mijn moeder is gedotterd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

mijn moeder is gedotterd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 12:38

En wat ben ik blij dat het achter de rug is. Haar kransslagader was vernauwd en nu is alles weer goed als het goed is. Maar vond het wel erg spannend hoor.

Mondy

Re: mijn moeder is gedotterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:43

Dat snap ik !! Dat lijkt me best schrikken..
Beterschap voor je moeder :(:)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 12:46

ja dank je wel ik heb haar net gesproken, vraag ik vond je het niet eng en zei echt van neu, al zat haar bloedruk vamorgen tegen het plafond en nu weer normaal.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:47

Ok sterke vrouw dus !!!
goed dat haar bloeddruk weer normaal is !

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:22

Mijn vader is 4 weken geleden gedotterd. Had ook een vernauwde kransslagader. Het is een routine ingreep, maar het blijft toch wel spannend... Ik was ook blij dat het achter de rug is. Je zit toch tot die tijd erop te letten. Je weet nooit wat er kan gebeuren. En mijn vader is niet zo makkelijk te sturen. Dus die ging gewoon werken (in de bouw) (de idioot >;) ).

Ze zal erachter komen dat het hart nog aan het werk is alsof de ader nog vernauwd is. Die moet nog 'resetten'. Mijn vader kan het daar nog best wel eens benauwd van hebben. Net of z'n hart op hol slaat. ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 14:57

oh ok dat is goed om te weten misschien is het ook wel verteld maar dat moet je altijd maar afwachten. Ja vaders he die van mij gaat altijd wandelen in natuurgebied zonder telefoon en dat mag hij niet van mij. er lopen ook van die grote ossen er zal er maar een het in zn bol krijgen of zo of iets anders, dan kunnen ze hem vinden tenminste. ga er niet vanuit natuurlijk maar toch he...

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:16

Mijn moeder is al 2 keer gedotterd, is ook een harde werker en is gelijk weer gaan werken.. maar het kan zeker 2 jaar duren voordat je weer helemaal opgeknapt bent..

Vorige week heeft hier een man een hart aanval gehad helaas overleden maar deze zou die week daarop gedotterd worden.. zo kan het dus ook gaan..

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:05

Precies om die laatste opmerking hierboven, was ik pas gerust toen het achter de rug was.

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:08

Beterschap voor je moeder!! Kan me voorstellen dat het erg spannend was...

Anouk_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:09

Ik ben zelf 2x gedotterd, toch wel heel spannend hoor!
Gelukkig is het allemaal goed gegaan, beterschap voor je moeder :(:)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:12

Het mag dan een 'routine ingreep' zijn, maar er zitten toch behoorlijke risico's aan!!
Kan me erg goed voorstellen dat je erg blij bent dat het achter de rug is!!
Is er ook een stent geplaatst??

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 23:16

Ja dat had ik dus ook, daar lag een man en die was voor de tweede keer aan de beurt in 3 maanden.

Duke schreef:
Precies om die laatste opmerking hierboven, was ik pas gerust toen het achter de rug was.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 23:19

weet ik niet zeker maar denk het wel, en erg bedankt allemaal. en 2 jaar is best lang zeg. poe twee keer engt hoor, bij mn moeder moest het via de lies.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 06:49

Als ze een stent heeft, neem ik aan dat haar ook Plavix is voorgeschreven???

Ik ben 2x gedoterd, ook via de lies. M'n vader is begin dit jaar via zijn bovenarm gecatheteriseerd (wat een woord :P )! Dat is wel een groot voordeel met afbinden, ten opzichte van je lies......

Weet niet of het tegen je moeder is gezegd, maar het plaatsen van een stent is geen garantie dat de ader niet meer dicht kan gaan!! Het is een soort van kippengaas dingetje en deze kan door je lichaam worden afgestoten! (ik bedoel hier alleen mee te zeggen, dat mocht ze weer klachten krijgen, ze niet denkt van o het kan niet want!)

Heel veel beterschap toegewenst!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 08:34

Bij mijn vader is via de lies met een cameraatje gekeken hoe erg de vernauwing precies was (catheriseren?). Dat ging alvast niet via de ene kant, dus aan de andere kant nog eens geprobeerd. En dat was heel onprettig omdat er een zenuw vlakbij die ingang bij de lies zat. Ging allemaal moeizaam, dus bij hem ook paar weken later via de arm uiteindelijk gedotterd plus een stent gezet. Dat was idd een heel stuk fijner dan via de lies. Hij kon ook veel sneller weer van alles doen.

Kentaro schreef:
Weet niet of het tegen je moeder is gezegd, maar het plaatsen van een stent is geen garantie dat de ader niet meer dicht kan gaan!! Het is een soort van kippengaas dingetje en deze kan door je lichaam worden afgestoten! (ik bedoel hier alleen mee te zeggen, dat mocht ze weer klachten krijgen, ze niet denkt van o het kan niet want!)

Ik weet niet of dat ook tegen mijn vader is gezegd, dus goeie om te onthouden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 08:50

Waar het forum al niet goed voor is :+ :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 15:05

ze heeft een stand en volgens mij ook die medicijnen dank voor alle reacties. ze is nu thuis en weer even schadelijk als altijd.
is eigenwijs en ondeugend

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 15:06

bij mn moeder was het pols vat te nauw.