peesbleseure pols

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Goldy

peesbleseure pols

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 09:41

hallo allemaal!

ik wil jullie graag mijn verhaal vertellen en hoop dat er iemand is die het zelfde heeft (gehad).
of hier iets meer van weet en mij nog aanvullend advies kan geven!

augustus september 2009 kreeg ik wat last van mijn linker polsgewricht.
deze begon pijnlijk te worden zeker na een dag hard werken in de bloemenwinkel waar ik werk.

zware dingen kon ik niet zo lang meer vast houden zonder dat t pijn ging doen.

ik had net wat geschilderd in huis dus weet ik t aan spierpijn daarvan.

maar t bleef aanhouden dus na de kerst en carnaval vakantie toch maar naar de huisarts want ik begon dingen ook uit m'n hand te laten vallen.

huisarts dacht aan carpaal tunnel syndroom.(cts)
dit is een vernauwing van een tunnel waar je zenuw van je pols naar je hand loopt.
alleen heb je daar tintelingen van in je hand en ik heb echt pijn in dat gebied.

doorgestuurt naar t ziekenhuis en daar test gehad met stroompjes door je hand en pols.
deze test was uitstekend dus geen vernauwing van de tunnel.

om de pols rust te geven een brace gekregen maar de klachten werden erger.
na 6 weken teruggegaan en door gestuurt naar de orthopeet omdat ik vond dat m'n pees erg dik was en ik me niet thuis voel bij de klacht en behandel methode van cts.

4 weken later kon ik daar terecht inmiddels droeg ik 10 weken de brace.
en geen verbetering.

deze arts zag meten dat t de pees was en vond t onterecht dat de andere arts mij zo lang had laten lopen hier mee terwijl het niet zijn vakgebied was.
zijn advies was om het echt rust te geven en dan te kijken wat de pees had gedaan was 4 weken gips dat ik dr echt niets meer mee kon doen.

dus een mooi roze gipsje uitgekozen!
na 4 weken dr af pees nog steeds dik en heel pijnlijk.
injectie gekregen met ontstekings remmers.
is niet fijn kan ik melden!

en 3 maanden langzaam opbouwen wat ik pijn vrij kon doen.
ben toen 6 keer bij de fisio geweest voor de beweging en kracht weer terug te krijgen.
en een brace voor tijdens t werk m'n pees minder te belasten.

na 3 maanden is de injectie uitgewerkt en ja wel de klachten kwamen terug.
2e injectie dr in en nou dit was een hel!

na een week vol pijn in m'n pols/hand terug gegaan en de pees is weer dikker geworden en niet dunner.
zijn adviess is om nu t pees gebied via een operatie schoon en glad te maken zodat er niet van binnen uit een iritatie kan zijn.

nu ben ik vorige week voor een secondopinion geweest en daar willen ze weer met een brace en ontstekkingsremmerstabletten beginnen en fisio.

nu weet ik even niet wat het beste is om te kiezen.
de 1e optie een operatie of toch nog een keer een brace te nemen.

is dr iemand met ervaring op dit gebied??

bedankt in elk geval voor het lezen van dit verhaal!

Carmen

Re: peesbleseure pols

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 10:01

Ik heb geen ervaring maar ik zou voor de operatie gaan. Toch weer een nieuwe kans en van dat andere weet je dat het toch niet werkt.

Veel sterkte en beterschap!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 10:15

Heb wel die operatie gahad, heb nu wei ig tijd, maar zal je er later wat over vertellen, maar meb het wel als positief ervaren.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 10:18

@ carmen bedankt voor je reactie alle meningen zijn welkom!

@zonnebloem graag hoor ik je ervaring als je meer tijd hebt om te reageren!!!

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:38

Ik heb ook een peesblessure gehad en ik heb draan geholpen, de revalidatie duurt lang, maar ik heb dr nu geen last meer van.

Ik had heel lang heel veel pijn en had dezelfde klachten als wat jij omschrijft. Uiteindelijk doorverwezen naar de orthopeet en toen heb ik eerst 4weken met gips gelopen, daarna kwamen de klachten weer terug.
Ze hebben meteen gezegd dat ik geopereerd moest worden, want zo;n injectie zou niet helpen ivm blijvend terugkomende ontsteking. Omdat je pees dikker is, past ie niet meer in de tunnels die in je pols lopen.

Bij mij hebben ze deze tunnel doorgesneden waardoor mijn pees dus voldoende kon herstellen. Ik heb daarna nog 2jaar flink last gehad, maar nu heb ik helemaal geen last meer!
Tijdens je herstel zou ik je wel aanraden om fysiotherapie te nemen, want dat bevorderd het herstel.

Veel sterkte en ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 18:35

hoi racheeel,

bedankt voor je reactie!!

eigenlijk omschrijf je jou behandeling zo als ik hem graag wil hebben en ook voor ga kiezen.

fisio heb ik gebeld en daar kan ik terecht als ik geopereerd ben.

super voor je verhaal!!
en ik hou je op de hoogte!!

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 18:39

Nou goedzo! Ik zeg je wel, t is een lang herstel! Maar t heeft mij wel geholpen!
Heel veel sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 19:32

ik heb ook een peesblessure gehad (2x). bij mij was het puur overbelast terwijl in het ziekenhuis foto's zijn gemaakt en hun verder niet hebben gekeken wat het kon zijn en mij dus ook naar huis stuurde met de medeling 'er is niks aan de hand'. na nog een paar maanden met pijn rondgelopen te hebben (idd na iets tillen) naar de fysio gegaan en daar hebben ze met een soort infrarood behandeling en intapen (hele duim vastgezet zodat ik die niet meer kon bewegen) het weg kunnen krijgen. ik heb het toen zo'n 6 weken ingetapt gehad, op zo'n manier dat ik mijn duim niet meer kon bewegen zodat die pees die eraan zit rust kon krijgen omdat dat het probleem was.

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-10 21:42

hoi laura,

super dat het bij jou zo is opgelost!

bij mij is het niet de pees die aan mijn duim zit maar eentje dr naast.
dus duim vast zetten heeft dan niet zo veel zin...

infrarood vind ik een super tip neem ik mee als ik naar de fisio ga!!

@racheeel

ik vind het niet erg als t langer duurt voor het weer goed soepel en alles dr mee kan als de pijn maar weg gaat want die is niet prettig meer....

Goldy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 15:34

even een update van hoe t nu is met m'n pols.

ik ben na overleg met de huisarts gegaan voor de operatie.
ik heb het ziekenhuis gebeld en verteld dat ik niet langer zo verder kon gelukkig had net iemand afgebeld voor een operatie en was ik vorige week al aan de beurt!
bijna geen na pijn gehad en al snel kon ik m'n vingers in t verband bewegen.

na 5 dagen druk verband zit dr nu dus een grote pleister op en 8 dec gaan de hechtingen dr uit.

m'n pols is bont en blauw kan m een klein beetje buigen naar voor en achter.
vuist maken lukt al redelijk.

wie o wie kan voor mij een beetje verder uitleggen hoe snel t allemaal weer is zo als t moet zijn?
tot nu toe valt t me allemaal erg mee!!