Kaak op slot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Glossi

Kaak op slot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 21:50

Vroeg me af of er ook bokkers zijn die wel eens hebben gehad dat hun kaak op slot ging. Sinds vrijdag zit hij bij mij op slot en krijg mijn kaak maar 2 cm van elkaar af. Net genoeg om een beetje te kunnen eten en met een beetje moeite lukt het nog net om mijn tanden te poetsen. Ik heb het gevoel dat mijn onderkaak verder naar achter staat dan gewoonlijk. Het voelt drukkend aan en het doet pijn als ik mijn mond open. Over een maand moet ik naar de kaakchirurg omdat ik al een tijdje met knakkende kaken zit als ik eet en dat alleen maar erger word. Vaker gehad dat mijn kaak even op slot ging maar vaak ging hij even later weer van slot. Maar nu zit hij dus vanaf vrijdag al op slot. De huisarts kan er niets mee en denk dat als het deze week niet beter word ik toch de tandarts maar even op bel.

Ben benieuwt wat jullie er aan doen en hoe de tandarts of ze in het ziekenhuis je kaak weer van slot halen.

kehdra

Re: Kaak op slot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:57

Je bent dus al bij je huisarts geweest? Wat raar dat hij je niet kon helpen of doorverwijzen...

ik zou even contact met je kaakchirurg opnemen, die kent neem ik aan je situatie al?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:00

morge ff de tandarts bellen, dit is wel heel erg lang hoor.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 22:03

De huisarts zei dat ik naar de tandarts moest. Via de tandarts had ik al eerder een verwijsbrief voor de kaakchirurg gekregen maar die afspraak is pas 23 november.

Kan het kwaat dat je kaak zo lang op slot zit? Kan er op internet helaas ook niet zoveel over vinden.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:06

het lijkt mij op z'n zachts gezegd niet normaal.
Bel morgen eens met de tandarts ;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:07

Heb je er koorts bij????

Niet wachten maar naar de dokter. Het kan een simpel dingetje zijn, maar toen ik dat had, had ik tetanus en eindigde in het ziekenhuis. Tetanus noemen ze ook wel 'kaakklem". Heb je recent kleine wondjes gehad? Gevallen??

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 22:16

Volgens mij is het ook niet normaal.. de dokter kan er niets mee daarvoor moet ik naar de tandarts.
En het zal geen tetanus zijn. Recent geen kleine wondjes of wat dan ook gehad. Ik heb al 1 a 2 jaar last van
knakkende kaken die af en toe op slot gaan maar ook altijd weer van slot gaan. Alleen dit keer dus niet := mischien
morgen toch maar even de tandarts bellen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:18

ok hoe kom je daaraan je hebt echt al veel gehad.

Anya schreef:
Heb je er koorts bij????

Niet wachten maar naar de dokter. Het kan een simpel dingetje zijn, maar toen ik dat had, had ik tetanus en eindigde in het ziekenhuis. Tetanus noemen ze ook wel 'kaakklem". Heb je recent kleine wondjes gehad? Gevallen??

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:24

voordat ik mijn beugel had, schoten mijn kaken ook vaak op slot. Nu ik een beugel heb gehad is dat wel over gelukkig, heb alleen ook nog last van knakkende kaken idd! het enige wat ze daar aan kunnen doen is je idd naar de kaakchirurg doorsturen en die zal de kaak dan opnieuw gaan "zetten".
Ik heb een keer zelfs puur uit wanhoop mijn mond voorzichtig open getrokken met mijn vingers, érg pijnlijk..niet aan te raden maar het was wel verholpen daarna :o

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:25

Dan is het geen tetanus waarschijnlijk. Maar ik vond dat ik het toch even moest melden.

Nee hoor.. heb niet zoveel gehad. Tetanus (eeuwen geleden op Korfu gevallen met een scooter, klein wondje en een dag erna lag ik in het ziekenhuis, maar viel allemaal mee omdat ze er op tijd bij waren). En Lyme. Ja dat is pech hebben. Waren ze ook vooral niet op tijd bij :\

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 22:30

Pannie, ik heb het juist na mijn beugel gekregen, en denk dus dat dat de oorzak is := Ik denk dan dat ze mijn kaak idd opnieuw recht moeten zetten. Ben benieuwt wat ze morgen zeggen. Tenminste als ik morgen terecht kan. Mijn mond kan niet open getrokken worden, heb ik ook al geprobeert. En mijn kaak van links naar rechts geduwt maar het helpt helaas niet.

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:35

ik heb wel soort gelijk iets... soms kraakt het idd maar zelde (klopt ff af) en ik heb t ook wel eens gehad met zoenen, heel vervelend..1x zelfs extreem veel al lag dat aan persoon in questie (waarom doet er niet toe)

maar heb vroeger (nu ook al een tijdje niet meer) gehad dat ik mn kaak niet dicht kreeg na bv gapen, hij zette zich dus open opslot dan (ff met mn hand helpen en tging wel) open heb ik t altijd gekregen...wel ook met zingen soms dat ik schijnbaar mn kaak verkeerd houd (te verkrampt ofzo) en ik last van mn kaak krijg, alsof hij niet meer kan ontspannen...

maar tegenwoordig dus zelfde of nooit meer last van (dat op slot gaan al jaren niet) tegenwoordig voornamelijk dat gevoel met zingen soms, maar ik heb dus nooit een dokter of iets hoeven in te schakelen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:43

Heel veel sterkte i.i.g.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:45

Bij dit soort dingen niet naar je huisarts maar naar je tandarts!!! Huisartsen hebben van kaken weinig verstand. Niet mee blijven lopen, want hoe langer het duurt hoe moeilijker de 'blokkade' te verhelpen is. En als het je tandarts niet lukt laat je dan doorverwijzen naar een tandarts-gnatholoog.

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:48

dat is helemaal "banketstaaf" als je het pas na je beugel hebt gekregen!
ik neem aan als jij zegt dat ie al vanaf vrijdag op slot is dat ze morgen dan wel plek hebben voor je!

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:33

Ik heb precies hetzelfde gehad, de eerste paar keren was het met eten dat het zomaar ineens op slot schoot, en dan ging het even later wel weer over en schoot het een paar uur later weer op slot. Zo ging het een tijdje door totdat het op een gegeven moment er zo inschoot dat hij net zoals jij, maar 2 cm van elkaar af kon! Ik kon nog niet eens een banaan eten :').

Ook mee naar de dokter geweest, doorverwezen naar de tandarts, doorverwezen naar de kaakchirurg. Konden er niks aan doen, bij mij is het vanzelf over gegaan, ik kon langzamerhand mijn mond iets verder open doen en ik heb er nu geen last meer van, maar bij de kaakchirurg was de optie die nog open bleef een kaakoperatie, maar gelukkig toen ik voor de 2e keer moest ging hij al wat verder open en hebben we het afgewacht want ik wou liever neit geopereerd worden :').

heel veel sterkte iig :+:

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:39

Hier nog iemand!
Mijn kaak staat ook heeeel vat op slot.
Maar komt vanzelf weer terug..
Soms ook met het paardrijden...bv als ik boven de hindernis vlieg en dan kijk ik niet altijd even charmant haha springt hij opslot.
En kan hem ook zelf opslot zetten en weer los maken. Heel apart iig.

En soms strontvervelend! Als je bv op je zij ligt en hij slaat weer is vast en je net lekker ligt moet gaan verliggen om hem los te krijgen zucht.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:47

Ik heb er de afgelopen 2 maanden mee gelopen. Wat bij mij hielp was naar de fysio; maar het lag bij mij vooral aan mijn spieren.
Iig naar de kaakchirurg gaan. Nu bellen dat je heel veel last hebt; ik kon toen de volgende dag terecht.
Daar maken ze een foto om te kijken of daar iets te zien is. Daarna verdoven ze je gewricht om te kijken of dat helpt.

Ik vrees dat je van het knakken niet meer af gaat komen, het heeft nl te maken met een stukje kraakbeen wat verschuift/verschoven is en dat krijg je niet zomaar weer goed.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 16:52

Hier moet je zo snel mogelijk mee naar de fysio. Je discus is te ver over je kaakkopje geschoten. Als ie terug schiet krijg je dat knakkende geluid wat je hoort, maar nu wil ie niet terug schieten. Heb het zelf ook gehad en er uitleg over gekregen. Dus als je iets wil weten meot je maar een pb sturen :)

Misschien kan ik je op deze manier helpen. Kan je je onderkaak opzijbrengen en dan open doen?

Edit heb mezelf gequote uit een evrgelijkbaar topic :)

Yinka schreef:
Je hebt dus het kaakgewricht. Zoals bij andere gewrichten heb je dus het ene uiteinde van het bot wat in het kommetje zit, waardoor je dus een vloeiende beweging kan maken. Zo is het dus ook met je kaakgewricht. Als jij je mond opent, dan beweegt je kaakkopje, hij glijd dan langs de discus ( kraakbeen ). In jou geval zijn de spieren een beetje uitgerekt en ben je voorbij de discus gekomen. Ik heb dit ook gehad, maar in mij geval kon ik weer terug voorbij de discus. Dat langs die discus gaan veroorzaakt dat 'knakkende' geluid. In jou geval kan je niet meer voorbij of terug. Dus je kaak zit opslot.

Wat moet je nu doen. Je moet heel snel de HA opbellen en je probleem uitleggen. Je kaakspieren moet weer terug gemasseerd worden in hun oorspronkelijke sterkte. Dit moet gebeuren bij een (kaak)fysiotherapeut. Hopelijk kan je dus via je HA aan een de juiste fysiotherapeut komen. Omdat je zegt dat je niet meer je mond helemaal open kan doen, moet je morgen echt bellen. Anders krijg je grote problemen.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:01

Ik ga dit is even volgen..
Mijn kaak knakt ook ongelooflijk en mijn tandarts zegt dat je er niks aan kan doen. Ik heb heel af en toe dat hij iets op slot gaat, maar dan knakt hij nog geen 5 sec. later weer keihard los. (Heb gelukkig geen pijn!)

Kga is even meer informatie opzoeken over die fysio..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:03

Ik ken eimand die het ook had en die is geopereerd en nu nergens meer last van.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:04

_Anouck schreef:
Mijn kaak knakt ook ongelooflijk en mijn tandarts zegt dat je er niks aan kan doen. Ik heb heel af en toe dat hij iets op slot gaat, maar dan knakt hij nog geen 5 sec. later weer keihard los. (Heb gelukkig geen pijn!)

Met de fysio komt je niet helemaal van het knakkende geluid af helaas. Wel kan het minder worden :)

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:06

Yinka schreef:
_Anouck schreef:

Met de fysio komt je niet helemaal van het knakkende geluid af helaas. Wel kan het minder worden :)

Mijn kaak knakt serieus bij elke kauwbeweging die ik maakt, zelfs als er niks in m'n mond zit en ik doe uhm iets open :P
Best wel irritant, vooral met eten, iedereen die bij je aan tafel zit hoort het ook!

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:11

Ik heb precies hetzelfde. Zodra ik mn mond open doet dan knakt het, maar als ik mn onderkaak eerst iets naar achter breng en dan open doe dan hoor bijna tot geen knak. Alleen dat moet je bewust doen, dus ik heb nog altijd last van mn knakkende kaak :\

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 17:45

dat had ik eerder ook altijd, maar dat komt idd door dat stukje kraakbeen wat naar achteren geschoten is, dus als het goed is (wat ik toen heb begrepen) gaat het gewoon bot op bot en daardoor hoor je dat kraken. Je kraakbeen kán wel weer terugverschuiven maar dat moet je tijdgeven had ik iig wel, bij mij is het allemaal weer overgegaan en heb nu nergens meer last van .