ontstoken vingers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

ontstoken vingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 09:02

Ik heb zo'n 3 weken geleden spontaan een ontstoken vinger gekregen... dat werd zo erg dat er wildvlees kwam en... naja zal jullie de details besparen :)

bij de huisarts werd mijn vinger verdoofd(die pas na 8 spuiten verdoofd was :o ) en toen hebben ze een stukje van de nagel verwijderd.
Hij zei dat het kwam doordat de nagel was gescheurd of afgebeten...

maar ik heb altijd nagels gebeten en sinds ik een ongeluk heb gehad (1 aug) heb ik mijn nagels niet meer aangeraakt...
heb nooit wat met mijn vingers gehad...

naja alla... vingertje klopte niet meer, wild vlees trok weg... maar nu na 3 weken is die nog steeds ontstoken, en sinds 1,5/2 week is mijn vinger er naast en 2 vingers van mijn andere hand ook gaan irriteren... rood, gevoelig, komt pus uit :o
de HA schreef mijn een zalfje voor... wat niet helpt
en nu begint mijn Grote teen ook :oo

nu belde ik de HA maar kon pas 1 november komen }:0 ik vind het zo apart :o

ik heb altijd met mijn handen in de paardenstront (figuurlijk ;) ) gezeten, nagels gebeten en nooit wat gehad. En ik lig nu al 3 maand op bed, geen nagels bijten en nu krijg je dit :o

ik heb wel 7 weken aan de morfine en andere pillen gezeten, dus ik dacht eerst dat het daardoor kwam?! ik heb daarnaast ook nog eens diabetes, dus dan schiet het helemaal niet op

maar was benieuwd of iemand dit wel eens heeft gehad of kent oid?

gohya

Re: ontstoken vingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:06

Jeetje wat vervelend voor je zeg.
Ik vermoed toch dat dit dan van binnenuit komt?
Een bepaalde bacterie ofso?
En omdat je ook diabetes hebt ben je sowieso gevoeliger voor ontstekingen en zijn die moeilijker te genezen dan mensen zonder diabetes.
Wat je hebt weet ik zo echt niet maar het lijkt wel van binnenuit te komen.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 09:14

ja dat dacht ik ook, omdat het anders wel raar is dat ik het aan beide handen heb en nu ook wat aan mijn teen. het zijn ook alleen maar mijn middelvingers en ringvingers :j

misschien komt het ook omdat ik wel wat minder weerstand heb gekregen na 3 maand op bed liggen?? geen idee hoor.... :o

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:18

Ter verlichting kan je vingers een paar keer per dag in een badje met groene biotex doen.
Dit trekt het vuil eruit.
Je kookt even water in de waterkoker, maakt een sopje van groene biotex en stopt daar je ontstoken delen in.
Het is denk ik niet afdoende en je huisarts moet er zeker naar kijken.
De biotex is echter wel een goed hulpmiddel bij ontstekingen.

Edit: Ik lees dat je diabetes hebt. Overleg dan even met de assistente van de huisarts of je de biotex kan gebruiken.
Ik weet namelijk zo niet uit mijn hoofd of dit je huid "dunner" maakt. Van soda weet ik wel dat het "slijpt".

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:20

Ik denk dat het zeker te maken heeft met mindere weerstand.
Ik heb het ook gehad op 8 vingers, 1 erger dan de andere. Elke ochtend en avond mijn vingers in een biotex/sodabadje en daarna zalf er op. Extra fruit/groente eten.
Zo ging het wel over. Ik had in die periode ook heel weinig weerstand, was vaak beetje snotterig.

Uiteindelijk zijn er helaas wel 2 nagels eraf gegaan.

@hbvisser, kokend water hoeft niet, water is bij ons al zo steriel. Water koken komt uit de tijd dat water niet schoon genoeg was.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 10:10

dankje wel! ja biotex/soda doe ik al 3 weken :)
ik heb tenminste altijd geleerd dat dat goed is, terwijl mijn huisarts zei dat ik het gewoon ff in water moest dopen met wat zeep ????
maar fruit en groente moeten er misschien wat meer in :D

heb er ook wel trekzalf opgedaan, dat trok de pus er wat uit... en dan weer in biotex enz

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:40

Wat voor zalf heb je van de huisarts gekregen? Kan je pas 1 november ivm vakantie? Zoja zou ik contact opnemen met de waarneming.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 11:57

Jeetje, zeker als je Diabetes hebt vind ik het raar dat de Huisarts je zo lang laat wachten en het aankijkt.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:17

Ik vind dat ook raar en zou zeker terugbellen dat je eerder wilt komen! Hallo, je bent diabeet! Is die huisarts gek? 8)7

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:19

Biertabje schreef:
dankje wel! ja biotex/soda doe ik al 3 weken :)
ik heb tenminste altijd geleerd dat dat goed is, terwijl mijn huisarts zei dat ik het gewoon ff in water moest dopen met wat zeep ????
maar fruit en groente moeten er misschien wat meer in :D

heb er ook wel trekzalf opgedaan, dat trok de pus er wat uit... en dan weer in biotex enz

Ik raad je aan om zeezout te gebruiken ipv biotex of soda.

Ik vind het trouwens enorm raar dat je 1 november pas terrecht kunt, ik zou ook zeker terug bellen!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 23:05

de creme is Fucidine :o

volgens mij was het iets voor/tegen bacterie, maar hij zei bij voorbaat al dat ie dacht dat dat het niet zou zijn (over de telefoon :o )

ik heb ook een hele aparte HA hoor :o

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 23:09

het ligt er aan welke bacterie,kunnen ze niet beter een beetje pus op kweek zetten en zo gerichter behandelen?
Dit schiet niet echt op zo.

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:25

Ik vind je huis arts heeel laks...
Je bent bekend met diabetes en heb dus wonden en nu ook op je teen?
Bij mij gaan er al alarm bellen rinkelen en bij je HA niet?
Nog eens bellen maar?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 22:18

ik ga morgen naar de waarnemende HA(mijn eigen heeft vakantie :o )
maar er werd wel bijgezegd dat deze ha er alleen naar kijkt...
echt waardeloos dit...
maja ik ga maar heen...

mijn orthopeed zei er ook niet zoveel van. moest maar antibiotica hebben ofzo :o
mijn vingers gaan op zich wel, ze zijn alleen wat rood en gevoelig nu, en het velletje barst open(zal toch wel wat druk op staan dus) mijn vinger die de ha al eens heeft gedaan, blijft maar irriteren. en mijn teen irriteert ook (alleen rood en gevoelig) maja toch raar....

hopelijk hoor ik morgen meer

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 22:23

Ik ken je gevoel. ik loop al een paar weken met een ontstoken teen. Ook fucidin gekregen maar helpt niet echt veel, smeer het al 2 weken maar het is nog steeds ontstoken. Ik hoop voor je dat je 1 nov meer duidelijkheid krijgt.