Ik stuur dit berichtje namens een vriendin van me. Ze is 18 jaar en ze heeft het heel erg moeilijk! Ik weet niet precies hoe alles in elkaar zit, maar ik kan wel vertellen ze ziet het leven niet meer zitten. Ze is een hele tijd geleden begonnen met jointjes roken om alles een beetje te vergeten. Nou van het een kwam het ander.. Gelukkig is ze niet aan cocaine enzo verslaaft geraakt. Maar ze wil een nieuwe start maken, maar ze weet niet waar ze moet beginnen...
Hebben jullie misschien een idee? Hoe ze dit kan oplossen behalve naar een psycholoog te gaan? Want zover waren we zelf al gekomen
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met dit probleem! Dat ze het leven weer ziet zitten!
Rennie89
Geplaatst: 25-10-10 22:10
waarom wil ze niet naar de psycholoog? (of lees ik het weer eens fout? )
Iig haar steunen en hopen en zorgen dat ze afkickt
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 25-10-10 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt
upendo
Geplaatst: 25-10-10 22:11
Even contact opnemen met een afkickkliniek.
Als je een nieuwe start wil kan dat beter clean.
Sodeletuut
Geplaatst: 25-10-10 22:12
Steun haar, praat met haar, laat haar merken dat je er voor haar bent.
Als een psycholoog er achter is wat er moet gebeuren om weer beter in haar vel te komen, probeer haar daar dan ook in te steunen.
Fijn dat ze hulp wil zoeken.
Edit: Ze wil toch wel naar de psych?
Love_4ever
Geplaatst door de TopicStarter: 25-10-10 22:13
@ Lifaya: Daar wil ook naar toe! Bedoel dat we daar al aan dachten.
@ upendo: Ja dat is misschien wel een goed idee!!
Ik ga het zoieso even met haar bespreken
@ Sodeletuut: Ja dat wel!
pinto_1
Geplaatst: 26-10-10 21:20
Lief dat je dit voor je vriendin doet. Nog een tip voor haar is om iets compleet anders te gaan doen als wat ze nu doet, het roer om zeg maar. Bijvoorbeeld een studie beginnen, of te werken, of een tijdje stage lopen in het buitenland, ik noem maar wat, wel iets wat ze echt leuk vindt natuurlijk. Gewoon om even de knop om te zetten zeg maar...