Ongelijke borsten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samiyah

Ongelijke borsten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 19:11

Hoi!

Ik zit met een probleempje en ik vraag me af of er meerdere bokkers zijn die hetzelfde hebben.

Mijn borsten zijn ongelijk. En niet een klein beetje, zoals normaal is bij vrouwen, maar echt heel erg. Mijn linkerborst is een flinke D cup en mijn rechter een AA..

Ik schaam me er heel erg voor, in bikini durf ik amper meer en strakke kleding vind ik ook niet fijn. Ook was het bij vriendjes altijd weer een ontzettende stress als het intiem werd.

Na jaren onzekerheid ben ik er gewoon klaar mee, ik wil dat er iets aan gedaan wordt! Heb al een beetje op internet gezocht over borstvergrotingen bij ongelijke borsten maar wordt er niet veel wijzer van.

Zijn er meer mensen met ongelijke borsten die evt een operatie hebben laten doen? En werd dat vergoed?

Alvast bedankt! :)

ashley1

Re: Ongelijke borsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:14

Of het vergoed werd weet ik niet, wel dat een vriendinnetje van toen een jaartje of 17 het ook heeft laten doen, ze was er ook erg onzeker door geworden. Het is heel mooi geworden en ze was zo gelukkig met d'r lijf, echt super! :j

Misschien als je het op advies van je huisarts/psycholoog laat doen, ze meer vergoeden dan dat je het gewoon 'voor de sier' laat doen. Dat je zeg maar aan kunt geven dat je er mentaal heel erg mee zit e.d.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 19:16

Met zo'n groot verschil kun je via de HA een verwijzing vragen voor de plastisch chirurg. Het zal aan je zorgverzekering liggen of het vergoed wordt, de HA zal je ook erover kunnen informeren.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 20:15

Bedankt allebei! :)

Ik zal wel even informeren bij de HA. :) Ik las net ergens iets over dat het alleen helemaal vergoed wordt als je je grootste borst laat verkleinen. Weet niet of dat echt een betrouwbare bron was hoor. Maar dat is sowieso geen optie, kleine borsten passen helemaal niet bij m'n lichaam..

Het is idd niet alleen 'voor de sier'.. het voelt echt als een afwijking.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:23

ik moest het wel laten doen omdat ik scheef ging groeien en mijn zelfvertrouwen was natuutlijk nihil. Hierdoor werd het ook vergoed door de verzekering. Het is inmiddels 7 jaar geleden. en niet super tevreden over het resultaat maar het is beter dan het was.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:29

Ik heb een borstverkleining gehad en dat is volledig vergoed. Ik denk dat je wel aan kunt tonen dat je er psychisch veel last van hebt en met een verwijzing van de HA kun je eerst gewoon redelijk vrijblijvend een afspraak maken bij een plastisch chirurg. Het verschil is zo groot, dat die zeer waarschijnlijk wel wat kan regelen met je zorgverzekering. ;)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 20:36

@PBA_ hoe groot was het verschil bij jou dan? En wat bedoel je precies met scheefgroeien?

@Lante_ Ja het verschil is inderdaad echt enorm, vroeger was het iets minder maar de ene borst is blijven groeien (toen ik 3 jaar geleden met de pil begon ook weer een cupmaat) en de andere blijft achter.. Ik ga morgen een afspraak maken bij de HA. :)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:41

AA/C mijn rug werd scheef door compensatie gedrag van mij, waardoor het natuurlijk niet beter van werd. Hierdoor kreeg ik last van mijn rug en schouders.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:43

Een kennis van me had dat idd ook, die heeft de ene borst laten vergroten en dat werd, voor zover ik weet, gewoon vergoed hoor :)

Edit; das overigens heel mooi geworden, je ziet t verschil écht niet.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:50

zal over een paar jaar wel weer onder het mes moeten om ze te laten vervangen dat is na 15 jaar ongeveer. maar zal er dan ook meer op letten dat het netter gebeurd.

Merk nu trouwens wel dat nu ik zwanger ben de "probleem" borst niet echt meegroeid in verhouding met de "gezonde" borst. Hoop dat dat na de borstvoeding wegtrekt, als het úberhaupt kan. De artsten zeiden van wel maar het kan blijkbaar wel een probleem opleveren. We zullen zien.

Ik loop dus weer te klooien met bh's helaas want het zit natuurlijk niet echt goed zo.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:56

Het ligt geheel aan je zorgverzekering of het vergoed wordt. Vraag ten eerste bij je Huisarts een verwijzing naar de Plastisch Chirurg, mocht je informatie willen of je besluit al hebben genomen.
De Plastisch Chirurg zal je zorgverzekeraar verzoeken de ingreep te vergoeden. Of ze gaan akkoord, of ze wijzen het af, of ze willen het gedeeltelijk betalen.
Eén advies: maak altijd bezwaar tegen een afwijzing, eventueel met digitale foto's bijgeleverd.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:00

TS: Elke vrouw heeft (vaak iets) ongelijke borsten, daarmee wilde ik je iets geruststellen toen ik de titel las. Maar zo'n groot verschil heb ik nog nooit gehoord/gezien.

AngeliqueB schreef:
Met zo'n groot verschil kun je via de HA een verwijzing vragen voor de plastisch chirurg. Het zal aan je zorgverzekering liggen of het vergoed wordt, de HA zal je ook erover kunnen informeren.
Dit wilde ik ook zeggen :)

Heel veel succes en sterkte meid! :(:)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:10

laat je verder ook niet afschepen door je HA (waren ze in mijn geval goed in), als ze vertellen dat het allemaal wel meevalt en dat je er best mee kan leven. In mijn geval kon dat zeker niet. Met mijn 17de de molen ingegaan en pas op mijn 21ste is er actie ondernomen.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 21:19

@Sabin_e Ja ik weet dat elke vrouw verschillende borsten heeft, toen ze nog aan het groeien waren stelde mijn moeder me ook altijd gerust, het zou nog wel wegtrekken. Helaas is dat dus nooit gebeurt en werd het alleen erger. Dankewel! :)

@PBA_ oef vervelend zeg van je rug :(:) Pff na 4 jaar pas actie ondernomen! Ik zal voet bij stuk houden bij de HA want ik vind dit verschil gewoon echt niet normaal.. kleding zit ook gewoon voor geen meter en ik voel me gewoon lelijk en abnormaal..

Iedereen verder bedankt voor de reacties, het stelt me wel gerust dat het waarschijnlijk gewoon vergoed wordt! Want ik wil echt dat er wat aan gedaan wordt, maar ik ben maar een arme student dus zelf betalen zit er helaas (nog) niet in!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:28

Die kennis van mij, nja, zij en haar ouders waren nou niet echt heel secuur met t uitzoeken van een goeie verzekering hoor... Dus als t dáár al voor vergoed werd...

Maar ff andere vraag; hoe staan je ouders er tegenover? Ik ben er bijv heilig van overtuigd dat mijn ouders me financieel zouden steunen als zoiets niet volledig vergoed werd... (miss heb ik eroverheen gelezen hoor, sorry in dat geval)

moonvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 21:31

Dat vraagt om een verwijzing van HA!
Bij mij is alles aan de li kant groter mijn been , voet en ja ook mijn borst maar niet zo'n verschil als jij benoemt. Zou ik ook heel onzeker van worden. Gewoon naar ha toe! Helemaal gelijk dat je daar wat aan wilt veranderen!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 21:44

@Amyz: ik heb het er nog niet heel uitgebreid met m'n ouders over gehad. M'n moeder weet wel dat ik er erg mee zit en ze zal ook zeker achter de operatie staan als het zover komt. Maar financieel steunen kan niet, simpelweg omdat ze het geld er niet voor heeft. Met m'n vader heb ik het nog niet besproken, gaat binnenkort wel gebeuren. :)

@Moonvw: ja ik heb ook het idee dat mijn hele linkerkant gewoon wat groter is, ook m'n been en voet idd.. Bedankt voor je bemoedigende woorden! :)

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:09

amyz schreef:
Die kennis van mij, nja, zij en haar ouders waren nou niet echt heel secuur met t uitzoeken van een goeie verzekering hoor... Dus als t dáár al voor vergoed werd...

Helaas is daar niets op te baseren.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 22:31

Lizzle schreef:
amyz schreef:

Helaas is daar niets op te baseren.

Begrijp ik inderdaad hoor, zelf al meerdere keren door een medische molen geweest dus weet intussen ongeveer hoe t werkt met verzekeringen.. Maar bedoel vooral dat zij iig een basispakket had én vergelijkbaar probleem. Dus wat dat betreft iig alvast íets om ts moed te geven :)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:44

Ik zou inderdaad gewoon even naar de huisarts gaan. Elke arts of plastisch chirurg zal direct begrijpen dat dit voor jou heel vervelend is. Misschien kunnen ze je ook helpen met wat info over het vergoedingsverhaal?

Titsia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:43

Vriendin van me had hetzelfde wel probleem, heeft er iets aan laten doen en werd terug betaald als ze maar tot een C cup ging, meer was niet nodig vinden ze hier haha. (ene kant AA andere kant flinke B, maar verschil was ook bij haar wel erg duidelijk) Hoop dat ze in NL ook zo redeneren, was bij haar telkens een hel om te gaan shoppen, relaties aan te gaan, bikini rond te lopen...

cYn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 10:53

Ik heb dit probleem (helaas) ook, maar dan in mindere mate...
Ik heb een grote C en een (kleine) B.
Ik heb zo'n 3 jaar terug via de HA een doorverwijzing gekregen naar de plastisch chirurg, die heeft het zo eens bekeken. En een aanvraag bij mijn verzekering gedaan.
Deze werd afgewezen! Ze vonden het verschil niet erg genoeg.... pf ik ben er nog steeds erg kwaad over!
Nu ben ik aan het sparen om een complete borst vergroting, lifting e.d. zodat ik me eindelijk volledig fijn kan voelen.
Helaas is die operatie niet erg goedkoop (als je het bij een praktijk wil laten doen, welke -zeer- goed aangeschreven staat).

Ik wens je er heel veel succes mee, en ik raad je absoluut aan om naar de HA te gaan.. niet geschoten....is altijd mis.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 12:23

Titsia schreef:
Vriendin van me had hetzelfde wel probleem, heeft er iets aan laten doen en werd terug betaald als ze maar tot een C cup ging, meer was niet nodig vinden ze hier haha. (ene kant AA andere kant flinke B, maar verschil was ook bij haar wel erg duidelijk) Hoop dat ze in NL ook zo redeneren, was bij haar telkens een hel om te gaan shoppen, relaties aan te gaan, bikini rond te lopen...

Hmm mijn ene is al een D dus tot een C cup gaan zit er niet echt in haha.. :P Ja ik zit met dezelfde problemen, vooral het in bikini lopen.. Gelukkig heb ik nu een vaste relatie die een operatie eigenlijk helemaal niet nodig vind en me perfect vind zoals ik ben dus voor hem hoef ik het niet te doen. (nou moet je het natuurlijk nooit voor een ander doen, maar voor jezelf)

@cYn wat vervelend dat het is afgewezen.. ja ik ga het zeker proberen!