Labyrinthitis wie nog meer (gehad)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Labyrinthitis wie nog meer (gehad)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 09:30

Ik zit nou sinds dinsdag thuis hiermee...wordt er eerlijk gezegd helemaal gek van. Kan sinds vanmorgen eindelijk weer een beetje rechtop zitten en heb nou eindelijk weer wat vast voedsel gegeten.
Had hier nog nooit van gehoord, al helemaal niet dat het zo accuut kon zijn en je gewoon van je benen zou gooien.
Direct rees bij mij de vraag...zijn er nog meer mensen die dit hebben (gehad)? Hoe lang duurde het voor je weer volledig op de been was? Heb je er nu nog op momenten last van of is het echt maar van tijdelijke aard?

Voor hen die het niet kennen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Labyrinthitis

Tivoli

Re: Labyrinthitis wie nog meer (gehad)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:32

Mijn vader heeft het gehad en is nog steeds herstellende.
Zijn medicatie sloeg niet aan,hij heeft anderhalve week in het ziekenhuis gelegen.
Dat is nu denk ik zo'n 6 weken geleden (of meer?) .
Hij is nog steeds vaak duizelig en de vraag is of het wel helemaal weg zal gaan.

Erg veel beterschap in ieder geval,het is heel naar. :(:)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:39

Een gewezen vriendin van mij heeft dat lang geleden gehad, zij heeft toch vele weken nodig gehad om te herstellen. Ze vond het een zeer nare aandoening, en ik kon me dat goed voorstellen.
Ik wens je beterschap!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 09:58

Dank jullie.

Moet zeggen dat de eerste 24 uur echt een ramp was, kon m'n ogen niet open doen of de wereld draaide volledig buiten proporties wat resulteerde in een sprint naar het toilet. Kon geen hap of slok binnen houden en mezelf bewegen ging ook absoluut niet. Gisteren ging het iets beter al lukte er nog steeds maar heel weinig en vandaag zit ik alweer een paar uurtjes rechtop in bed en voel ik me redelijk...

enige medicatie die ik op aanraden van de huisarts door m'n lieve lieve kerel heb laten halen zijn anti duizelingen en overgeef pillen. Geen idee of ze helpen maar neem ze maar trouw in.

Ik word vooral zo vreselijk moe van het binnen zitten...ik ben een echt buiten mens en dat bed is om 's nachts in te slapen...niet overdag in rond te hangen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:42

Ik heb het 2 jaar geleden ook gehad.

Ging nog naar de WC toen mijn vriend uit bed ging om half 6, om 7 uur zou ik er zelf uit en zelfs als ik het matras goed vast hield draaide alles. Woon nog bij mijn ouders op het erf, ben kruipend naar mijn ouders toe gegaan (lopen wilde niet zo erg, daar viel ik een beetje van om :+).
Moest op mijn werk nog wel even een document uit de PC halen, mijn moeder is met mij heen gereden, maar nog voordat we het erf waren was ik flink wagenziek. En daarna nog naar de dokter die wist te vertellen dat het labyrintitis was.

Ik heb wel m'n pony's nog (aangepast) zelf verzorgd. Mijn moeder (die niets van paarden weet) zag het al fout gaan en ging met mij mee. Hooi van de grond pakken resulteerde er in dat ik op m'n kop in het hooi lag.

Stil rechtop zitten (TV kijken oid) ging wel, of stil plat liggen. Maar zelf bewegen was de 1e dag drama. De 2e dag kon ik voorzichtig iets rondscharrelen in en rond huis. De 3e dag had ik alleen met snel bewegen nog last en de 4e dag ben ik gewoon weer naar kantoor geweest (wel nog heen gebracht).

Het was echt heel beroerd, wist niet dat je je ZO ongelukkig kon voelen van zo iets stoms. Als ik stil zat of lag was ik heel wat en wilde ik veel (ook een echt buiten persoon), maar dat werd helemaal niets. Echt opgesloten in mijn eigen lichaam. Ik was verder ook amper ziek, alleen 'wagenziek/bewegingsziek' door gebrek aan evenwicht.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 11:30

Precies, zolang ik niet beweeg voel ik me ook totaal niet ziek, alleen gisteren halverwege de dag begon m'n linkeroor me enorm veel pijn te bezorgen.
Voel mezelf nog wel enorm slappe was maar ben allang al blij dat ik weer kan lopen en rechtop zitten. Zo nog maar een hapje eten opzoeken, heb honger als een paard na twee dagen nabij niks weg krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 11:36

Ik heb het een paar jaar geleden ook gehad, volgens de huisarts door een verkoudheid die naar binnen was geslagen. Ik heb 2 weken op bed gelegen, de eerste week kon ik nog niet eens zelfstandig naar de wc. Ik had medicijnen gekregen die ze ook gebruiken bij de ziekte van Muniere, echter werd het daar alleen maar erger van. Na 2 weken ging het weer wat beter. Maar als ik nu verkouden ben, heb ik er (in lichte mate) weer last van. Ook val ik soms ineens om als ik met iemand sta te praten. Ik krijg dan ook regelmatig de vraag of ik gedronken heb :+ .
Helemaal over is het dus nooit gegaan.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 14:13

Jeetje zeg...dat klinkt wel erg ellendig. Hoop dat het bij mij rap over gaat, net als 'Dennis' gaat het nu dag drie wel aardigterwijl het de eerste anderhalve dag echt bittere ellende was.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 14:17

Bij mij werd het echt alle dagen beter.
Wel 2 weken niet gereden omdat ik te bang was er af te kukelen bij een misstap door gebrek aan evenwicht. Maar verder bijna alles met een dag of 5 á 6 al wel weer gedaan.

Als je ziek ben ben je beroerd en wil je alleen maar slapen/liggen/niets doen. Maar de pest hiermee is dat zolang je stil lig/zit er weinig aan de hand is en je je amper ziek voel.