ben zelf in september vorig jaar voor het eerst geopereerd aan mijn knie en in maart dit jaar voor de tweede keer. Na de tweede operatie zat ik 6 weken in het gips en daar staat een revalidatie van 8 maanden voor. Ik zit nu zo'n beetje op 7 maanden en ben er inderdaad nog niet. Maar kan wel steeds meer en kan inmiddels ook meer dan voor de operatie. En ja je past je aan aan alles dat niet kan en ja je went aan de pijn. En ja het is verschrikkelijk frustrerend die revalidatie. Maar toch, het is heerlijk om weer steeds meer te kunnen :j
Je bent te jong om beperkt te worden in je doen en laten. Zeker als het met een operatie 'relatief makkelijk' op te lossen is.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-10 16:44

lang staan is inderdaad ook niet fijn.
Ik hoop niet dat het bij mij zo ver komt dat er een operatie komt, ben als de dood voor dokters, naalden etc.
ik ben benieuwd...