Gescheurde enkelbanden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Gescheurde enkelbanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:33

Vorige week zondag ben ik van mijn paard gevallen en heb ik mijn enkel bezeerd. We zijn meteen naar de EHBO gegaan. Daar zijn foto's gemaakt en het is gelukkig niet gebroken. Wel zijn mijn enkelbanden gescheurd. Ik heb een week drukverband gehad en nu heb ik loopgips, voor de komende 4 weken minimaal. Ik moet rustig aan weer beginnen met lopen, maar mijn enkel doet nog steeds te veel pijn als ik m belast. Ik zit nog bijna de hele dag met mijn voet omhoog, ivm vocht en zware bloeduitsortingen.
Sinds gister ben ik begonnen met homeopatische Traumeel H pilletjes. Dit zou het herstel van binnenuit ondersteunen.

Heeft iemand misschien nog tips om het herstel wat te bespoedigen? Behalve veel geduld hebben (wat ik natuurlijk niet heb :D ).

WillemYntJee

Re: Gescheurde enkelbanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:39

Helaas geen tips, weet uit ervaring hoe naar t is! Bij mij werd t onder die knobbel van mn enkele helemaal zwart van de bloeduitstorting :P
Echt goed je rust houden en als t weer beter is evt fysiotherapie nemen, heb k helaas niet gehad en merk t nu na 4 jaar nog..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:47

Het is bij mij zowel aan de binnen- als aan de buitenkant bijna zwart van de bloeduitstorting. Op mijn tenen zit er ook een en verder is bijna mijn hele voet geel, groen en paars gekleurd. Tot halverweg mijn kuit helemaal.
De arts heeft gezegd dat ik toch wel een half jaar moet rekenen voor herstel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:25

herstel kun je niet versnellen, alleen vertragen. En om het zo min mogelijk te vertragen zou ik er zo min mogelijk aan doen ;)
Toch geduld hebben dus :j

justmenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 12:07

Zoveel mogelijk rust geven is het beste voor het herstel... Wanneer je er weer wat mee mag gaan doen een goede fysiobehandeling nemen. Ik merk na 8 jaar nog steeds dat het niet is zoals het hoort.
Sterkte ermee!

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:01

Zit het loopgips om je gehele onderbeen heen of heb je alleen een voetje?
Ik vind het wel zeer apart dat ze je ingipsen terwijl het zo gezwollen is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:17

Ik heb eerst een ruime week drukverband gehad, omdat het zo dik was. Afgelopen maandag heb ik pas gips gekregen. Dit zit tot over mijn kuit.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:42

pijnlijke zaak
heb ook eens me enkelbanden gescheurt
10 dagen gips
7 weken tape
en nog steeds, verkeerde beweging, kou, dan voel ik het weer
Sterkte ermee

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:14

Hee een lotgenoot!
Ik ben vrijdag 3 weken geleden van mijn paard afgevallen en nu ook mijn enkelbanden gescheurd. :')
Ik moest 1 week met drukverband lopen (nouja ik kon niet lopen), ze hebben er toen soort dun gips (iets rubberachtig) omheen gedaan en dat geeft stevigheid. Morgen moet ik terug naar het ziekenhuis en dan gaan ze 'm misschien tapen. Vooral rust houden want als je nu te veel belast, heb je er later meer last van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:34

Dat rubberachtige loopgips zou ik eigenlijk ook krijgen, maar ze wilden er voor de zekerheid toch eerst steviger loopgips omheen doen. Helaas, want ik word echt nu al gek van dat spul.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:38

ik heb ze 25 keer gescheud en de pijn wordt elke keer minder :P haha nee grapje, wat ik altijd deed was gewoon lopen. heb een aantal verschillende behandelmethodes gehad, van drukverband, tape enz enz. proberen het toch een beetje soepel te houden anders heb je er des te meer last van als je uit het gips komt

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 20:55

de tijd geven inderdaad, enkelbanden duren lang...

sterkte!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:17

Neem vooral genoeg rust, als het te veel pijn doet om te belasten moet je dat ook nog niet doen. Als het straks goed getaped is heb je tijd genoeg om weer op te bouwen, ik vond het elke keer op moment van tapen heel prettig, dan heb je de stevigheid/ondersteuning, maar toch genoeg soepelheid om weer te kunnen bewegen.
Maar vooral niet te snel gaan, dat heb ik gedaan na de eerste keer scheuren en daar ondervind ik nu de gevolgen nog van...

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:19

Ik moest van het ziekenhuis al weer beginnen met lopen als het ging. Ik kan nu al zonder krukken lopen, nog niet goed omdat dat soort gips in de weg zit, alleen ik was op het begin bang dat ik er door heen zakte :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:28

Ik moet van het ziekenhuis ook al beginnen met lopen, maar het doet gewoon nog te veel pijn. Ze zijn ook bang dat er misschien meer kapot is dan alleen de enkelbanden, omdat het zo dik, paars en pijnlijk is (denk aan pezen, spieren, etc). Maar dat konden ze nu nog niet zeggen.

Paola33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:29

laat het alsjeblieft lang rusten, bij mij is een foute diagnose gesteld, enkelbanden waren gescheurd, huisarts dacht zwaar gekneusd omdat ik lopend bij hem binnen kwam. Ik moet nu nog elke dag hinder omder vinden hiervan. Ben er zelfs inmiddels als aan geopereerd omdat het nu een chronische blessure is geworden. Helaas heeft mijn huisarts mij nooit doorgestuurd voor foto's. Ik mag ook niet meer de sport die ik leuk vind doen. Paardrijden heb ik ook een half jaar niet kunnen doen na mijn operatie. Dus ga aub niet te snel hier op lopen en laat dit echt lang genoeg rusten.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:30

Ik moest beginnen met lopen als het ging, en dan nog niet te lang.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:31

ik zge al, ik heb ze 25 keer gescheurd en 3 operaties gehad. juist door het blijven lopen heb ik snel hertsel gehad ne nu nergens meer last van, maar is voor iedereen natuurlijk verschillend

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 21:33

Duurt zeker lang.. ik heb 't ook gehad.
Zoveel mogelijk rust :j