Welke opticien?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Welke opticien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 19:29

Ja, dit plaats ik even voor mijn mams.

De laatste tijd hoor je veel over ongediplomeerde oogmetingen etc.
Afgelopen zaterdag is mijn mams naar de opticien geweest (noem eerst even geen namen) om haar ogen op te laten meten. Ze heeft geen bril gehad in de afgelopen 25-30 jaar voor zover ik weet, maar er is wel gebleken dat ze een afwijking had (ene kant een cilinder, andere kant -1) en dus een brilletje moet.
Vanmiddag gaf ze aan ook nog een andere opticien te willen bezoeken, om bovengenoemde reden... Maarja, zonder enige ervaring met opticiens, wat is goed?

Dus bij deze, wat bevalt jullie goed? En vooral ook, waar hebben jullie negatieve ervaringen mee???

Overigens pik ik er zelf ook graag even een graantje aan mee, ik wil m'n ogen ook graag even laten controleren.

runasays

Re: Welke opticien?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:33

hmm, mijn ouders hebben een opticienzaak!
Wel in amstelveen, ik weet niet waar je woont?

De haan optiek speciaalzaak!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:35

Ik zou persoonlijk niet naar een Hans Anders of Pearl gaan, al die grote bedrijven zijn alleen maar bezig met verdienen en verder niets.

Ik zou opzoek gaan naar een kleine particuliere opticien. Kun je vaak ook wat originelere modellen vinden.

Ik raad Henk Prummel in Wijk bij Duurstede aan, of Rayer Oogzorg omstreken utrecht

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 19:35

Provincie Groningen ;) (richting Friesland en Drenthe)

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:36

Ik kom al jaren twee keer per jaar voor een meting en nieuwe lenzen bij eyewish, ook bij het huis heb ik goede ervaringen. Van pearle, specsavers en hans anders, ben ik nooit zo blij geworden.

Tip: Kijk ook even je zorgpolis na, grote kans dat je een gedeelte vergoed krijgt.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:38

Het Huis in Amsterdam Zuid Oost. Daar heb ik erg goede ervaringen mee.
@Vjestagirl, dat is een onderdeel van een keten, maar mij heeft de opticien juist de duurdere daglenzen afgeraden.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:39

Voor een goede oogmeting zou ik niet naar een of andere Hans Anders oid gaan, maar naar een "echte" opticien of anders de ogenarts :) .

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:41

Ik zit bij Hans Anders maar daar zijn we heen gegaan omdat die op het dorp erg duur was. (lees kinderbril 400,-) Maar is raad het je niet echt aan. Brillen gaan wel maar mijn lenzen zijn een drama. Ik zie nog niet alles super.
Dit kan ook komen omdat ik een blijvende schade heb aan mijn oog waardoor ik daar mijn leven lang wazig mee zal zien. Met 2 ogen zie ik gewoon helder maar alleen mijn linkeroog wazig.

Ik zou dus gaan voor een kleinere opticien die toch wel druk bezocht word.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:46

Janine1990 schreef:
Provincie Groningen ;) (richting Friesland en Drenthe)

dan weet ik een goeie die mij naar 2 jaar dus een verkeerde sterkte bril heb gelopen, eindelijk de juiste sterkte heeft gebracht...
boekholt optiek is dus voor mij een goeie geweest en heb een hoop opticiens in groningen gehad... maar idd kleinere zaken!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 20:09

Vjestagirl schreef:
Ik zou persoonlijk niet naar een Hans Anders of Pearl gaan, al die grote bedrijven zijn alleen maar bezig met verdienen en verder niets.

Ik zou opzoek gaan naar een kleine particuliere opticien. Kun je vaak ook wat originelere modellen vinden.

Ik raad Henk Prummel in Wijk bij Duurstede aan, of Rayer Oogzorg omstreken utrecht

M'n moeder is dus bij Pearle geweest en wil nog naar de HA... Maar dat vind ze een tokkiewinkel... Vraag me niet hoe ze er bij komt... :+

Maar de strekking van het topic is dus een kleinere opticien. Daarvan zitten er in deze buurt vast wel een aantal. Maarja, de reden dat ik in ieder geval, daar niet zomaar heen zou gaan, is het idee dat kleinere opticiens ook niet dezelfde leuke monturen hebben....

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:13

ik ga bij de specsavers. Daar krijg je je tweede bril gratis. Wel zo leuk om een ander soort montuur erbij te nemen en super handig om er twee te hebben, dan kan ik er één standaard in de auto laten liggen.
Daarnaast hebben ze veel meer keuze dan de meeste andere opticiens.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:17

zodiacje schreef:
ik ga bij de specsavers. Daar krijg je je tweede bril gratis. Wel zo leuk om een ander soort montuur erbij te nemen en super handig om er twee te hebben, dan kan ik er één standaard in de auto laten liggen.
Daarnaast hebben ze veel meer keuze dan de meeste andere opticiens.

dat is precies de winkel waardoor ik 2 jaar met hoofdpijn heb gelopen door een verkeerde meting :+

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 20:22

Janine1990 schreef:
... Maarja, de reden dat ik in ieder geval, daar niet zomaar heen zou gaan, is het idee dat kleinere opticiens ook niet dezelfde leuke monturen hebben....

En dat is nou juist niet waar :) .
Kleine opticiens hebben juist veel leukere en opvallendere modellen als al die discount opticiens; die hebben allemaal hetzelfde soort brillen hangen.
Enige nadeel is dat ze wat duurder zijn dan de discounters.
(Ik weet waarover ik praat, wij hebben een brillengroothandel die brillen aan opticiens levert, óók in NL ;) !)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 20:23

Dat is leuk om te weten Sterre! Zo had ik er nog niet over nagedacht! Had het aanbod op pearle wel bekeken, maar dat vond ik zeer matig... :o

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:00

Volgens mij is een oogmeting gewoon gratis bij een opticien of dat nou de HA, Pearle of een 'duurdere' ( weet even niet hoe k t moet omschrijven) zaak is. Dus je kan t toch gewoon een keer uitproberen bij een duurdere zaak :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 21:04

WillemYntJee schreef:
Volgens mij is een oogmeting gewoon gratis bij een opticien of dat nou de HA, Pearle of een 'duurdere' ( weet even niet hoe k t moet omschrijven) zaak is. Dus je kan t toch gewoon een keer uitproberen bij een duurdere zaak :)

Het gaat ook niet om het geld, maar om de professionaliteit en vooral de kwaliteit van de meting.
Zoals je hebt kunnen lezen heeft mijn moeder al een oogmeting laten doen, maar wil ze graag nog eentje doen...

Maargoed, het beste kan je de OP nog eens lezen...

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:31

Ik zit echt bij een goede zaak in Franeker, maar dat zal wel te ver voor je zijn denk ik..al heeft ie ook klanten uit Noord Holland enzo.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:35

Toevallig deze week twee brillen bij de Specsavers gekocht. Was erg tevreden over de oogmeting (zeer uitgebreid) en de brillen zelf. Ik zocht voor mijn werk namelijk een bril van titanium en Specsavers kon me precies vertellen waar welk onderdeeltje van de bril van gemaakt was. Toen ik bij de Hans Anders vroeg of ze toevallig wist van welk materiaal een bril was keek ze me dom aan en zei dat ze de brillen in kartonnen dozen aangeleverd krijgen en geen idee heeft waar ze van gemaakt zijn :+ Mijn vorige bril komt wel van de Hans Anders en als je geen bijzondere wensen hebt wordt je daar prima geholpen vind ik :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 21:40

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:06

Mootje schreef:
Voor een deskundige meting ga je naar een OMC en niet naar een opticien: http://www.omcnoord.nl/

Ik weet niet hoe het in Ned. is, maar hier vind ik de "echte" opticien deskundiger meten dan een oogarts :) .

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:28

Zoek een opticienzaak en vraag specifiek om een gediplomeerd optometrist.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 22:37

Ik zit bij eye wish en ben erg tevreden over de zaak hier op dorp. Maar ja dat ligt dus heel ver bij jouw vandaan

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:12

Janine1990 schreef:
WillemYntJee schreef:

Het gaat ook niet om het geld, maar om de professionaliteit en vooral de kwaliteit van de meting.
Zoals je hebt kunnen lezen heeft mijn moeder al een oogmeting laten doen, maar wil ze graag nog eentje doen...

Maargoed, het beste kan je de OP nog eens lezen...

Dat zeg ik...Gewoon bij een duurdere zaak nog is laten meten.
Die denken niet alleen maar aan verkopen, verkopen, verkopen, want die krijgen hun centjes toch wel binnen.
Dus niet naar de volgende opticien op de hoek, maar een goed aangeschreven zaak.

Misschien had je mijn post iets beter moeten lezen ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 09:38

Mijn opticien heeft bakken vol monturen achter staan. Ze hebben dus véél meer als dat er in de winkel op de rekken hangt :)

Ik raad dus ook een onafhankelijke opticien aan. Vraag in je omgeving eens rond naar welke de brldragende gaan en hoe hun ervaringen zijn.
Ik raad of om naar een grote keten te gaan a la Pearl, hans anders en specsavers.

Xreneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:07

ik zit bij pearl en echt geen klagen ! heb er nooit problemen
mee gehad eerst zat ik bij leezer maar die vond ik ook niet goed!
pearl is zeer vriendelijk en weet heel goed waar hij het over heeft
zowel met lenzen en met brillen want ik heb het beide ! :)