pijn naast litteken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

quera

pijn naast litteken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 20:57

ik ben in 2008 geopereerd aan mijn rechterduim.
mijn pezen waren door. dus die moesten weer gemaakt worden.
nu heb ik heel af en toe last van steken in die duim.
vooral met koud weer. kan dit kwaad?

en ik heb sinds 2 maanden een heeel miniscuul klein bultje net naast het litteken.
je ziet een klein zwart puntje en als ik daar op druk dan ga ik echt door de grond van de pijn.
wat zou dit kunnen zijn?

Wendel

Re: pijn naast litteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:00

Bij een grote weersomslag gaat mijn litteken op mijn voet ook pijn doen en het jeukt ook verschrikkelijk. Hoe het komt geen idee. Over het zwarte puntje kan ik niet mee praten. Vertrouw je dat toch niet zou ik er mee naar de huisarts gaan. Lijkt me toch niet normaal dat je er verschrikkelijk veel pijn aan hebt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 21:01

Wendel schreef:
Bij een grote weersomslag gaat mijn litteken op mijn voet ook pijn doen en het jeukt ook verschrikkelijk. Hoe het komt geen idee. Over het zwarte puntje kan ik niet mee praten. Vertrouw je dat toch niet zou ik er mee naar de huisarts gaan. Lijkt me toch niet normaal dat je er verschrikkelijk veel pijn aan hebt

het is ook niet dat ik er altijd pijn aan heb. t is meer als ik er op een bepaalde manier op druk. en heel soms met het tegenhouden van een bal( speel handbal)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:04

Inderdaad bij weersomslag is het normaal, bultje met zwart puntje zou ik laten checken.

Alwiene

Re: pijn naast litteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:07

Ja ik ga met de rest mee, weersgevoelige littekens komen heel vaak voor. Maar een plekje (kan ook toeval zijn dat het daar zit he!) wat bij druk zo'n pijn doet zonder dat je weet waarom en er na twee maanden nog zit zou ik wél even na laten kijken :j

quera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 21:08

t lijkt wel een soort hechting? zou dat kunnen dat het eerst dieper zat en dat het nu naar buiten aan het groeien is?

Juud87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:08

Littekens die reageren op kou heb ik ook en is vrijwel normaal.
Dat bultje met zwart puntje is denk ik een kleine ontsteking. Ik heb ook zo'n plekje op mijn lichaam die ik dus ook af en toe kan "uitknijpen" maar dat zwarte puntje blijft zitten.
Maar ik zou naar de huisarts gaan om naar dat bultje te laten kijken, want lijkt me niet oke als dat naast een oude wond zit. Kan je gelijk vragen over die littekens, dan ben je in ieder geval gerust.
Bedenk van te voren waar, wanneer en hoe het pijn doet (pijngevoel) dan kan de dokter veel meer met je klachten is mijn ervaring.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 21:08

ik heb een stevig litteken dat bij weersomslag of veel beweging opeens behoorlijk trekt en stekende pijn kan opleveren. Puntje zou ik laten checken.. kan iets kleins ingekapseld inzitten dat de pijn veroorzaakt.