HELP!Wat moet ik nu doen? Te vroeg oorbellen er uit gehaald!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

HELP!Wat moet ik nu doen? Te vroeg oorbellen er uit gehaald!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 14:17

help, ik ben dom bezig geweest!
Ik heb 4 weken geleden gaatjes laten schieten (en bij de 6 weken mag je andere oorbellen in)
en nu heb ik dus mijn knopjes er al uit gehaald en heb er ringen in gedaan,
niet hele grote, 4/5 cm ong. Nu heb ik die er wel in alleen, het begon te bloeden!
Wat nu? zit ik in de problemen of valt het allemaal mee? Heb geen idee, want dit is mijn eerste keer
oorbellen :o

wat moet ik nu doen? heb er al dettol op gesmeerd maar moet ik de ringen er nu weer uithalen en die
knopjes er in doen?

groetjes Lotte

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:18

Ik zou de knopjes er weer in doen totdat het helemaal genezen is. En goed ontsmetten met sterilon.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:19

Als je de ringen een beetje kunt draaien is dat prima in orde. Schoonhouden en regelmatig even draaien.
Als ik weer eens gaatjes erbij neem (heb er 6 in ieder oor en eentje in de neus) dan gaat het zweerknopje er binnen een dag uit en gaan er ringen in. Ik vind het zelfs makkelijker schoonhouden met ringetjes.

Ik zag de tip van Sterilon: dat is achterhaald, Sterilon is niet goed. Zeggen de juweliers en piercers hier ook allemaal. Sterilon is agressief en maakt goed en kwaad kapot. Bovendien vertraagd het het genezingsproces. Als het goed is heb je er een ander goedje in een flesje bij gekregen.
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 21-10-10 14:24, in het totaal 2 keer bewerkt

_Bitje_

Re: HELP!Wat moet ik nu doen? Te vroeg oorbellen er uit gehaald!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 14:21

ze zeiden bij mij dat je er alcohol (dettol) op moet doen en dan draaien. Maar je kan met die grote ringen toch niet slapen? of wel :=

maar het bloed (de) wel, is dat niet erg ?

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:22

gewoon goed schoonhouden en ontsmetten zodat er geen infectie bij kan komen :) dan komt het wel goed of je doet gewoon je knopjes er weer even in omdat deze lichter en kleiner zijn .

met die ringen kun je wel slapen deed ik ook altijd alleen veel doen ze er gewoon uit ligt eraan wat je zelf lekker vind.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:23

Niet ontsmetten, reinigen met water is genoeg. Ontsmetten is een fabel die helaas nog hardnekkig is.
Ontsmetten dood de goede cellen ook en belemert de wondheling.

Zou proberen je knopjes terug in te doen

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 14:23

maar kun je wel met die ringen rijden? :oo

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Relax, het is in feite gewoon een klein wondje. ;)
Zou gewoon nog even die eerste oorbelletjes erin doen tot je zeker weet dat het genezen is.

Janine1990

Tenzij de ringen van het juiste materiaal zijn, zou ik het niet doen. Gewoon die knopjes voldragen, is echt geen kunst aan... Snap niet dat mensen die eerder uit hun oren halen... Zeggen ze niet voor niets... Net als m'n zusje die er een bloemkooloor van kreeg... :\

Maargoed, gewoon die knopjes er weer in, snel, want dichtgroeien doen je oren best wel snel. Ik draag weinig oorbellen, zorg dat het altijd puur zilver is, omdat ik ze altijd opnieuw moet doorprikken (heb ik over 1-3 weken). En zeker als de wond nog niet is genezen, groeit het heel snel dicht...

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 14:24

oke, dan hoop ik dat ik die knopjes er zelf weer in krijg,maar ben bang van niet, ben hier nog echt heel onhandig in :o

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:24

Bloeden is niet erg. Maar zorg wel dat het schoon blijft.
Inderdaad oorbellen veel draaien.
Met die grote ringen slapen is niet handig. Dus je kan ze beter uit doen en kleine ringetjes van zilver of de knopjes weer in doen.

Schoonmaken met alcohol of een dettoloplossing is prima. Dat ontsmet goed. Maar vooral het blijven bewegen van je oorbellen is heel belangrijk.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 21-10-10 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:24

Gewoon weer even zweerknopjes indoen totdat het god is genezen. 4/5 cm grote ringen zijn in verhouding best zwaar en als je die idd elke avond weer uit moet doen dan krijgen je gaatjes nooit rust om helemaal goed te genezen ;)

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:25

ontsmetten is ook belangrijk hoor, mijn familie heeft namelijk eigen juwelier en die zeggen dat ook gewoon ;)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 14:25

Janine1990 schreef:
Tenzij de ringen van het juiste materiaal zijn, zou ik het niet doen. Gewoon die knopjes voldragen, is echt geen kunst aan... Snap niet dat mensen die eerder uit hun oren halen... Zeggen ze niet voor niets... Net als m'n zusje die er een bloemkooloor van kreeg... :\

Maargoed, gewoon die knopjes er weer in, snel, want dichtgroeien doen je oren best wel snel. Ik draag weinig oorbellen, zorg dat het altijd puur zilver is, omdat ik ze altijd opnieuw moet doorprikken (heb ik over 1-3 weken). En zeker als de wond nog niet is genezen, groeit het heel snel dicht...

ik heb nu zilveren ringen in, dus ik moet die knopjes er nu weer in doen begrijp ik? :)

GamblersCup

Janine1990 schreef:
Snap niet dat mensen die eerder uit hun oren halen... Zeggen ze niet voor niets...

Ze zeggen ook dat je de hoeven van je paard moet invetten ;)

Dorus

Ik zou de knopjes weer in doen en nog even wachten met die grote ringen tot alles goed genezen is. Als het nou ringetjes van 1/1,5 cm waren geweest ala (daar kan je ook mee slapen, die draag ik al sinds jaar en dag en die gaan nooit uit), maar met deze grote ringen zou ik echt nog even wachten.

Rijden=paardrijden? Dat zou ik sowieso nooit doen met die grote ringen. Stel dat je eraf valt en ergens aan blijft haken dan heb je zo een hoop meer schade dan alleen een klein gaatje in je oor.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:26

_Bitje_ schreef:
maar kun je wel met die ringen rijden? :oo

Ja, als jij dat lekker vind zitten.

Ik heb kleine ringetjes en knopjes, maar daar rij ik niet eens mee, zijn ook te waardevol om kwijt te raken...

En inderdaad wat Bienotje zegt, je oren krijgen weinig rust met die joekels er in...

nynke1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:27

ach er kan zoveel gebeuren tijdens het paardrijden dus oorbellen dragen kan ook best vind ik altijd

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:28

GamblersCup schreef:
Janine1990 schreef:
Snap niet dat mensen die eerder uit hun oren halen... Zeggen ze niet voor niets...

Ze zeggen ook dat je de hoeven van je paard moet invetten ;)

:?

Roep wel heel hard bloemkooloor, maar das het dus niet... Wat het was, geen idee, maar het zag er ontzettend naar uit.
Ze heeft dat gaatje maar snel weer laten dichtgroeien, want ze verging ook van de pijn. Nachten niet kunnen slapen etc.

Wees blij dat je er geen ervaring mee hebt.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:28

Ik heb ook vaak zat gedaan kan geen kwaad :)
Ze zeggen wel dat knopjes sneller genezen en minder snel ontstekingen veroorzaken.
Dit klopt ook Mits! Je knopjes lang genoeg zijn.
Ringetjes kan je inderdaad draaien zoals CamblersCup zegt alleen zorg dan wel dat je ringetjes goed schoon blijven!
Anders draai je de vuiligheid juist in je oor ;)
Geloof me dat is niet fijn, heb er ervaring mee met piercings :Y)

Gewoon in doen wat jij het prettigste vind.
Ik vind die knopjes niet lekker slapen dus doe ook ringetjes in en zorg dat alles goed schoon blijft met een anti bacteriële zeer en ik gebruik wondspray (uit haarlem)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:29

nynke1995 schreef:
ach er kan zoveel gebeuren tijdens het paardrijden dus oorbellen dragen kan ook best vind ik altijd

Doel niet op dat er iets kan gebeuren ;) Ja, als je per ongeluk met zo'n joekel ergens achter blijft haken, kan je oor wel uitscheuren... :P Maar dat kan ook met iets kleins...

Mijn cap haakt net achter m'n oren, dus vandaar dat ik liever zonder rij.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:30

Ringen zijn net beter om het vastgroeien tegen te gaan, toch? :o?
Zo was het iig bij zowel mijn oorbellen als mijn navelpiercing. Je moet goed (maar zacht!) kunnen draaien met de oorbellen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:30

Volgens mij heb je er best grote ringen in nu?
Dan zou ik ze er wel uithalen. Het fijnste is om nu is te hebben wat je gewoon dag en nacht in kan hebben. En dat zijn bijvoorbeeld kleine ringetjes of knopjes (net wat je hebt / makkelijk vind) , wel moeten ze van het juiste materiaal gemaakt zijn.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 14:35

ik heb nu net mijn ringen er uit gehaald, mean gelukkig viel dat hartstikke mee en kwam er achter dat er maar 1 oor bloede.
Nou weet ik dus wel waarom; mijn moeder hielp me met die oor
en stak hem er of verkeerd in, of draaide hard aan mijn oorbel,
maar het deed mega pijn, en toen bloede het ook :j

probeer zo die knopjes er in te doen, hopen dat dat ook zonder problemen gaat, eerst er een washandje overheen :j

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 14:53

Ik slaap al jaren dag en nacht met ringen in mijn oren..
Ook toen ze nog niet helemaal genezen waren... en ze zitten er nog aan hoor :D