Broer z'n (grijze) haar verven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Peuk

Broer z'n (grijze) haar verven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 23:48

Holaa Bokkers,

Ik zit met een probleempje, en ben wel benieuwd naar tips hehe, want zal ze vast en zeker nodig hebben. :Y)
Ik heb dus een broer, echt een lekkerding op zich. Hij is 27 alleeeeeen, hij heeft grijze haren. :') En niet zo'n beetje ook. Best sneu opzich, en ik wou er wel wat aan doen voor hem. Dus ik kwam op het geniale idee om het te verven! Nu is er een klein probleempje; ik heb dat dus nog nooit gedaan. :+ Nu kan het dus nooit zo moeilijk zijn, en het is zijn haar maar... Mar het zou toch leuker voor 'm zijn als die gewoon hoppakee geen grijs koppie meer heeft niet? ;)
Dus; brand los. Waar moet ik rekening mee houden?

x PEUK

Edit; Uiteraard voor en na foto's hier in dit topic

sazsie

Re: Broer z'n (grijze) haar verven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 23:54

Je kan bij ethos/kruitvad ed, haarverf kopen speciaal voor mannen. Gewoon verpakking volgen. Ik verf mijn haar ook altijd zelf.

Op letten dat je de verf niet teveel uitsmeert over oren, voorhoofd ed, dit geeft mooie vlekken. Tip hierbij is, voorhoofd, oren, nek in te smeren met vaseline. Of als je klaar bent en verf is aan het intrekken, zijn hoofd enz schoon te maken met Head & shoulders shampoo, laatste doe ik altijd, werkt prima.
Verder goed de aangegeven tijd op verpakking aanhouden, anders kan de kleur wel eens anders uitpakken.
En erop letten dat je een kleur pakt die dicht bij zijn eigen haar kleur ligt, voor een wat natuurlijker effect, lijkt me het mooiste.
Eventueel kan je voor de eerste keer van die uitwasbare cremespoeling proberen ipv permanente verf, mocht hij het dan niet mooi vinden is het er sneller weer uitgewassen. Is het wel goed gekeurd, kan je daarna met permanente kleuring aan de slag.

Succes....en natuurlijk ben ik benieuwd naar het resultaat. :)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 23:55

Je hebt er speciale verf voor toch?
En, grijs kan ook eigenlijk heel mooi staan!

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 23:56

Oh ja en er op letten dat je verf koopt met een goede grijs dekking, dit hebben ze niet allemaal even goed.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 23:58

je haar niet wassen na het verven met head en shoulders dan kan je opnieuw beginnen.

sazsie schreef:
Je kan bij ethos/kruitvad ed, haarverf kopen speciaal voor mannen. Gewoon verpakking volgen. Ik verf mijn haar ook altijd zelf.

Op letten dat je de verf niet teveel uitsmeert over oren, voorhoofd ed, dit geeft mooie vlekken. Tip hierbij is, voorhoofd, oren, nek in te smeren met vaseline. Of als je klaar bent en verf is aan het intrekken, zijn hoofd enz schoon te maken met Head & shoulders shampoo, laatste doe ik altijd, werkt prima.
Verder goed de aangegeven tijd op verpakking aanhouden, anders kan de kleur wel eens anders uitpakken.
En erop letten dat je een kleur pakt die dicht bij zijn eigen haar kleur ligt, voor een wat natuurlijker effect, lijkt me het mooiste.
Eventueel kan je voor de eerste keer van die uitwasbare cremespoeling proberen ipv permanente verf, mocht hij het dan niet mooi vinden is het er sneller weer uitgewassen. Is het wel goed gekeurd, kan je daarna met permanente kleuring aan de slag.

Succes....en natuurlijk ben ik benieuwd naar het resultaat. :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 00:04

Je hebt speciale haarverf voor mannen zogezegd verft het alleen de grijze haren wat dus niet het geval is en je moet er mee uitkijken het valt snel te donker uit. Wat je kan doen is naar een kapperswinkel gaan en daar even advies vragen best is om je broer mee tenemen natuurlijk.
Opzich is het niet zo vreemd hoor dat je broer nu al grijs wordt. De ene heeft dat en de andere niet ik kende er zelfs eentje die jaar of 18 was die ook toch behoorlijk wat grijze haren had. Weet niet wat voor haar je broer heeft maar als het vrij kort is moet je het zeker heel goed bijhouden tenzij het maar een paar grijze haren zijn.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 00:11

Nee hij heeft best veel grijze haren. Van die korte kleintjes aan de achterkant en zijkanten. Bovenop niet. Maar ik wou er wel 1 kopen die je weer uit kunt wassen, voor het geval dat het helemaal verkeerd gaat :P

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 00:13

ga eerst een keer naar de kappen verven is bij ons onder de 30 euro laat je voorlichten als ze je broer een keer verven kijk dat goed af en doe het de volgende keer zelf.

paarden652

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 00:14

Oh, maar grijze haren kunnen sexy zijn :D Inderdaad eerst met uitwasbare kleurenshampoo proberen. Staat het hem aan dan kan je permanente zetten. Staat het hem niet aan... Tja :P Dan wast het eruit. Mogen we nu al geen voor foto? Voor de eventuele vrijgezellen op het forum :P

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 00:22

Ik stem ook voor de foto! O:)

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 00:26

Peuk schreef:
Nee hij heeft best veel grijze haren. Van die korte kleintjes aan de achterkant en zijkanten. Bovenop niet. Maar ik wou er wel 1 kopen die je weer uit kunt wassen, voor het geval dat het helemaal verkeerd gaat :P

Meestal werkt dat niet op grijs haar. Gewoon de verpakking volgen, er kan bijna niks verkeerds gaan. Ben benieuwd naar de voor -na foto's. Succes :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:58

Oeh, dus grijs bij de slapen? Staat mooooooooi! :D

Idd gewoon een haarverfje pakken met grijsdekking (saat op de verpakking) :j

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 12:10

uitwasbaar pakt niet op grijs haar....

en joh grijs kan ook sexy zijn hoor.....vind mannen met geverfd haar helemaal niks......

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 12:16

Zou zeker voor een man altijd gaan voor de uitwasbare versie, dit staat veel natuurlijker. Mannen vinden het vaak nog een beetje taboe, en dan valt zo'n uitgroei wel op natuurlijk!
Je hebt speciale verf voor mannen bij de drogist, hier ben ik zelf niet bekend mee.
Wij hebben in onze herensalon een speciale mousse, ook uitwasbaar, die maar 5 minuten hoeft in te trekken. Werkt perfect en kost je 15 euro. De salon zit in Utrecht, dus dat is niet heel ver weg. Pb maar voor meer info.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:25

Haha mijn vriend is 3 en al behoorlijk grijs, maar die vertikt het om er ook maar een kleurtje in te gooien...
Vind leuk van je broer dat hij zich er wel aan waagt...

Maar idd je zult wel echte verf moeten gebruiken anders dekt het niet..

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:26

Ben benieuwd naar de foto's van "Broer" himself :)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:27

Mijn vriend is ook grijs bij zijn slapen, en daar doe ik dan van dat grijsdekking overheen. Dat verft alleen de grijze haren en laat je er maar 5 min opzitten. Erg makkelijk!

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:31

Je hebt ook van die shampoo die de originele kleur weer terug brengt, of het werkt weet ik niet maar misschien dat dat voor je broer handiger is omdat het nog zoveel jaren moet en niets is zo lelijk als grijze uitgroei.

dat van Denice klinkt ook wel handig!

Margje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:35

Wat ik me nou afvraag... Wil jij zijn haar verven of wil hij dat? Ik vind grijs haar helemaal niet lelijk hoor. Mijn vriend heeft ook wat grijze plukjes, maar no way dat ik dat ga verven! Gelukkig doet hij het zelf ook niet.
Pascal: is je vriend echt 3 :P?

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 12:44

hahahaha margje, ik hoop het niet, want dan TEM ik :=

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 16:39

Haha ik had het aan hem voorgesteld, omdat ie het overduidelijk niet leuk vind dat ie nu al grijs is :+ En toen wou ie het wel proberen. Hij komt vrijdagavond en dan ga ik effe met 'm aan de slag. ~~}>

Oh trouwens, ik heb wel een beetje overdreven. Hij is namelijk niet echt knap :+ Maar wel super lief!