Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik heb 5 maanden fysio gehad. Dat bestond voornamelijk uit masseren van de overbelaste banden en pezen. Kreeg wel oefeningen mee voor thuis. Het is nu nog niet helemaal over, maar kan het gelukkig zelf redelijk wegmasseren en dan weer volop oefeningen doen die ik wel eens wil vergeten.
Richtje schreef:Zwemmen (schoolslag) is heel belastend voor je knie. Ik loop zelf al 3 jaar bij de fysio inmiddels na een ongelukje met een paard waarbij mijn knie geblesseerd is geraakt.
Ik ben in maart voor de 2e keer geopereerd en het lijkt nu na 7 maanden revalidatie eindelijk de goede kant op te gaan.
Leer je grenzen kennen en ga daar goed en bewust mee om. Beter nu een tijd rustig aan en goed trainen dan dat je er heel lang mee blijft lopen. Sterkte!

Dan leer je je knie op de juiste manier te belasten zodat je 'm ook minder snel zal overbelasten. Daarnaast train je ook gericht je beenspieren zodat je knie minder belast wordt. urselin schreef:Hmm, heb nooit fysio gehad voor mijn overbelaste knie..
Huisarts zei alleen dat ik mijn bovenbeenspieren maar moest gaan trainen door te gaan voetballen ofzo
Dat is ruim acht jaar geleden.
Heb nu af en aan nog last van mijn knie.
Maar vooral dat mijn knie vaak knakt.
Osteopaat kreeg mijn knie ook niet 'los' gemaakt
Roxxiejj schreef:Same here! 2 overbelaste knieën, 'ga maar je bovenbenen trainen'.
Al vanaf mijn 14de/15de last van en komt steeds weer terug (achter paard aan rennen, stukje fietsen, lang stilstaan in de kou).
Ik kan me eraan laten opereren, maar dan zit ik zo lang in revalidatie en daar heb ik eerlijk gezegd geen tijd voor