Hevige buikpijn met bloedverlies

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Floepie86

Hevige buikpijn met bloedverlies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 13:10

Hoi,

Ik heb sinds een week of 2 hele erge last van steken in mijn onderbuik.
Ze zijn niet de hele tijd door, maar komen om de 5/10 minuutjes.
Het is een beetje zeurende buikpijn in het midden van mijn onderbuik, lager dan mijn navel.
Ik kan dan bijna niet lopen, en rechtop staan gaat ook moeilijk.
Mijn vriend en ik weten niet wat het zou kunnen zijn.
Mijn tante zei dat het een blaasonsteking kon zijn, of misschien een uitrekking van de baarmoeder.
Als ik zwanger zou zijn, wat ik niet hoop aangezien mijn leeftijd!
Ook verlies ik best veel bloed sinds een weekje.
Deze gaan samen met de hevige steken.
Ongesteld was ik net geweest dus dat kan het niet zijn.
Dokter gebeld en over 3 daagjes een afspraak.

Weet iemand misschien wat dit zou kunnen zijn?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:15

Ik kan wel heel gewaagde uitspraken doen (miskraam?) maar dat heeft geen zin, wacht gewoon rustig je dokter af anders word je misschien bang om niks ;)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:18

Over 3! dagen pas een afspraak terwijl je er al 2 weken mee loopt. Dat is toch ook van de zotte :n .

Ga geen uitspraken doen over dit soort klachten. Kan zoveel en zo ernstig zijn tot zo weinig en zo onschuldig. Sterkte er mee.

Anne.

Re: Hevige buikpijn met bloedverlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 13:24

Toch een doorbraakbloeding? Gebruik je de pil?

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 13:34

StillAngel schreef:
Ik kan wel heel gewaagde uitspraken doen (miskraam?) maar dat heeft geen zin, wacht gewoon rustig je dokter af anders word je misschien bang om niks ;)

Ik wacht het inderdaad maar even af, want ik heb geen idee wat het zou kunnen zijn!

Miepie1980 schreef:
Over 3! dagen pas een afspraak terwijl je er al 2 weken mee loopt. Dat is toch ook van de zotte :n .

Ga geen uitspraken doen over dit soort klachten. Kan zoveel en zo ernstig zijn tot zo weinig en zo onschuldig. Sterkte er mee.

Klopt vond dit ook al raar, pas na 3 dagen. Maar hij had geen plek meer dit was het enige plekje wat hij nog overhad.
Dankjewel!

Anne. schreef:
Toch een doorbraakbloeding? Gebruik je de pil?

Wat is een doorbraakbloeding?
Ik heb gewoon over de dagen bloedverlies, ene dag meer andere dag minder.
Ik gebruik de prikpil, dus 1x in de 3maanden een prik

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:13

appart, indien je tijdens het naar de wcgaan erg last er van hebt en zeer veel drang hebt om naar de wc te gaan lijkt het mij het meest op een blaasontsteking

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:17

Bij de prikpil kun je soms wel last van doorbraakbloedinkjes krijgen maar dit lijkt me toch echt niet normaal. Zou idd echt even naar de HA gaan.

Ik zat zelf te denken, misschien endometriose, dat kan het in principe wel zijn, maar lijkt me wel dat je dan nu zomaar opeens pijn krijgt. Maar goed, het begint altijd op enig punt natuurlijk.

Lees dit eens, misschien heb je er nog wat aan. Zou het wel even vragen aan de HA.

http://www.endometriose.nl/download/tienerfolderGD.pdf

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:18

Het kan vanalles zijn. Pas op voor SOA's !!!! doen ook flink pijn. Lees net dat je de prikpil hebt, misschien heeft het daar mee te maken. Ik ben trouwens zwanger geraakt met de prikpil en heb aan stuk door maanden gevloeid ervan.

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 15:25

ik volg dit topic even, ik heb net hetzelfde, alleen nog maar enkele dagen en neem de gewone pil, geen dag over geslagen dus dat kan niet, en moet ze nog 2 dagen nemen...

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:18

TS heb je al wat meer nieuws?
Ik hoop dat het niet ernstig is/was...

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:24

Ik gebruik ook de prikpil en ik heb heel lang dezelfde klachten gehad als jij.Bij mij is er endometriose geconstateerd. Het is nu al een paar maanden rustig, gelukkig :)
Leg het voor aan je huisarts iig, ik heb er ruim een jaar mee gelopen voordat iemand wist wat het was. Andere huisarts en die wist het meteen te benoemen.

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 11:29

@Kikka: wat is endometriose juist?
Is dat iets ernstig?
Ik ga bij nader inzien toch ook maar eens een afspraak maken bij mijn huisarts...
Ik ben al enkele maanden elke dag misselijk en heb sinds een goede week à 2 weken licht bloedverlies...

Als ik thuis ben meteen naar de huisarts bellen

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 18:31

ik vraag me ook af wat nou endometriose is, lastig woord haha.

huisarts heeft mij verteld dat t waarschijnlijk niks ernstigs was, en dat het kwam door gewone ongestelheid
maar dit voelde héél anders dan wat ik nu heb.
heb ibuprofen(poedervorm) gekregen en na een dag was t weg.
terwijl als ik ongesteld ben en ik neem een paracetamol dan werkt t voor geen reet.
ik wacht nog even af.

hoe gaat t met jou Mmares?

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 09:00

Ik ben nog steeds elke dag misselijk...En dat al langere tijd
De voorbije twee weken toen ik de pil nam, had ik licht bloedverlies en soms iets feller...en nu dat ik ongesteld zou moeten hebben, heb ik amper bloedverlies...
Ik ga een afspraak maken voor de zekerheid denk ik, maar wel bij een adnere dokter dan mijn huisarts, hij is namelijk een goede vriend van mijn ouders...
Ook bij mij voelde die misselijkheid en bloedverlies anders aan als een gewone ongesteldheid...het is een raar gevoel, ik kan het niet omschrijven...
het enige wat bij mij hielp tegen de misselijkheid, is een dafalgan, maar daar slaap ik dan ook van dusjah...
Ibuprofen helpt bij niet dus dat moet ik niet proberen....

Ik zou graag weten wat er juist is, maar langs de andere kant ben ik ook wel bang...

Ik meen mij vaag te herinneren dat ik een gelijkaardig gevoel nog eens heb gehad en laten we zeggen dat dat toen geen leuke/goede situatie was...
Niet om je schrik aan te jagen, ik ben ook niet zeker dat het dit gevoel was..en de situatie is nu ook heel anders...

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 22:00

In het kort: endometriose is een chronische ziekte waarbij het slijmvlies dat normaal gesproken in je baarmoeder groeit, ook buiten je baarmoeder gaat woekeren.
Symptomen:
* Pijnlijke menstruaties;
* Darm- en/of blaasproblemen;
* Pijn tijdens en/of na geslachtsgemeenschsap;
* Bekken- en/of buikpijn (ook buiten de menstruatieperiode);
* Lage rugpijn;
* Ovulatiepijn(= pijn bij de eisprong);
* Pijn tijdens inwendig onderzoek van de vagina en/of darm.

Hier staat het uitgebreid uitgelegd: http://www.endometriose.nl/endometriose/index.php
Ik wil er wel even bijzeggen dat het op die website heel verschrikkelijk lijkt, terwijl ik er op het moment goed mee kan leven. Ik heb er vrij weinig last van momenteel, afgezien van wat bloedverlies na de seks. Vage buik- en bekkenpijn heb ik eigenlijk altijd wel, maar het is gelukkig niet meer zo erg als een paar maanden geleden, toen ik leefde op pijnstillers.

Het is heel vervelend, helemaal als je een zware vorm hebt, maar je gaat er niet dood aan ofzo :P
Sterkte meiden!

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:01

Bedankt Kikka voor he tuit te leggen...
Hmm...als ik dat zo allemaal lees heb ik toch wel redelijk wat van de symptonen...
maar die symponen heb ik niet altijd, is dit dan ook endometriose?

Wat kun je daar dan aan doen?

Ik ga eens op zoek naar een vrouwelijke dokter... ;)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:36

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 09:37

bedankt....had er inderdaad over gezien
sorry