Omhoogstaande teennagel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aronneke

Omhoogstaande teennagel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 11:08

Hey Bokkers!

Ik zit al tijden met een hoogst irritant probleem. Mijn nagels van mijn grote tenen staan namelijk omhoog. Eigenlijk gaat het vanaf het tweede kootje haast schuin omhoog. Dit met het gevolg dat ik altijd gaten in mijn sokken en zelf in mijn schoenen heb. Buiten dat loopt het ook verschrikkelijk vervelend in nieuwe schoenen bijvoorbeeld.
Zijn er bokkers die hier ook last van hebben en is het eventueel operatief te corrigeren? Ik heb op internet gezocht maar ik kan er ook niet echt een soort van benaming voor vinden. Het is dus geen hamer- of klauw teen als ik het goed lees.

Wie helpt me??

Evelyne79

Re: Omhoogstaande teennagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:09

Dus nagels kort houden is geen oplossing?
maak anders even een foto van je voeten, wellicht kunnen we dan wat makkelijker meedenken

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 11:15

Nagel is netjes kort.. Ik ga nu foto´s maken ;)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:17

Mag je nagels nooit te kort knippen!!! erg slecht. Ga een keer naar een goed Pedicure (het liefst een medische pedicure) die kunnen je zeker helpen. En adners zullen ze je wel doorsturen.

Ik werk bij een pedicuregroothandel/opleidingsinstituut dus zie regelmatig het een en ander voorbijkomen.
Pedicures hebben diverse methodes op correcties te maken.

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 11:21

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:38

Sky_As schreef:
Mag je nagels nooit te kort knippen!!! erg slecht.

tussen kort houden en te kort knippen zit wel een verschil hoor, mij hoor je niet zeggen dat ze te kort moet knippen.

je mag m'n tink wel even lenen om je tenen platter te maken :D denk alleen niet dat dat je juiste oplossing is :+

pedicure inderdaad om advies vragen

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:51

Er bestaan allerlei sokjes etc.
Vraag je buurvrouw anders maar om epitact. Dat zal ze wel kennen....daar is heel veel van verkrijgbaar.

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 11:57

Ik heb dit ook en noem het een jubelteen ;) Mijn duimen doen hetzelfde trouwens.
Heb er ook vaak last van dat ik in slappe schoenen (ballerina's of nike's) zo'n teen erin heb staan na een tijdje. Nog geen last gehad van kapotte schoenen gelukkig.
Hou mijn nagel ook kort, maar niet te kort, en goed gladgevijlt ter bescherming van mijn sokken.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:12

Ik heb het ook, alleen niet zo erg. Gelukkig geen kapotte schoenen, maar wel sokken die een minder lang gelukkig leven lijden. :))
Mijn duimen doen het inderdaad ook, die zijn wel erg omhoog zeg maar. Als ik mijn duimen recht houd, zit er echt bijna een 90 graden hoek van duim en nagel. :')

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:20

Ik ken het, in al mijn (oudere) schoenen staat een grote teen en ik heb altijd gaten in mijn sokken (vooral in mijn dure paardrijsokken). Maar ik erger me er niet zo erg aan hoor.

Laat je het even weten als je naar een pedicure gaat? Ben wel benieuwd wat ze er aan kunnen doen.

ceso

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 16:58

Ik heb dat ook heel erg. In mijn schoenen zitten ook echt kale plekken waar mijn grote tenen zitten. Ik kan ze niet heel erg kortknippen omdat er een soort extra huidlaagje onder de nagel zit, heel erg raar maar heel pijnlijk als je je nagels te kort knipt.

aronneke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 17:10

Ja inderdaad. Ik zal het haar vragen zodra ik haar zie. Heb nu net nieuwe Uggs aan, en ze zitten nogal strak. Ze lopen schijnbaar wel uit, maar die teen zit in de weg!!