Lichamelijke klachten, overspannen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Duke

Lichamelijke klachten, overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 14:25

Goh, dat ik nog eens een topic op MW zou openen hierover... maar voor ik naar de dokter ren, wil ik graag weten of hier mensen zijn die mijn klachten herkennen.

Ik heb:
- spanningen in mijn nek, die volgens mij ook mijn hoofdpijn verklaren (in de loop van de dag steeds zwaarder hoofd, licht bonkende hoofdpijn)
- last van m'n onderug
- af en toe duizelig, flauw gevoel
- dagen dat ik heel moe ben
- bij vlagen misselijk
- denk teveel na over wat ik allemaal nog moet doen (werk, huishouden, met de kids, paarden, financiën, sociale contacten).

Ik kan niet precies zeggen hoe lang ik deze klachten al heb. De nekspanningen al een paar maanden, maar pas sinds de laatste weken zijn die duizelingen en misselijkheid erbij gekomen. Ook de hoofdpijn is nu vaker dan eerst. Heb het idee bijna dagelijks nu een paracetamolletje te slikken, zodat ik weer door kan.

Uiteraard ga ik naar de dokter als het zo blijft, maar ik wil graag weten of er anderen zijn die dit herkennen en hoe het bij hun verder is gegaan en wat ze eraan gedaan hebben?

Ikzelf begin namelijk te vermoeden dat dit de beginklachten van overspannen zijn. Maar daar zou ook (juist) slapeloosheid bij moeten horen en ik slaap prima. En depressief ben ik ook niet bepaald.

Grapjasjes12

Re: Lichamelijke klachten, overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:27

Ik herken dit heel erg, ik heb hier al 3 jaar last van. Geen flauw idee wat het precies is, maar lichamelijk mankeer ik niks dat dit zou veroorzaken.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:31

Voor een ziekte o.i.d hoef je niet meteen al de symptomen te hebben. Ik zou proberen te stoppen met paracetamol. Die kan juist ook hoofdpijn veroorzaken.

En zeker naar HA! Misschien een paar gesprekjes bij psy doen. Je hoeft echt niet depri/overspannen te zijn om naar psy te gaan.

anissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:33

Oververmoeid denk ik gewoon. Ik heb een het ook een tijdje gehad. En de hoofdpijn nog steeds maar ik doe eigenlijk ook veel te veel dus niet heel vreemd. Je moet gewoon even goed vakantie nemen!;) en voldoende slapen. Dat helpt al een stuk denk ik. En gezond eten uiteraard.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:35

Ik heb een hele tijd last van nek, rug = hoofdpijn gehad .. dit was bij mij ontzettend veel spanning. Probeer wat tijd voor jezelf te nemen en op tijd naar de dokter te gaan :)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 14:38

Hmmm, ja op vakantie gaan is even geen optie. Echt lekker lang slapen ook niet: ik heb kleine kinderen.

Ik sta ook best open voor een gesprek met een psych, als dat zou helpen, maar dan zal ik eerst een verwijzing moeten hebben zeker...

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:41

Ik geloof het van wel. Huisarts even bezoeken dus :)

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:44

Nou ik kan je de hand schudden ik heb dezelfde klachten al zeker twee jaar en de hoofdpijn is soms echt niet meer uit te houden. Ik denk dat het bij mij van "spanning" komt, maak me altjd veel te druk, denk 24 uur per dag aan me werk zelfs als ik slaap. Ik weet het is niet gezond, maar ik ga volgende week de bedrijfsarts is bellen of hij me kan helpen.

Anissa vakantie helpt voor even maar zodra het "gewone" leven weer begint is het weer precies hetzelfde.

Maar heel vervelend dat je er last van heb, weet namelijk hoe het voelt.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:44

Ik heb ook lichamelijke klachten nu ik in een dip zit (depressieve gedachtes, alhoewel ik niet bij een dokter ben geweest). Ik ben ook vaak misselijk, vooral in de loop van de middag (nee, niet zwanger helaas :+ ). Heb ook nekklachten. Ik heb zoveel stress dat ik er extra psoriasis plekken van heb gekregen, waaronder een in mijn oksel, en die is IRRITANT!! Jeukt echt als de pest :\ .

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 14:45

Ik lees nu al van sommigen die al dus jaren hier last van hebben... hoe houd je het uit? En hebben jullie dan al niet eerder pogingen gedaan hier iets aan te doen? Hier blijf je toch niet mee lopen? Vind deze paar maanden al een ramp...

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:46

Jeetje Rinske.. je moet écht een afspraak maken dan hoor :(:)

@ Duke, ik heb het nu ruim voor de vakantie gekregen.. en toen ik niet meer kon paardrijden en rondliep als iemand van ruim 90 ben ik naar de HA gegaan :\ kon ook niet meer fatsoenlijk functioneren.. Zelfs benen scheren kon ik niet meer.. Plus ik lag iedere zondag in bed met hoofdpijn/migraine

MMares

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:47

Duke schreef:
Goh, dat ik nog eens een topic op MW zou openen hierover... maar voor ik naar de dokter ren, wil ik graag weten of hier mensen zijn die mijn klachten herkennen.

Ik heb:
- spanningen in mijn nek, die volgens mij ook mijn hoofdpijn verklaren (in de loop van de dag steeds zwaarder hoofd, licht bonkende hoofdpijn)
- last van m'n onderug
- af en toe duizelig, flauw gevoel
- dagen dat ik heel moe ben
- bij vlagen misselijk
- denk teveel na over wat ik allemaal nog moet doen (werk, huishouden, met de kids, paarden, financiën, sociale contacten).

Ik kan niet precies zeggen hoe lang ik deze klachten al heb. De nekspanningen al een paar maanden, maar pas sinds de laatste weken zijn die duizelingen en misselijkheid erbij gekomen. Ook de hoofdpijn is nu vaker dan eerst. Heb het idee bijna dagelijks nu een paracetamolletje te slikken, zodat ik weer door kan.

Uiteraard ga ik naar de dokter als het zo blijft, maar ik wil graag weten of er anderen zijn die dit herkennen en hoe het bij hun verder is gegaan en wat ze eraan gedaan hebben?

Ikzelf begin namelijk te vermoeden dat dit de beginklachten van overspannen zijn. Maar daar zou ook (juist) slapeloosheid bij moeten horen en ik slaap prima. En depressief ben ik ook niet bepaald.

ik herken het...
ik heb net dezelfde klachten...
ik ben naar de dokter geweest en die zei..
teveel stress waardoor er spieren vast komen te zitten en die leiden dan tot nekpijn, hoofdpijn, draaierig zijn en misselijkheid...
maar dan is het wel veel stress hebben ze mij verteld...
bij mij komt het waarschijnlijk door teveel piekeren en het emotioneel even moeilijk hebben...ik heb er dan ook al 4 maand last van vooraleer ik naar een dokter ging

ik heb toen 5dagen lang voltaren moeten innemen, regelmatig een warm kersepitkussen in mijn nek leggen en veel rusten....
in principe mocht ik ook enkele dagen niet werken, maar dat was niet mogelijk, dus moest ik kinesist doen....

de combinatie van voltaren, kersepitkussen en kinesist helpen enorm goed...
ik heb er al minder last van, soms nog als het echt een hele drukke of stressvolle dag was....

als het niet beterde is er mij verteld geweest dat het ook een hernia kon zijn van mijn nek...

niet om je schrik aan te jagen, maar volgens mij is naar een dokter gaan veiliger....
die kan je zekerheid geven

succes en ik hoop dat het niets ergs is

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:52

NonaWen schreef:
Jeetje Rinske.. je moet écht een afspraak maken dan hoor :(:)

@ Duke, ik heb het nu ruim voor de vakantie gekregen.. en toen ik niet meer kon paardrijden en rondliep als iemand van ruim 90 ben ik naar de HA gegaan :\ kon ook niet meer fatsoenlijk functioneren.. Zelfs benen scheren kon ik niet meer.. Plus ik lag iedere zondag in bed met hoofdpijn/migraine

Ik heb al eerder van die cortisonenzalf gebruikt, maar die werkte voor geen meter :\ . Irritante is is dat ik nu onder mijn linkeroksel geen deo meer kan gebruiken, en tja, dan denk ik natuurlijk na een uur al dat ik stink. Mijn schouders zijn ook een groot sneeuwvlokkenlandschap inmiddels, erg irritant.

Ik ben wel wat aan de situatie aan het veranderen die stress veroorzaakt: mijn werk. Vandaag al een gesprek gehad, waarin ik heb aangegeven dat ik het geen 2 maanden meer zo volhoudt, dus ze gaan kijken of een andere werkplek een goede oplossing is (ik weet het wel zeker).

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:54

Jeetje wat vervelend zeg :(:) maar als het aan de binnenkant zit kan je de buitenkant wel bestrijden, maar dat is dweilen met de kraan open :(:)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:37

Klinkt bekend Duke!
Ik ben via de huisarts zelfs bij de reumatoloog terecht gekomen vanwege lichamelijke klachten veroorzaakt door periodes van langdurige stress.
Nu ben ik nog steeds veel duizelig, afwezig, hoofdpijn en pijn in nek en schouders.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 17:13

Waarschijnlijk is dit gewoon stress. Je kan voor de zekerheid bij de huisarts vragen of je bloed wordt getest maar daar zal denk ik niets uit komen.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 18:03

Bedankt voor de reacties tot nu toe! Dat het stress is, vermoedde ik ook al. Alleen... wat doe je eraan? Ik zie zelf niet hoe ik de druk van de ketel af kan halen...

Ik vergat er nog bij te vermelden dat ik ook af en toe benauwd ben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 18:07

Duke schreef:
Ik vergat er nog bij te vermelden dat ik ook af en toe benauwd ben.

:j
Heb ik ook soms.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 07:43

Blijf het wel ergens ook verontrustend vinden dat een aantal die hier reageren er al jaren mee lopen...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 08:24

Tja, wat doe je er aan? Even minder stress hebben gaat vaak gewoon niet. Ik moet wel zeggen dat dit bij mij ook een fiks gedeelte traumatische jeugd is.

loontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:09

Ik heb een aantal jaar geleden ook veel last gehad van nek en schouders wat zorgde voor hoofdpijnen(vreselijk 24 uur per dag).Dit bij mij was puur stress om mijn werk.Heb 5 sessie's bij de fisio gehad en was er vanaf.Kreeg gewoon oefeningen om de boel te ontspannen en het hielp zo waar.
Stress heb ik toen weg genomen door te gaan solliciteren wat al iets weg nam en toen ik mijn contract tekende bij een nieuwe baan was het zo waar weg.

Mijn mening is dat je het stress punt alleen weg kan nemen door het te veranderen.Wat vandaag niet komt,komt morgen wel.Wil niet zeggen dat je je kinderen buiten moet zetten ;) maar minder piekeren en het meer op zijn beloop laten gaan.

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 17:02

Ik denk dat je een heel druk leven hebt met alles wat je opnoemt, ik herken het, zit in precies dezelfde situatie.
Altijd maar lopen rennen en vliegen, dit nog doen, dat nog doen, daardoor gaan mijn nek en schouders ook vast zitten, met alle gevolgen van dien.
Het is belangrijk om op tijd je rust te pakken, maar ja, daar moet je wel tijd voor hebben :+ , in ieder geval zorgen dat je ook tijd neemt om je te ontspannen, en prioriteiten stellen.
Ik zeg dat hier wel heel makkelijk, maar je moet dat ook maar kunnen ;) Mij lukt het vaak niet, zit ik lekker voor de tv of op Bokt :D , blijft toch door m'n hoofd spelen, ik moet nog dit, ik moet nog dat.., pfff vermoeiend hoor ;)