Tips om aan te komen??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niicole__

Tips om aan te komen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 18:09

Hai bokkers..

Meestal komen er vragen, hoe kan ik het beste afvallen? Deze keer de vraag, hoe kan ik het beste aankomen? :)
Ik heb nu al een tijdje last van mijn darmen, waardoor mijn gewicht ook steeds schommeld.
Ik eet voldoende, 's ochtends meestal een broodje, 's middags ook meestal brood, soms ook eens een keer noodles of iets anders tussendoor in plaats van brood.
Verder regelmatig een kiwi of appel, en als mijn darmen het even goed hebben een banaan (wat daar hoe ik zoooo van haha!).
's avonds altijd warm eten, de ene dag groente aardappels en vlees, andere dag pasta, en soms ook andere soort buitenlandse gerechten (bijv. zo'n pakket van conimex of knorr oid.) etc.
En 's avonds wel eens een paar chippies, koekjes oid.

Maar bij mij komt er gewoon niets bij, in 3 maand tijd ben ik van 60kilo naar ongeveer 53/54 kilo gegaan, en maatje 34 zakt me van mijn kont af, die mij 2 maanden geleden nog goed zat.
Ook mijn rijbroek van 176 zakt mij van de kont af, erg irritant, en na mijn mening ook niet echt gezond.

De HA zei dat dit kwam door mijn darmen, en ik moest het even aankijken.
Volgende week wissel ik van huisarts i.v.m verhuizing naar andere woonplaats en gemeente, gezien de oude huisarts nou 25km verderop zit.
Daar wil ik dan zowiezo meteen een afspraak maken, maar misschien hebben jullie tips, of ervaring? :)

Groetjes, Nicole

Grapjasjes12

Re: Tips om aan te komen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:22

Combinatie vet en koolhydraten, dus roomboter op je brood. Dan knapte ik erg snel uit m'n broekkie :))

fresco1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:56

Misschien heb je last van stress?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:57

Ik zou echt contact opnemen met een diëtiste gezien je ook last hebt van je darmen. Als je nu heel veel bagger gaat eten, wordt dat er echt niet beter op. Je hebt geen doorverwijzing nodig van je huisarts.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 19:58

Heeel lui doen :P , en je zelf op lekkere dingen trakteren

lesleygjof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:00

Ruilen, hahahahaaa, ik wil juist wat kilotjes kwijt.
Niet in een keer veel gaan eten, langzaam opbouwen, ook niet 1 uur achter elkaar veel eten, en dan weer 3 uur niks, maar elk uur wat eten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:00

skyline schreef:
Heeel lui doen :P , en je zelf op lekkere dingen trakteren

Dat is wel het laatste waar je goed en gezond van aankomt!!!!!!!!!!!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:14

Ten eerste: ik zou inderdaad even een afspraak bij je HA maken en eventueel vragen voor een verwijzing naar een diëtist. Als je de oorzaak van het afvallen weet, weet je ook wat je moet doen om weer aan te komen.
Of je voldoende eet kan ik zo niet beoordelen, ik weet niet wat jij verstaat onder 'een broodje' of 'wat aardappelen'. Zijn dat 2 boterhammen op een dag of 10 bij wijze van? Maar als jij je leefpatroon niet hebt veranderd en hetzelfde bent blijven eten, zou het aan de porties niet moeten liggen. Misschien ben je door je darmproblemen (onbewust) wat minder gaan eten? Of heeft dat geen invloed op je hongergevoel?
Om aan te komen: volle producten gebruiken. Volle melk, toetjes op volle melk basis (vla, pudding, kwark...), volle (48+) kaas, tussendoor boterhammen met 'vol' beleg nemen (pindakaas), boterhammen enkel besmeren, veel pinda's of noten eten, gedroogde abrikozen/rozijnen... Roomboter is ook voor mensen die aan moeten komen slecht vet, dus als je het gezond aan wilt pakken is het niet slechts een kwestie van roomboter smeren en gevulde koeken eten. ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:01

Roomboter is eigenlijk supergezond, maar dat is weer een andere discussie.

Een andere mogelijkheid is om veel koolhydraten en light producten te nuttigen, de meeste mensen krijgen hier dubbel en dwars honger van (vandaar de vreetaanvallen tijdens een dieet). Je bloedsuiker stijgt, crasht en je moet weer eten. Goede manier om aan te komen, maar ik ben het er niet mee eens.

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 09:36

phormicola schreef:

Een andere mogelijkheid is om veel koolhydraten en light producten te nuttigen, de meeste mensen krijgen hier dubbel en dwars honger van (vandaar de vreetaanvallen tijdens een dieet). Je bloedsuiker stijgt, crasht en je moet weer eten. Goede manier om aan te komen, maar ik ben het er niet mee eens.

Interessant, kun je dat onderbouwen?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:14

Paula schreef:
phormicola schreef:

Interessant, kun je dat onderbouwen?

Ik antwoord even voor phormicola. ;) Zie dit topic: [VT] Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:21

Hier ook zon probleem geval,ik heb meer aan spieropbouw ipv vet ik gebruik dan sportshakes ,of gewichttoename shakes van bijv de tuinen.
Dan is de 5 kilo vaak binnen 2 week weer terug ,ook ik heb het vanwege mijn darmstelsel ,dit is een gezonde oplossing!!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:43

Thanks dorientjuh ;)

In heel erg veel studies is er naar voren gekomen dat alle soorten vetten, behalve transvetten in in geringe mate omega 6 heel erg gezond zijn voor hart en bloedvaten, cholesterol niveau's, bloeddruk en ga zo maar door.
Zolang het maar niet gecombineerd wordt met volle granen ed. :) Als je dat wel doet, dan is het weer erg ongezond. Maar volle granen en light producten zijn sowieso al super ongezond. Sinds we met z'n alleen steeds meer brood ed zijn gaan consumeren en minder vet, zijn overgewicht, diabetes en andere kwalijke ziektes de pan uitgerezen.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 11:48

Ik ben ook te licht en ik ben naar een diëtiste gegaan. Ik was door een ziekte (geen anorexia etc.) 10 kilo afgevallen en ik was voor mijn ziekte al dun. Nu ben ik inmiddels 5 kilo aangekomen in 4 maanden tijd. Ik heb het er zwaar mee gehad omdat ik totaal geen eetlust had en mijn smaak was weg, kwam ook door de ziekte. De enige oplossing was om gewoon alles naar binnen te proppen en ik ben het dubbele gaan eten. In het begin kan je het bijna wel uit kotsen maar nu gaat het redelijk. :o

Eet gewoon super veel, dan kom je vanzelf aan.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:31

er zijn ook dikmakers als mais ed. daar kom je echt van aan. Idd: veel eten ookal heb je geen trek, bv 2x warm savonds ( een keer om 5 uur en nog een keertje om 8 uur!).. Daarbij moet je echt uitkijken met dierlijke en verzadigde vetten!!! want dat is slecht voor je vaten en vaak vallen mensen zoals jij juist af van vetten (doordat je darmen een soort van pijnleiding worden en alles er in 1x door heen glijdt ipv dat ze je voedingsstoffen opnemen!)

Desiree01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:37

Vroeger toen ik zwaar sportte had ik het zelfde probleem, Dietiste adviseerde meer en vaker bindmiddelen te eten, mijn dag zag er als volgt uit:
1e ontbijt brinta met suikers
2e ontbijt bruin brood
1e lunch brood
2e lunch brood en fruit
1e avondmaal koolhydraten (pasta's)
2e avondmaaltijd aardappelen groente en rood vlees.

Aardappelen en brood zorgen ervoor dat je je eten vast houd, maar ook dat je darmen blijven werken.
Aardappelen at ik meestal een half uur tot uur voor het slapen omdat het dan ook langer in je lijf blijft.
Alleen snoepen werkt averechts.
Sterkte met dit rotgevecht ;)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 13:37

_Rapido_ schreef:
Eet gewoon super veel, dan kom je vanzelf aan.

Niet dus he als je van nature slank bent of er lichamelijk iets niet lekker zit.

@ TS: wacht eerst de afspraak met je nieuwe HA af, als je zo veel afvalt in zo'n korte tijd gaat er echt iets niet goed. Waarschijnlijk breng je vooral je hele stofwisseling in de war als je nu als een malle andere dingen gaat eten.

piaelfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 08:56

Superveel eten heeft denk ik op de lange termijn geen zin.
Ik moet ook aankomen vanwege m'n eetstoornis en moet het volgende eten:
O: 3 bruine boterhammen met boter en 2x hartig 1x zoet beleg
T: Koekje en koffie/thee
M:4 bruine boterhammen met boter en 3x hartig 1x zoet beleg
T:Koekje, fruit koffie/thee
A: 3 opscheplepel aardappel
4 opscheplepel groente
100 gram vlees of vis
2 sauslepels saus
Toetje
T:Grote koek en koffie/thee
T:Frisdrank en fruit

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:01

Je moet grote hoeveelheden eten.En dan liefst zo snel mogelijk eten,van snel eten word je ook dikker.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 09:09

Hallo!
Balen voor je dat je zoveel afgevallen bent. Mij is pasgeleden hetzelfde overkomen. Was in 2 weken tijd 6 kilo kwijt. (had medische oorzaak)
Ik ben van nature al iemand die moeilijk aankomt en makkelijk afvalt, dus die 6 kilo was echt wel even een probleem.
Ik heb in het zkh een gesprek met een dietiste gehad. Zij heeft mij hele goed tips gegeven over hoe ik het beste aan kan komen. Ik heb een energie- en eiwitverrijkt dieet gekregen. Ben inmiddels al weer 2 kg aangekomen :) .

Ik denk dat zo'n dieet voor jou ook wel goed is. Je schrijft dat je problemen met je darmen hebt. Weet je precies wat eraan de hand is, en heb je bv al een dieet dat je sommige dingen niet mag eten? Ik kan wel opschrijven wat mijn dieet precies inhoudt, maar voor hetzelfde geld is dat heel slecht voor je darmen.

Ik zou je echt aanwillen raden om via je huisarts contact op te nemen met een dietiste. Ik heb daar zo verschrikkelijk veel aangehad.

Heel veel succes ermee!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:24

Mijn nichtje heeft dit ook gehad, loopt ook bij een dietiste en is nu in 1 week 3 kilo aangekomen, Die heeft door veel stress van vroeger aangetaste organen, door de hulp van een dietiste proberen ze de organen weer up to date te maken wat zorgt voor een normale stofwisseling..

Mischien heb je last van wormen, waardoor je snel bent gaan afvallen dus zou zeker even een afspraak maken bij een dokter want je moet het hier niet bij laten..

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:28

Ook ik moest voor m'n operatie (deze dinsdag) aankomen, heb een foldertje mee gekregen wat ik allemaal moet eten...

Maar om eerlijk te zijn... Het helpt helemaal niks.. Ben in 6 week tijd 1,5 kilo aangekomen nu.. Althans als dat er nu nog aan zit..

Nu ben ik nog niet zo dun als jou, maar wel te dun voor m'n lengte.. Maar goed, na m'n operatie dan maar eens naar een diëtist :)

Sirocco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:29

Noten!

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:32

Sirocco schreef:
Noten!

Dat stond idd ook meerdere malen op mijn lijstje...

Bij mij hielp het niet/nauwelijks :=

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 17:34

Staan hier wel de meest foute oplossingen tussen hoor!
Beste is gewoon een dietiste om advies te vragen als je het in combinatie met je darmproblemen goed en gezond wilt aanpakken.