bobbeltje in hand

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

bobbeltje in hand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 11:13

vorige week kwam ik erachter dat ik een bobbeltje (soort bultje) in mijn hand heb.
het zit bovenop mijn hand (zeg maar onder de ringvinger) en beweegt mee als ik mijn vingers strek. je ziet het bewegen.
dus als ik mijn vingers strek zit het buljte meer bij mijn pols en als ik een vuist maak zit het bij de knobbel onder de ringvinger.
het is hard, en voelt als bot.

Het bultje zelf doet geen pijn, maar had verleden week wel last van boven mijn pols. Ik kon niet veel steunen op mijn hand want dan deed gruwelijk zeer. Nu heb ik geen last maar vind het best vreemd.. weet iemand wat het kan zijn?

Yavanna

Re: bobbeltje in hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:14

ga even naar een dokter, daar zijn ze voor;) die weet het ongetwijfeld, daar heeft hij voor gestudeerd :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:29

Het kan een ganglion zijn, een peesontsteking. Ik heb het ook op mijn hang, ook op de plaats waar jij beschrijft. Ben er al mee bij de HA geweest. Opereren kán, maar grote kans dat het terugkomt + lelijk litteken. Het is bij mij gewoon een zwakke plek in de pees, moet er maar mee leven. Het verdwijnt regelmatig uit zichzelf en komt dan ook weer terug.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:10

Wat plien zegt. Ik heb het ook, eentje in mn hand en in mn pols. Het doet inderdaad met tijden flink veel pijn. Mij hebben ze gezegd dat de operatie ook 99,5% van de keren mislukt, oftewel, dat het terugkomt binnen zeer korte periode.
Mijn nicht heeft zich wel laten opereren, geloof iets van 4 of 5 keer ofzo, en ze heeft er nog last van :)
Leer ermee leven, zorg dat je niet teveel druk zet op die vingers en op je pols :) Af en toe iets zwaars tillen kan ik best, maar ik moet het niet dagelijks meerdere keren doen. Of bijv dagelijks met jonge paarden gaan wandelen die nogal eens willen schrikken, die druk die er dan op je hand komt is gewoon teveel :)

Leer ermee leven hebben ze mij ook gezegd :)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:07

Ik heb het wel laten opereren (hij drukte op een zenuw wat erg vervelend was) en ben nu 3 jaar verder en hij is nog steeds weg. :) Ze hadden er eerst in geprikt met cortico steroieden (hoop dat ik het goed schrijf) maar dat werkte niet.
Helaas zit dr nou een op mijn andere hand waar ik flink last van heb. :')

Egni

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:18

Heb ik ook, mijn zus heeft zich pas laten opereren maar dat is mislukt. Schijnt heel vaak te mislukken, of het komt terug. Heeft ook iets met de slijmbeurs te maken volgens mij?

gamblerlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 10:28

Ik heb er ook eentje op mijn linkerpols. Heb hem 2 keer weg laten halen. De eerste keer is hij een jaar weg geweest. Nu de tweede keer maar 5 maanden ofzo. Ik moet er wel bij zeggen dat ik er zoveel last van had de vorige keren dat ik blij was dat ik 5 maanden pijnvrij was. Ik zou het dus ook zo weer doen....

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 11:38

Ik heb jaren lang een ganglion in m'n pols gehad, als die opspeelde deed dat erg zeer :\
Maar, ik heb er inmiddels al een paar jaar geen last meer van. Hij is bij mij 2 keer uitgezogen en ingespoten met cortison, niet dat dat hielp, het bleef terug komen, behandeling vond ik vrij pijnlijk, laatste keer bijna van m'n stokje gegaan :+ .
Ik had zelf het idee dat het door een overbelasting is ontstaan en het had er het meest last van met aansingelen, heb toen een singel met elastiek gekocht en dus nooit geen klachten meer gehad :)