Wie nog meer Chiropractor c.q. Fysiotherapeut?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Wie nog meer Chiropractor c.q. Fysiotherapeut?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 14:12

Beste bokkers..

Mijn paard wordt preventief nagekeken door de osteopaat/fysiotherapeut om haar optimaal in haar lijf te laten zitten.. Ik zorg dat ze een supersmid heeft om dit te onderhouden, dat ze perfect voer krijgt en ben speciaal op zoek gegaan naar een zadel wat ontzettend comfortabel is voor haar om mee te bewegen en te werken...
Kortom; ik zorg voor haar met een groot oog op gezondheid en haar super in haar vel laten zijn.. Helaas laat het bij mezelf wel eens te wensen over.. :\ ..

Vorige week besloot ik om gezonder te gaan leven, beter voor mijn lijf te zorgen (Ik heb Fybromyalgie a.k.a weke delen reuma en schenk er vrij weinig aandacht aan).. Ik wil dus weer gaan sporten en mezelf sterker maken.. Daarnaast gezonder gaan eten.
En prompt.....
Afgelopen maandag is het in mijn rug geschoten.. Ik maakte vermoedelijk een gekke draai en 'Pop' voel ik.. Het straalde helemaal uit naar mijn linkerbeen. Door gek te lopen om pijn te ontzien zat ik gister volledig vast tussen mijn schouderbladen en kreeg amper mijn hoofd omhoog..
Ik weet nu hoe het is voor een paard om met pijn in z'n rug, met blokkades, te moeten rondlopen :o ..

Vandaag gaat het gelukkig weer wat beter, maar ik weet gewoon; er zit iets scheef.. goed scheef.. en behoorlijk vast.. Ik wil dus naar een chiropractor en/of fysiotherapeut..
Maar kan je hier alleen bij terecht komen als je een verwijzing van je huisarts krijgt? Ik ben daar nog niet naar geweest, want ik weiger naar huis gestuurd te worden met een diclofenacje en 'Rust'..
Ik moet grondig onder handen genomen worden, trouwens.. ook wel zo eerlijk tegenover mijn paard om mijn misschien wel scheve bekken ook wel eens recht te laten zetten.. ;)

Wie loopt er nog meer bij een chiropractor cq. fysiotherapeut? En zijn jullie via de huisarts terecht gekomen? Gaan jullie er eens in de zoveel tijd heen om je weer eens onder handen te laten nemen (preventief?) .. Ik ben erg benieuwd..

En wie kunnen jullie mij dan aanraden? Ik woon in Leiderdorp, het liefst dus in Leiderdorp of in Leiden :) .

magriet

Re: Wie nog meer Chiropractor c.q. Fysiotherapeut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:14

Je kan tegenwoordig zonder verwijzing naar een fysio. Kuijk wel even hoe je verzkerd bent want vel verzekeringen vergoeden maar 9 behandelingen per jaar

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 14:18

Je hoeft voor de fsyio geen verwijzing meer te hebben, dus je kan gewoon een intake afspraak maken. Dan is er meteen duidelijk of jij daar wel terecht kan met je klacht of dat je beter naar een andere therapeut kan gaan (manueel bijv.).
Ga toevallig zelf ook binnekort een afpsraak maken namelijk :P

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 16:00

Vrijdag heb ik een afspraak.. Hopelijk kunnen ze mij van de klachten afhelpen.. Moeilijk in te schatten wat een goede chiropractor is... Chiropractie Leiden, daar heb ik een afspraak gemaakt...

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:30

Vind k inderdaad ook heel moeilijk! Je kan natuurlijk wel letten op aangesloten bij vereniging enz., mja dat zegt misschien ook niks.
Had hier een site van een manueel therapeut gevonden waar ook persoonlijke verhaaltjes stonden en die man had allemaal extra cursussen gedaan enz. Dat vind k dan weer wel van belang, dat iemand zn kennis bijhoudt etc.
Maar ga morgen eerst maar afspraak maken bij de therapeut van een vriendin. Zij is fysio in opleiding dus weet wel waar ze op moet letten :)

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 17:38

Ik ga naar een chiropractor trouwens. Ik had last en mijn vader liep er al, ben mee geweest en moest wat invullen geen dokter gezien van tevoren hoor :)
Hij kon het wel merken dat het nodig was dus ik moest snel weer komen en nu zit er steeds wat langer tussen.