Last van knie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laurie

Last van knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 19:42

Sinds een paar weken heb ik een beetje last van de binnenkant van mijn linkerknie. Op zich niets raars natuurlijk, maar de laatste dagen voel ik, wanneer ik hem bijvoorbeeld draai, iets 'knappen'. Het lijkt alsof er twee dingen langs elkaar schuren en dan weer losschieten. Het doet ook zeer. Ik kan er verder niets aparts aan ontdekken.

Wat ik me afvraag, ligt dat 'knappen' aan de beweging die ik maak of kan het misschien dat er iets mis is?

Kaatje64

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 19:47

Waarom ga je niet naar je huisarts? Hij/zij kan je vast meer vertellen.

Laurie

Re: Last van knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 19:47

Omdat ik op dit moment op vakantie ben in Turkije. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 19:48

Dit heb ik ook gehad, maar dan aan beide knieen (heb het nog steeds).
Bij mij is het een overbelasting van de aanhechtingsbanden.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 20:06

Cayenne schreef:
Dit heb ik ook gehad, maar dan aan beide knieen (heb het nog steeds).
Bij mij is het een overbelasting van de aanhechtingsbanden.

Ik heb je een PB'tje gestuurd!

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 14:23

Is er een reden dat je last hebt van je knie? Ik bedoel dus of er een vorm van 'trauma' is geweest. Bijv een verkeerde beweging/ draaiing? Is je knie gezwollen, pijnlijk of warm? Merk je met lopen iets vreemds?

Wat zou kunnen is dat je collaterale banden, meniscus of evt. je kruisbanden gescheurd of verrekt zijn. Dit hóeft natuurlijk niet, maar ik zou even langs de huisarts gaan als je terug in Nederland bent en echt last hebt van je knieen.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 14:33

Temp schreef:
Is er een reden dat je last hebt van je knie? Ik bedoel dus of er een vorm van 'trauma' is geweest. Bijv een verkeerde beweging/ draaiing? Is je knie gezwollen, pijnlijk of warm? Merk je met lopen iets vreemds?

Wat zou kunnen is dat je collaterale banden, meniscus of evt. je kruisbanden gescheurd of verrekt zijn. Dit hóeft natuurlijk niet, maar ik zou even langs de huisarts gaan als je terug in Nederland bent en echt last hebt van je knieen.

Ik ben inmiddels weer thuis. :)

Ze hadden veel marmer in het hotel en het heeft een paar dagen flink geregend, dus alles buiten was spekglad en ik ben wel een keer uitgegleden.
Hij is verder niet dik of warm, maar het is pijnlijk als ik eraan zit, een tijdje loop of hem draai. Vooral met zwemmen 'knapt' hij bij bijna iedere beweging.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 17:23

Mijn rechterknie doet sinds twee dagen ook zeer. Eerst vooral aan de binnenkant, nu meer buiten.

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:39

Dat knappen wat je voelt, zou gewoon 'normaal' kunnen zijn. Bv een draadje wat strak gespannen is, als je daar aan trekt, veert het terug en hoor je een 'knapje'. Maar dat is lastig te beoordelen achter de comupter vandaan. Wat wel vreemd is, is dat je andere knie nu ook in ene pijn doet. Als het aanhoudt, gewoon even langs de huisarts, ben je er zo achter wat het is!

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:47

Ben je de laatste tijd veel gegroeid? Ik had vroeger ook veel last van mijn knie. Dan leek het net of mijn botten over elkaar schuurden en bleven haken (wat ook echt zo was). Toen ik naar de huisarts ging zei hij dat het door de groei kwam. Mijn botten waren langer dan mijn spieren.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:20

even een paar ideeen.
ik heb nl ook best vaak last van mn linkerknie dit door een paardrijongelukje toen ik 12 was.
maar wanneer ik niet optijd nieuwe schoenen koop dan begint eerst mn linkerknie weer meer zeer te doen en daarna ook mijn rechter.
tevens met kouder weer heb ik erg last er van(jij was in turkije maar vochtig kan ook meer pijn doen)

het handigste is wel als je toch even naar de huisarts gaat die kan even kijken en het allerbeste afvies geven

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 20:31

Bedankt voor de reactie's!

Ik vind het ook erg raar dat mijn rechterknie nu ook is begonnen. Ik ga morgen de huisarts even bellen, kijken hoe zij erover denkt.