Laxeerpillen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limitless

Laxeerpillen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 07:42

Hoihoi :o

Ik zit met een, eh, probleempje? Weet niet of ik het zo kan noemen eigenlijk. Afgelopen maandag kwam ik met het idee om 4 laxeerpillen te slikken (no comment) maar ik kan sinds maandag dus nog stééds niet normaal naar de wc zonder dat ik gelijk een laxerend effect heb. Ik he eerder die pillen geslikt en ook in deze hoeveelheid, maar normaal was het effect na een dag weer weg, zoals het volgensmij dus eigenlijk hoort. Mijn vraag was dus eigenlijk of het nog steeds door die pillen kan komen dat ik nog steeds met een laxerend effect op de wc zit.. :=

Als iemand er een antwoord op weet, tell me! :o

Anoniem

Re: Laxeerpillen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 07:48

Ten eerste vind ik het een heel beangstigend idee dat iemand van jouw leeftijd 4!!! laxeerpillen neemt, de vraag is dan als eerste waarom. En wees eerlijk voor jezelf.

Ten tweede lijkt het me niet goed, ik zou even de ha bellen om info te vragen.

Misschien wil je dit niet horen maar heb je hulp nodig?

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 07:48

Misschien contact opnemen met de huisarts? Die weet vast een passend antwoord en kan evt hulp bieden.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:04

Zoveel laxeerpillen ineens is heul erg ongezond voor je darm , dus tsja, ik kan me wel voorstellen dat je darmen zich nu niet zo heel prettig voelen en in opstand komen. Je kunt niet zomaar van alles ongestraft in je mik knikkeren om "eventjes" een probleempje op te lossen en dan verwachten dat het daarna weer als een zonnetje draait he....

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:08

Ik heb er ooit eens per ongeluk 2 genomen en 3 dagen op de wc gezeten met een teiltje op mijn schoot omdat ik aan alle kanten leeg liep.
Nooit meer doen!
Verder misschien toch even contact opnemen met een arts omdat je wellicht uitdroogt....

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:52

Ow .. en nu ik het er toch over heb (hoe schadelijk laxeerpillen kunnen zijn), begin ook liever niet aan Sennapeulen of vergelijkbare rotzooi. Je darm kan daar van beschadigen en dat kunnen permanente beschadigingen zijn, met andere woorden, daarna kun je misschien helemaal niet meer op de normale manier naar het toilet (dan wordt het peuteren).

Als je normaal naar de wc wilt, zul je:
1) normaal moeten eten (qua hoeveelheden zeg maar)
2) goed moeten drinken
3) voldoende vezels moeten eten

Jytte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:04

wat is de reden dat je laxeerpillen gebruikt hebt? verstopping?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 10:07

Aangezien ik lees dat je dit al vaker hebt gedaan maar nog nooit zo'n effect hebt gehad lijkt mij de enigste wijsheid om hier mee naar de HA te gaan.

Op je 16e laxeerpillen slikken lijkt mij niet normaal en ik vermoed dat hier niet een 'verstopping' achter zit maar eerder een eetprobleem. Correct me if i'm wrong.

Hoop dat je hulp gaat zoeken want je merkt nu al wat het doet met je lijf qua reactie, laat staan als je hier langer mee door gaat.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:42

4 is ook een overdosis, 2 is voor een volwassen vent al max.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:46

TS, ik lees in een ander topic dat je erg aan het afvallen was, maar jezelf nog steeds te zwaar vindt. Ik zou je met klem willen adviseren om naar de HA te gaan. Een eetstoornis is heel schadelijk voor je lichaam, en je kunt er zonder hulp bijna niet vanaf komen. Sterkte!

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:48

Gemeen maar; is toch schrikken he? 4 pillen. Meer effect dan je dacht, he?
Geen flauwekul. MAar dan moet je naar de HA...
Hou jezelf neit voor de gek want dan maak je het van kwaad tot erger!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:52

Wees eerlijk voor jezelf en ga in ieder geval naar een HA.

Ik zou even met 'm babbelen over mogelijke oplossingen voor de reden dat je sowieso die dingen slikt.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:54

Wie z'n billen brandt moet op de blaren zitten meid. ;)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:56

Ga met de rest mee dus HA !!
En hoewel t misschien bij sommige wat lomp over komt (vind ik bij apple01) ook daarin moet ik ze gelijk geven.
Je verteld wel dat je die laxeerpillen hebt ingenomen maar niet de reden ( al is dat wel te raden)
Dan weet je dat je dit soort opmerkingen kan krijgen ;)
Naar de huisarts dus voor t te laat is

suc-6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:57

Dit klinkt inderdaad niet gezond meis. Ga alsjeblieft naar je huisarts toe. Hij/zij kan je helpen!

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:59

@Fenartoe was ook lomp bedoeld want hoe niet leuk het ook is, als je ervan geschrokken bent heb je er in ieder geval nog van geleerd.
Ik zou zeggen wit brood en bananen eten!!! Al weet ik niet hoe gezond dat is...Maar ja dat was t toch al niet...

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:02

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/die ... chade.html

Als ik jou was zou ik die site even lezen.. Ik krijg ook zo het gevoel dat je ze slikt om af te vallen. Dan moet ik je uit die waan halen, je valt er niet van af! Je verliest er enkel vocht mee omdat de laxeerpillen pas hun werk in de dikke darm doet en de voedingsstoffen worden al in de dunne darm opgenomen..

Als ik jou was zou ik naar de ha gaan, probeer hulp te krijgen voordat het echt een eetstoornis wordt. Je mag me altijd PB'en voor vragen.