Gevoelige huid/ontstoken ogen/krentenbaard vs Make-Up

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Gevoelige huid/ontstoken ogen/krentenbaard vs Make-Up

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 14:56

Ik moet echt een cursus topictitels maken volgen :D

Maar ik had een vraag, en hier hangen zoveel mensen rond, iemand moet wel wat weten. Mijn lijf is nogal overgevoelig. Nu ben ik zo ongeveer allergisch voor alles wat leeft/ heeft geleefd. Rode jeukende bulten als een hond mij likt ed. Nu heb ik daar wel mee leren leven, maar het is soms wel jammer. Ik kan namelijk ook erg slecht tegen make up.

Als ik 's avonds crème opdoe tegen een droge huid, dan was ik daarna heel grondig mijn handen. Was ik ze niet, dan heb ik de volgende dag gevoelige ogen omdat ik blijkbaar 's nachts in mijn ogen wrijf. Ik kan dus ook alleen overdag de Grand Canyons in mijn handen bestrijden ;) . Dus ik doe die crème dan op, met een grote boog om alles wat kan ontsteken (komt er dus op neer dat het alleen op mijn voorhoofd en wangen kan).

Het opdoen is het probleem niet, het ophebben ook niet echt. Maar het erafhalen... Ik denk dat het daar misgaat. Mijn ogen raken snel ontstoken, waarbij mijn wimpers altijd fraai uitvallen. Daar zitten dus behoorlijk wat gaten in, wat er met mascara op gewoon niet uitziet. Plus dat ik, wanneer ik mijn mascara eraf haal, waarschijnlijk weer een ontstoken oog veroorzaak. Als ik langs mijn oog wrijf, heb ik soms gewoon een pluk wimpers vast. Gelukkig groeien ze weer aan :P .

Maar ik doe dus eigenlijk nooit make up op, terwijl een klein beetje mascara mensen er vaak al zoveel beter uit laat zien. Maar omdat mijn wimpers uitvallen en mijn ogen snel ontsteken doe ik dat dus nooit op. Iemand tips?

"Gelukkig" zijn mijn ontstoken ogen niet het enige probleem. Koortslip heb ik geen last van, nee, ik krijg dat op de zijkant van mijn neus of mijn kin. Dat wekt altijd nog veel meer vragen op bij mensen. Geweldig ;) .

Zijn er meer mensen met een hoofd dat een hekel heeft aan make up? En wat doen jullie daaraan?

Char_elle

Re: Gevoelige huid/ontstoken ogen/krentenbaard vs Make-Up

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:03

Geen ervaring mee, maar permanente make up zal zeker ook niet werken? Dat hoef je er namelijk niet af te halen ofzo. Misschien dat dat de oplossing is?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 15:05

Ik weet niet of dat werkt. Vind het een beetje een risico omdat ik dat er niet af kan halen als het niet goed gaat.
Plus dat dat best wel duur is denk ik?

Ik heb een keer anti allergische mascara gekocht, twee dagen later ging ik mijn geld terugvragen omdat allebei mijn ogen helemaal van slag waren. Bij de Douglas snapten ze niet hoe het kon :P .

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:06

Ik zou eerst eens kijken of er niet iets mis is met je weerstand.
Kijk eens bij NAET therapie,heeft mij goed geholpen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 15:08

Ik ben een beetje aan het googlen, maar ik zie alleen eyeliner, wenkbrauwen en lipliner... Die laatste twee hoef ik SowieSo niet, en van eyeliner wil ik dan eerst weten hoe het staat eigenlijk. Daarbij, wat het 135 euro bij die kliniek... Dat is toch best veel geld :( .

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:11

Heb je al eens een allergie test laten doen? Denk dat ik daar eerst mee zou beginnen.

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:14

Ik kan ook geen make-up op. Heb ik mascara op, krijg ik vlak daarna een heel gek gevoel bij mijn ogen. Ook het eraf halen doet pijn aan mijn ogen, en de dagen daarna zijn ze helemaal rood en pijnlijk.

Verder heb ik het niet alleen met mascara, maar ook met vochtinbrengende creme's. bijvoorbeeld Nivea soft. Deze creme heb ik als advies gekregen nadat ze mijn huid gingen onderzoeken.
Ik smeerde hem voor de eerste keer op, en gelijk had ik weer last van mijn ogen. Maar ik heb zoiezo al gevoelige ogen, en op allergien ben ik al getest maar alles is negatief.

Dat wordt dus nooit creme's en make-upjes gebruiken. Overigens heb ik er niet zo heel veel moeite mee dat ik geen make-up kan dragen, maar soms denk ik wel van: dat zou mij ook leuk staan. Ook heb ik al vele reacties gekregen als: je bent al zo oud en je draagt geen make-up? Ja, dat is soms even lastig.
Laatst bijgewerkt door Miss_Caroo op 26-10-10 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 15:15

chocobroodje schreef:
Heb je al eens een allergie test laten doen? Denk dat ik daar eerst mee zou beginnen.

Nee, mijn huisarts vind het allemaal heel vervelend voor me, en ik zal wel een soort van herpes virus hebben. Daar kan hij niets aan doen zegt ie. Ik roep al jaren dat het een prutser is, maar mijn moeder vind hem helemaal geweldig.
Maar ik kan proberen een andere huisarts te krijgen en dan een uitgebreide allergie test laten doen.

Ik heb genoeg allergiën, dus ze moeten zeker wat kunen vinden.

Op een paar sites over die NAET therapie staat wel pollen, huisdieren allerdie, darmklachten enzo. MAar geen overgevoeligheid van de huid. Maar de krentenbaard en ontstoken ogen komt na een prikkeling van mijn huid. Bv met vieze handen een vliegje uit mijn oog gevist, mijn kin tussen de rits van mijn jas gehad, het kinbandje van mijn cap met een scherp randje. Het komt niet altijd tot uiting, maar bijvoorbeeld wanneer mijn weerstand laag is.

Maar ik ga zeker achter iets van een allergie test ofzo aan :) .

Weet iemand trouwens ook de (globale) kosten van de NAET therapie? Neem aan dat ik dat niet vergoed kan krijgen omdat het een alternatieve therapie is?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 15:17

Miss_Caroo schreef:
Ik kan ook geen make-up op. Heb ik mascara op, krijg ik vlak daarna een heel gek gevoel bij mijn ogen. Ook het eraf halen doet pijn aan mijn ogen, en de dagen daarna zijn ze helemaal rood en pijnlijk.

Verder heb ik het niet alleen met mascara, maar ook met vochtinbrengende creme's. bijvoorbeeld Nivea soft. Deze creme heb ik als advies gekregen nadat ze mijn huid gingen onderzoeken.
Ik smeerde hem voor de eerste keer op, en gelijk had ik weer last van mijn ogen. Maar ik heb zoiezo al gevoelige ogen, en op allergien ben ik al getest maar alles is negatief.

Dat wordt dus nooit creme's en make-upjes gebruiken. Overigens heb ik er niet zo heel veel moeite mee dat ik geen make-up kan dragen, maar soms denk ik wel van: dat zou mij ook leuk staan. Ook heb ik al vele reacties gekregen als: je bent al zo oud en je draagt geen make-up? Ja, dat is soms even lastig.

Naja, ik vind het ook wel lekker om uit te kunnen slapen :P . Maar het is wel leuk als je wat op kan doen voor een feestje.

Daarbij vind ik het gewoon irritant dat mijn huid het nooit met me eens is. Zwemmen in natuurwater? Ik niet, want mijn benen komen dan onder de rode vlekken te zitten. Na een half uur is het ook weer weg, maar op het moment zelf is het wel heel vervelend.
Op school heb ik het natuurlijk ook, met de practica, maar daar houd ik rekening mee. Dat wist ik toen ik deze opleiding ging doen...

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:19

Nee, mijn huisarts vind het allemaal heel vervelend voor me, en ik zal wel een soort van herpes virus hebben. Daar kan hij niets aan doen zegt ie. Ik roep al jaren dat het een prutser is, maar mijn moeder vind hem helemaal geweldig.
Maar ik kan proberen een andere huisarts te krijgen en dan een uitgebreide allergie test laten doen.
[/quote]

Tja, ik heb ook geen geweldige ervaringen met huisartsen. Ik ben eigenlijk helemaal geen fan van de reguliere geneeskunde doordat ik zo geweldig wordt geholpen met mijn problemen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 15:21

Ik heb ook zo mijn twijfels. Tenminste, bij mijn huidige huisarts wel, maari k weet niet beter. Je moet maar leren leven met wat je hebt :P .

Toen ik daar kwam voor mijn migraine, zei ik dus dat ik dacht dat ik migraine had. Antwoord: "Heel vervelend, neem maar een iboprofen."

Als ik dan flink doorzeur krijg ik wel wat, maar helpen doet het eigenlijk nooit. Moest eerst twee keer bloedarmoede krijgen voordat ik aan de pil mocht...

Miss_Caroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:22

eilleen333 schreef:
Miss_Caroo schreef:

Naja, ik vind het ook wel lekker om uit te kunnen slapen :P . Maar het is wel leuk als je wat op kan doen voor een feestje.

Daarbij vind ik het gewoon irritant dat mijn huid het nooit met me eens is. Zwemmen in natuurwater? Ik niet, want mijn benen komen dan onder de rode vlekken te zitten. Na een half uur is het ook weer weg, maar op het moment zelf is het wel heel vervelend.
Op school heb ik het natuurlijk ook, met de practica, maar daar houd ik rekening mee. Dat wist ik toen ik deze opleiding ging doen...

Ik heb het dan alleen met mijn ogen maar jij hebt ook je hele huid, en ik vind mijn ogen al super vervelend. Als ik me dan moet voorstellen hoe jij je soms wel niet moet voelen :(:)

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 15:26

Miss_Caroo schreef:
Ik heb het dan alleen met mijn ogen maar jij hebt ook je hele huid, en ik vind mijn ogen al super vervelend. Als ik me dan moet voorstellen hoe jij je soms wel niet moet voelen :(:)

Het is redelijk ergerlijk. Ik weet alleen niet meer of het vroeger ook zo erg was. Weet wel dat mijn ontstoken ogen en krentenbaarden minder frequent en heftig zijn, maar mijn huid reageert soms vrij heftig. Soms waait het ook over, dan voel ik het aankomen, en raak ik mezelf op die plek niet meer aan, of ik druppel mijn oog preventief, en soms zet het dan niet door.

Laatst vroeg een docent of ik wilde stoppen met het practicum omdat mijn hele onderarmen onder de rode bulten zaten...

En het klinkt heel stom, maar het uitknijpen van een puist op mijn kin is voor mij echt een overweging... Ga ik het risico op een krentenbaard lopen? Ja, oliebol, ik zal wel moeten, dit kan ook echt niet. *knijp* Volgende dag: $%#&$%@&!!!

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:34

Is een dermatoloog geen idee voor je?
Misschien dat hij eens naar je huid kan kijken. Wie weet wordt je daar wat wijzer van.