Welke sport is leuk om erbij te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LauwtjuhLevi

Welke sport is leuk om erbij te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 19:50

Hallo allemaal,

Een vriendin en ik zitten op zumba, opzich is het heel leuk.. Maar we hebben nu niet echt het gevoel
dat het ook iets doet aan onze armspieren/buikspieren.. Wel aan de beenspieren en conditie..

Nu zoeken wij dus een andere sport wat leuk is (geen: vechtsport, of fitnes of spinning, hardlopen)
Hebben jullie nog enig idee?
Brand maar los met jullie creative ideen.. :D
Het moet wel een betaalbare sport zijn, en iets wat je overal wel hebt.
Ik heb het andere topic gezien, maar zou toch graag wat andere ideeen zien dan daar!

gohya

Re: Welke sport is leuk om erbij te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:52

Dames voetbal? is vaak ook gezellig en goed om op conditie te blijven.En zeer zeker niet saai.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:07

Juist voetbal zo mag ik het horen :D

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:09

Nadeel aan voetbal (in onze woonplaats iig) is dat het per week 2 keer trainen en 1 keer wedstrijd is. Voor mij komt dit niet uit met school en paarden/paardrijden enzo. Erg jammer omdat het wel heeeel erg leuk is :j

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:10

Handbal is een erg leuke sport. vaan 1 a 2 keer per week trainen en dan wedstrijd.
of skaten ?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:10

Dames voetbal is geweldig en je spieren blijven er zeer soepel bij. Heb je ook veel baat bij met paardrijden!

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:11

Tennis lijkt mij persoonlijk ook erg leuk om erbij te doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:16

je kunt ook overleggen met je leiders en trainers bij voetbal! geloof me je bent echt niet de enige die maar om de week 1x mee trainen en die er op zaterdag wel altijd zijn!

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:25

Hoewel je schrijft niet op een vechtsport te willen, kan ik je toch stiekem Kempo aanbevelen, doe ik zelf en ben er aan verkocht ;)
Het is heel goed voor je conditie en reken maar dat je armspieren/buikspieren worden getrained.
Daarnaast is het een erg betaalbare sport maar dit verschilt natuurlijk per dojo.

Of wat dacht je misschien van Tae Bo? Is ook erg leuk om te doen! 10 jaar geleden was Tae Bo de grote rage, nu is het zumba. Hoewel het totaal verschillend is, kun je het toch een beetje vergelijken.
I.p.v. de dans bewegingen zoals bij Zumba, doe je stoot en trap technieken uit verschillende vechtsporten bij Tae Bo, dit gaat ook op muziek net als bij Zumba, alleen dan natuurlijk geen salsa muziek ;)
Tae Bo is betaalbaar, leuk en ook heel goed voor je conditie, je traint er ook zeker je armspieren/buikspieren en andere dingen.

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 20:44

Wow, snelle reactie's al!
Tennis heb ik vroeger gedaan, dat is 3 x niks voor mij.
Voetbal is indd. nadeel dat het 2 x in de week is. Zoveel tijd hebben we helaas niet. Maar wellicht kunnen we indd. eens kijken of er ergens een club is waar we om de week zouden mogen trainen. Als mijn vriendin dit ook leuk lijkt.
Kempo is met stokken geloof ik? Is dat niet een variant van karate? Dit lijkt ons beide zoieso niets.. En Tae Bo, ken ik niet dus ga ik eens meer over lezen!

Meer ideeen zijn welkom !
We gaan nog aantal x naar Zumba, tot onze strippen op zijn. En misschien is skeeleren ook wel een idee, alleen met dit nederlands weer hou je het ook snel voor gezien denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:55

Hockey :):) prima betaalbaar en enorm gezellig & leuk, vind ik :)

JannekeGstar schreef:
je kunt ook overleggen met je leiders en trainers bij voetbal! geloof me je bent echt niet de enige die maar om de week 1x mee trainen en die er op zaterdag wel altijd zijn!

Nou, dat vind ik wel raar. Een teamsport, is een teamsport, en daar moet je dus als team ergens iets bereiken. En dat doe je door samen te trainen. Ik vind mensen die nooit komen trainen doordeweeks maar wel naast me staan op het veld zaterdag echt verschrikkelijk. En dat verberg ik ook niet. ;) Als je niet zo vaak kan, doe het dan niet.. krijg je meestal enorm gezeik van :).

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:14

Rebeccaa schreef:

JannekeGstar schreef:

Nou, dat vind ik wel raar. Een teamsport, is een teamsport, en daar moet je dus als team ergens iets bereiken. En dat doe je door samen te trainen. Ik vind mensen die nooit komen trainen doordeweeks maar wel naast me staan op het veld zaterdag echt verschrikkelijk. En dat verberg ik ook niet. ;) Als je niet zo vaak kan, doe het dan niet.. krijg je meestal enorm gezeik van :).

ik zit op handbal en mijn team traint 2X per week en momenteel loop ik stage in de avond op de dag dat ik train. en niemand die daar over klaagt hoor. en nu ben ik keepster dus dat ik misschien anders. maar ook bij andere mensen is dit geen probleem. het het eerder raar vinden als mensen daarover gaan zeuren. en trouwens de TS zei dat 2X per week niet lukt maar 1X per week wel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:39

1x p/w is nog wel oke, ja. Maar om de week 1x trainen, is dus 1x in de 2 weken.. nou sorry maar dan zou ik je echt niet verwelkomen in 't team.

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:42

Gewoon (baantjes) zwemmen? Kun je ook nog een beetje kletsen :P , en je kunt gaan wanneer je wil als je zo'n maandkaart o.i.d. neemt.

Saartje08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:45

Volleybal?

Doe ik al 8 jaar. Ik vind het superleuk en gezellig.
En volgens mij zit dat overal wel.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:50

klinkt misschien heel suf, maarrr Aquarobic!!! (aquazumba heb je ook tegenwoordig) ik weet het: je ziet waarschijnlijk meteen een zwembad met oudere dames voor je -toegegeven: is ook wel gedeeltelijk zo- maar: het is betaalbaar, je zit nergens aan vast, het is goed voor je gewrichten, goed tegen cellulitis -door de constante massage door het water, het is lachen, het is lekker op muziek, er zit vaak veel variatie in en je kunt daarna als je nog energie hebt wat baantjes trekken en je traint IEDER onderdeel van je lichaam! Ik heb het vorig jaar tijdens mijn 'lijnperiode' ook een tijdlang gedaan (nu nog zo af en toe) en je ziet echt snel resultaat!! Gewoon eens proberen... als je het nog niet hebt gedaan natuurlijk

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:54

Tae Bo, dat doet goed voor al je spieren. Tja, het is nu geen hype meer, maar ik heb het jarenlang heel fanatiek gedaan een aantal keren in de week, naast het hardlopen, en had me een lijf. :)
Ik doe het nu thuis, want ik ken al die oefeningen nog wel uit mijn hoofd, maar er zijn vast nog wel sportscholen die les geven. Of doe gewoon buikspieroefeningen en wat oefeningen met gewichten. ;)

Xreneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:12

tjaa urban dance ! zeg maar soort hiphop en clipdance
het is dan wel weer dansen maar ik heb daar genoeg buikspieren van gekregen hoor :+
en tjaa me armen dat deed ik bij fitness maar dat wilde je volgens mij niet?

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 11:37

@ CtjeLief,
Dat lijkt ons indd. wel wat! ben meteen gaan zoeken naar dat aqua zumba, probleempje is dat in amersfoort nog nergens zit. Tenminste ik kan het nergens vinden! Maar eens wat zwembaden opbellen in de omgeving! Bedankt voor de leuke tip!
Ik zie net dat de dichtsbijzijnde in ede zit.. Toch maar eens kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:04

Rebeccaa schreef:

JannekeGstar schreef:

Het ligt er natuurlijk ook wel aan wat voor team je hebt. Wij hebben een team met 19mensen. Dan geeft het echt niet als je op een training niet bent!..

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 12:28

Nu graag weer ontopic!

YesterdayJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 12:42

Ik zou gewoon eens vragen bij een voetbalclub of er ook teams zijn die maar 1x per week trainen :)
voetbal is erg leuk, goed voor je conditie en het is leuk dat je in een team zit.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 20:34

aquazumba, aquarobic, aquafit.. Het is gewoon 1 pot nat hoor.. :') leuke woordspeling.. haha maar het is echt een aanrader.. Als je het eens gaat proberen laat even weten wat je ervan vond als je wil?! Ben ik dan natuurlijk wel benieuwd naar! :D Succes met je 'erbij sport' zoektocht!

Foedji

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 21:24

Wandelen met tempo afwisselingen in het bos...kost niets en levert een hoop op!