Maar ik had een vraag, en hier hangen zoveel mensen rond, iemand moet wel wat weten. Mijn lijf is nogal overgevoelig. Nu ben ik zo ongeveer allergisch voor alles wat leeft/ heeft geleefd. Rode jeukende bulten als een hond mij likt ed. Nu heb ik daar wel mee leren leven, maar het is soms wel jammer. Ik kan namelijk ook erg slecht tegen make up.
Als ik 's avonds crème opdoe tegen een droge huid, dan was ik daarna heel grondig mijn handen. Was ik ze niet, dan heb ik de volgende dag gevoelige ogen omdat ik blijkbaar 's nachts in mijn ogen wrijf. Ik kan dus ook alleen overdag de Grand Canyons in mijn handen bestrijden
. Dus ik doe die crème dan op, met een grote boog om alles wat kan ontsteken (komt er dus op neer dat het alleen op mijn voorhoofd en wangen kan).Het opdoen is het probleem niet, het ophebben ook niet echt. Maar het erafhalen... Ik denk dat het daar misgaat. Mijn ogen raken snel ontstoken, waarbij mijn wimpers altijd fraai uitvallen. Daar zitten dus behoorlijk wat gaten in, wat er met mascara op gewoon niet uitziet. Plus dat ik, wanneer ik mijn mascara eraf haal, waarschijnlijk weer een ontstoken oog veroorzaak. Als ik langs mijn oog wrijf, heb ik soms gewoon een pluk wimpers vast. Gelukkig groeien ze weer aan
.Maar ik doe dus eigenlijk nooit make up op, terwijl een klein beetje mascara mensen er vaak al zoveel beter uit laat zien. Maar omdat mijn wimpers uitvallen en mijn ogen snel ontsteken doe ik dat dus nooit op. Iemand tips?
"Gelukkig" zijn mijn ontstoken ogen niet het enige probleem. Koortslip heb ik geen last van, nee, ik krijg dat op de zijkant van mijn neus of mijn kin. Dat wekt altijd nog veel meer vragen op bij mensen. Geweldig
.Zijn er meer mensen met een hoofd dat een hekel heeft aan make up? En wat doen jullie daaraan?
.
.