Vulling kies eruit gekomen, spoed??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Vulling kies eruit gekomen, spoed??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 11:13

Volgens mij ben ik eergisteren de vulling van mijn kies verloren..

Was aan het eten en beet opeens op iets keihards. Deed enorm pijn, zo erg zelfs dat ik dacht mijn kies te hebben gebroken op dit "steentje".
Vond het al zo vreemd dat ik opeens een steentje in mijn pasta had, maar nu kwam mijn man gisteren met de briljante opmerking dat het waarschijnlijk mijn vulling was :+
En die heb ik dus opgegeten :Y)

Maar goed, nu zit ik dus wel echt met kiespijn. Waarschijnlijk van de vulling die eruit ligt, maar het is ook dezelfde kies die de klap kreeg toen ik erop beet.

Volgende week donderdag heb ik een afspraak bij de tandarts voor controle. (voor het eerst in 6 jaar want ik ben dus doodsbang := ) Ik vraag me nu alleen af of het wel zo slim is om tot dan te wachten?

Kan er binnen een week bijvoorbeeld veel vuil in het ontstane gat komen waardoor ik wel nu zou moeten gaan? Ik bel vanmiddag nog wel even de tandarts, maar ben toch benieuwd of jullie mij niet gewoon gerust kunnen stellen :o

Evelyne79

Re: Vulling kies eruit gekomen, spoed??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:14

niet mee willen wachten, gewoon bellen

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:14

Het kan spoed zijn, ligt eraan of je pijn hebt. Het kan wel gaan ontsteken dus heb je wel een noodvulling nodig.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:15

Gewoon tandarts bellen lijkt me.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:15

Gewoon even bellen. Lijkt me niet dat het handig is om met een gat in je kies rond te blijven lopen. :)

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:16

Bij mij brak maandag een stuk van mn kies/vulling af.
Even bellen en zeggen dat je ook al een afspraak hebt!

Ik heb er geen last van, behalve dat het nu een gat is maar ga het toch morgen al laten maken :j

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:16

Mijn kies is ooit eens afgebroken en ik heb daar gewoon een paar dagen mee door gelopen. Enkel had ik geen pijn en ik moest geloof ik wel langs komen als ik pijn had. Het kan zijn dat je zenuw nu open ligt. Ik denk niet dat ik je kan gerust stellen; als het pijn doet zou ik toch even met de tandarts overleggen! Sterkte!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 11:16

Jammer dat jullie niet allemaal zeggen dat ik me aanstel en rustig nog een week kan wachten ^) :o

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:20

Als je pijn hebt zou ik wel langs de tandarts gaan. Ik ben zelf ook geen held met naar de tandarts gaan maar ga wel gewoon elk jaar voor controle (moet ook wel voor de verzekering). Maar ik heb afgelopen zomer een wortelkanaalbehandeling gehad. En eerst nog even met de pijn gelopen en pijnstillers geslikt. Maar de pijn werd s'nachts zo ondraagelijk dat ik er enorm spijt van heb gehad dat ik niet meteen was gegaan. En wat los je ermee op door het uit testellen tot volgende week? Het zal toch weer gemaakt moeten worden en liever nu dan een week met pijn lopen lijkt mij. Dat ene spuitje stelt niks voor in tegenstelling tot de pijn die je kunt krijgen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 13:10

Nou heb de tandarts gebeld en ik mag gewoon wachten tot donderdag :?
Vond het een beetje lakse reactie van de tandartsmevrouw maar goed ik ga er maar vanuit dat het goed is. Als de pijn ondraaglijk werd moest ik maar bellen :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:14

Nuage, laat je niet afwimpelen, hoor! Voor controle wordt bij de meeste tandartsen slechts 10 minuten ingepland, dus er moet sowieso een vervolgafspraak gemaakt worden voor het vullen van het gaatje. Je weet zeker dat het je vulling is, toch?
Ik zou gewoon bellen om te vragen of er tijd is om dit te vullen tijdens de controle... Zegt de assistente nee, vraag dan meteen wanneer je langs kan komen voor het vullen!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:15

Het kan voor de benodigde behandeling geen kwaad om nog een week te wachten, maar je moet niet nog een week met ondraaglijke pijn rond blijven lopen. Als je er echt veel last van hebt dan moeten ze maar tijd voor je maken.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 13:16

Nee de pijn is nu prima te behappen. Als ik net heb gegeten voel ik het niet eens (waarschijnlijk is het gaatje dan heerlijk gevuld met boterham :+ )
Maar ik maakte me meer zorgen om het weekend en of een week wachten niet verstrekkende gevolgen zou hebben. Aangezien ik toch al zo angstig ben is een wortelkanaal oid niet iets waar ik aan moet denken :=

Ik zit trouwens bij een angsttandarts dus hij trekt voor controle bij mij 45 minuten uit. Het komt vast goed. En als het niet meer gaat bel ik gewoon weer :)