Conditioner Only wassen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Conditioner Only wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 11:36

Dag allemaal,

Sinds een tijdje was ik Conditioner Only. Voor degenen die niet weten wat dat is: het houdt in dat je je haar niet met shampoo wast, maar alleen met cremespoeling. Daar wordt het wél schoon van! Belangrijk hierbij is wel:
- dat je een conditioner zonder siliconen gebruikt
- dat je het geruime tijd laat intrekken
- dat je daarna je hoofdhuid goed masseert
- dat je het zorgvuldig uitspoelt.

Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan vind... mijn haar is er qua conditie enorm op vooruit gegaan (dat zegt mijn kapper ook), het is veel minder droog, minder pluizig en veel zachter. Nadeel is wel dat ik nog niet echt een geschikte conditioner heb gevonden om mijn haar mee te wassen, want bijna overal zitten siliconen in, of het is heel duur.

Zijn er meer mensen die zo wassen?

chrisje_83

Re: Conditioner Only wassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:39

Ik was mijn haar eerst met shampoo en doe dan na het uitspoelen conditioner erin, laat dit ook goed intrekken en spoel het dan ook goed uit.
Heb geen ervaring met alleen conditioner om te wassen.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:41

lijkt mij ook wel wat... maar wil dan wel meer ervaringen weten. En welke shampoo + prijs.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:43

Ja hier heb ik wel eens van gehoord. Ik was mijn haar sowieso al siliconen en parabenen vrij, heb shampoo van de Body Shop (ik weet niet wat jij duur vindt, maar je doet er heel lang mee!) Ik heb wel eens een week alleen de conditioner gebruikt, maar mijn haar werd daar heel slap en suf van. Welke conditioner gebruik jij TS?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 11:47

Het kan met de goedkoopste conditioner van de DA (69 ct) en eentje van Kruidvat schijnt ook siliconenvrij te zijn. Maar mijn haar reageert het beste op een simpele conditioner van de Natuurwinkel. Helaas is die 6 euro per flesje, en bij CO wassen heb je aanzienlijk meer conditioner nodig dan shampoo. Hoe meer conditioner, hoe schoner je haar wordt. Je masseert de conditioner op je hoofdhuid en weekt zo het vuil los, en dat wordt dan met de conditioner meegespoeld. Shampoo lost het vet echt op, en daarmee ook je natuurlijke vet waardoor je haar kwetsbaarder wordt. Vooral bij lang haar is dat te merken.

Hoewel er dus meerdere shampoos siliconenvrij zijn ben ik over de een wel tevreden en over de andere niet. Ik denk dat dat heel persoonlijk is. Maar als er toch siliconen in zitten (ingredient eindigt dan op '-one') wordt je haar vies en vet en slap.

CO wassen vergt wat meer tijd omdat je het niet zo kan behandelen als shampoo, je moet het langer laten intrekken, er meer van gebruiken en masseren. Anders wordt je haar suf en slap. Daarom was ik het soms ook nog gewoon met shampoo.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:49

oo :P ik wil dan wel eens proberen met de goedkope van DA. Kan dan altijd nog naar een natuurwinkel gaan.
MAar je gebruikt egt alleen conditioner? ( ik gebruik ook anti roos altijd, want dat wil ik niet weer )

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 11:53

Het schijnt (geen ervaring mee) dat roos ook vermindert door CO wassen omdat je je hoofdhuid niet meer irriteert. Maar ik heb geen roos, dus ik weet het niet :).

Kijk goed op de achterkant of er siliconen in zitten :).

Nog wat info:
http://forum.fok.nl/topic/696579

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:54

Die siliconen zitten in de meeste conditioners en shampoo's omdat deze ook sulfaten bevatten. Dit droogt je haar heel erg uit, de siliconen zijn dan volgens mij weer nodig om het glad aan te laten voelen. Het beste is dus een conditioner zonder sulfaten, siliconen, kleurstoffen en die hele rambam. Ik vind trouwens 6 euro voor een fles conditioner niet duur :o

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 11:56

Ik ook niet als je er niet veel van gebruikt :P. Maar mijn haar reageert er zo goed op dat ik hem maar gewoon houd. Heeeerlijke lijst ingredienten heeft hij, helemaal geen rommel.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:01

okee dus als ik naar de winkel ga mag er geen:
sulfaten
siliconen
kleurstof

in zitten :P ?

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:02

ik merk wel dat als ik mijn hoofdhuid masseer mijn haar vetter word...

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:05

fionaf09 schreef:
sulfaten
siliconen
kleurstof

En het liefst ook geen parabenen! :p

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 12:07

fjordjes schreef:
ik merk wel dat als ik mijn hoofdhuid masseer mijn haar vetter word...

Met shampoo, conditioner of met droog haar? Ik heb dat namelijk ook normaal hoor, maar het masseren met conditioner is nodig om het vuil los te maken.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:14

Ik heb hier verder geen ervaring mee, maar een goede conditioner zou dan die van Yes to Carrots zijn.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:28

Word je haar hier niet heel vet van? Als ik m'n haar was en daarna conditioner erin doe wordt mijn haar iig heel erg vet. (heb echt al heel veel verschillende conditioners geprobeerd)

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:30

dressagelady schreef:
fionaf09 schreef:
sulfaten
siliconen
kleurstof

En het liefst ook geen parabenen! :p

*schrijf op*

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:30

LZP > MW

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:34

kunnen we geen merken lijstje maken met geschikte,
ik heb heel erg krullend en snel droog haar,
dit lijkt me wel wat,

maar welke merken en waar te koop?

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:34

Ik heb het ook nooit geprobeerd maar ik weet dat zowel de bodyshop als de tuinen wel goede conditioners zonder parabenen en siliconenen hebben. De say yes to is dan denk een van de voordeligste want hij is wel een euro of 7 per fles maar het zijn ook echt grote flessen. Ik weet daar alleen niet zeker van of er kleurstoffen in zitten.

EDIT: even fles gelezen er zitten geen parabenen, petrolium en SLS in de say yes to tomatoes conditioner wel parfum maar kleurstoffen staan ook niet op het ingrediënten lijstje.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:38

Ik was gewoon met shampoo, maar heb een conditioner van Dr. Organic (De Tuinen), die geen sulfaten, siliconen ed bevat.
Fles van 250 ml kost €6, maar soms hebben ze bij De Tuinen van die '2 voor de prijs van 1' acties, en dan kost het dus maar de helft!
Bij mij gaat zo;n fles ook nog eens heel lang mee.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:40

Dr. Organic is ook een goed merk inderdaad :j

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:42

wat is die say yes tamato?
en waar koop je die?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:43

Dat heet Yes to Carrots, Yes to Tomatoes of Yes to Cucumbers, afhankelijk van wat voor haar je hebt. Zijn te koop bij De Tuinen.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:43

het eerste waar ik aan dacht was cowboy magic! maar dat is shampoo... ik weet zo gauw eigenlijk neit of daar ook conditioner van is! misschien zou je daar eens naar moeten kijken en want de shampoo is heel fijn en ook geschikt voor mensen. Ruikt heerlijk en ontklit ook een beetje (dus draagt denk iko ok wel aan de niet pluizigheid bij...). ik weet niet helemaal zeker of er wel of geen siliconen in zitten, in de andere antiklit sprays iig niet...

india

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:45

ga snel eens naar de tuinen dan.............
thanks