Omdat ik kyphose heb, groeit mijn rug in een verkeerde houding.
Ik heb er nooit last van gehad, maar op latere leeftijd zou ik er wel last van krijgen.
Ik heb eerst 1 of 2 jaar cesartherapie gehad, maar omdat het met trainen van mijn spieren niet lukte om in de goede houding te blijven moest ik naar het ziekenhuis voor een controle. Dus er werden rontgenfoto's gemaakt en ja hoor. Ik moest in april een gips korset! Wat een drama zeg.
In de periode dat ik zou groeien zou mijn rug weer in de goede houding groeien dus gelukkig was ik er nog optijd bij.
Ik heb eerst een afneembaar gips korset gehad, dat ik heel de dag en nacht aan moest houden alleen met douchen mocht hij af.
Maar omdat er geen erge vooruitgang te zien was op de rontgenfoto's moest ik een vast korset (waar ik dus ook niet mee kon douchen).
Het was soms echt niet te houden in de zomer, zo warm zat het. Ik kan er niet mee zwemmen, gymen en het ergste ik mag ook niet paardrijden! Ik heb het daarom maar ook niet geprobeerd.
22 November moet ik weer terug en word het gips eraf gehaald en worden er weer foto's gemaakt.
Ik hoop dat ik er dan vanaf ben, maar waarschijnlijk moet ik dan weer 3 maanden met een gipskorset lopen.
Het was echt een drama wat voor kleren ik er nou overheen kan doen want ik zit vanaf mijn heupen tot iets boven mijn sleutelbenen.
Dus een normaal t-shirt was geen oplossing. Blousjes gaat prima dus daar heb ik er even een vooraad van ingeslagen.
Heeft iemand hier op bokt ook wel eens een gipskorset gehad? En heb je daar mee paardgereden?
Groetjes,
Tineke
Ik heb het gehad omdat ik eerst een gewoon korset had maar omdat ik dat té vaak losprutste heb ik 2 maand een gipskorset gekregen. Verdorie dat was lastig, en JEUKEN!!! En stinken...