het grote gemis!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leentje1975

het grote gemis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 19:43

Tja hoe moet je dit nu schrijven.....

Hoe moet je onder woorden brengen dat je je oude paardje mist....
Dat je elke dag met de angst leeft om haar weer kwijt te raken, nadat je haar weer gevonden hebt...
Hoe moet je de mensen uitleggen die simpel zeggen, dan koop je haar toch weer terug, dat dat niet direct kan omdat je meer
verantwoordelijkheden hebt en dat financieel gewoon even niet kan.
En als ze zeggen dat het gewoon maar een paard was dat je dan eventjes het gevoel hebt dat je hart weer even breekt en je haar weer mist.

Ze heeft me door hele zware tijden geholpen, ik kon haar alles vertellen en ze luisterde altijd naar me, ze veroordeelde me niet om hoe ik was, ze was mijn maatje, echt mijn alles, mijn kindje en ik heb 5,5 jaar van haar mogen genieten totdat ik haar door een scheiding en een zwangerschap waar ik alleen voor kwam te staan moest verkopen. Zoveel verdriet en pijn gehad door het niet begrijpen in haar ogen te zien, we konden lezen en schrijven met elkaar. Wat ik dacht dat deed ze.

Nu, 8 jaar laten vind ik haar in de week dat ik ook mijn mooie fjordenmerrie heb gekocht terug op manege prinsenstad,
mijn mooie orma, mijn kleine stukje hart wat ik nog dagelijks zo mis en ik kan haar niet direct terugkopen.
Het verdriet is enorm, ontzettende aardige mensen die me verzekeren dat ze goed verzorgt wordt maar toch,
mensen die zeggen dat ik van harte welkom ben om te komen kijken, maar ik kan het niet!
Niet omdat ik haar niet wil zien, maar omdat ik het niet kan verdragen om dan zonder haar weer weg te gaan.
Weer afscheid te moeten nemen.....

Maar ik blijf hopen en sparen en ik hoop echt dat ik haar haar oude dag mag gaan verzorgen en dat ze bij mij nog een paar mooie jaren gaat krijgen, dat we samen nog lekker de bossen in gaan en dat ze dat missende deel van mij weer op gaat vullen.
De paddock is klaar voor haar, de spullen liggen nog klaar, ik heb alles van haar bewaard en we gaan er weer tegenaan.
En tot nu toe blijf ik van haar dromen en doen we nog veel buitenritjes in mijn dromen, en wie weet worden mijn dromen waar.....

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:47

Moeilijk hoor... pijn doet zoiets. Wel heel fijn dat je nu in de positie bent toch weer een paardje te kunnen kopen. Je fjordje verkopen en je maatje terugkopen is geen optie zeker?
Sterkte

leentje1975

Re: het grote gemis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 19:52

Nee helaas, mijn fjordje is bij mij gekomen en heeft het ook niet al te leuk gehad, en ik kan makkelijk een paard erbij onderhouden alleen het aanschafgeld is in mijn fjord gaan zitten dus behoorlijk zuur allemaal.
Maar ik wacht geduldig en mijn tijd komt wel, tot die tijd blijf ik dromen en sparen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 06:12

Ik weet precies hoe je je voelt :(:) Alleen is mijn droombeestje overleden toen ze nog geen half jaar bij haar nieuwe eigenaren was. Helaas een fatale herhaling van wat ze vroeger ook heeft meegemaakt (nare val tijdens springen).
Probeer er niet te veel aan te denken, dan voel je je enkel rot.

En zie het van de zonnige zijde: je vond haar terug en weet dat ze het goed heeft. En nog beter: je zou haar zelfs kunnen terugkopen in de loop der tijd! Dat dat niet nu is, is even balen. Maar wie weet over enkele jaartjes :(:)

Zonnebloem

Re: het grote gemis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:54

Ik weet precies ho0e je je voelt, en gelukkig kon ik mijn paardje wel terug kopen, bij mij was het onderhoud een probleem dus heb ik alles afgezocht en een stal gevonden waar ik in ruil voor werk haar kan stallen en hun betalen DA en hoefsmid, dus verhaal met een happy eind.

Maar als je blijft sparen dan kan je haar dus terug kopen als ik het goed begrijp, je weet dat ze het goed heeft, en met het idee dat ze ooit weer van jou word, word het misschien iets makkelijker voor je.