Vanmiddag moet ik naar de cesartherapie, wat ik ervan begrijp gaan ze kijken naar je houding? Nu denk ik dus helaas dat ik daar niets te zoeken heb. Doordat ik al 2 weken met hoofdpijn loop, er zit waarschijnlijk iets vast in mijn nek. Maar dan zou het mij logisch lijken dat je naar de fysio zou moeten??
Deze je los masseert?
Maar ik ben doorgestuurd naar de cesartherapie. Dus ik was benieuwd naar ervaringen van bokkers met zo een therapeut?
Resfeber
Geplaatst: 19-10-10 12:29
Ik heb ook cesartherapie gehad. Dat was voor m'n rug. Ik nam namelijk een verkeerde houding aan. Je moest er gewoon rek en strek oefeningetjes doen. Dus ik heb geen ervaring met nek klachten. Zo ver ik weet kan cesartherapie voor allerlei klachten gebruikt worden. Ze kijken en voelen een beetje aan je nek hoe het daar allemaal zit en dan ga je op een mat of grote bal enz. oefeningen doen. Suc6 vanmiddag!
Ik heb als kind cesartherapie gehad omdat ik moeite had met motoriek. De huisarts zal je niet voor niets doorverwijzen denk ik?
Bienotje
Geplaatst: 19-10-10 13:10
Waarschijnlijk zit je nek vast als gevolg van een verkeerde houding. Als je dus met ceasartherapie aan de slag gaat met oefenen, kun je je houding veranderen en voorkom je in het vervolg weer dezelfde klachten. Zou best wel eens kunnen dat het dus nog beter geschikt is voor je dan je dacht. Maar je hebt eerst een soort van intake gesprek vanmiddag, dus dan zul je wel horen hoe of wat
Ik heb ook cesartherapie gevolgd omdat ik een beetje waggelde met lopen. Veel oefeningen voor gekregen, bleek uiteindelijk al opgelost te zijn met billen in en borst naar voren Maar nekpijn kan door je houding komen. En ik zeg altijd maar; Baat het niet dan schaad het niet.
Ik heb cesartherapie gehad voor bekkenproblemen. Na een val van een paard had ik nog jaren last van pijn in mijn onderrug/bekken/heup.
Er wordt inderdaad gekeken naar houding (zowel stilstaand als in beweging) en aan de hand daarvan krijg je verschillende oefeningen die je ook thuis moet doen. Bij mij stond mijn bekken scheef en zat mijn si-gewricht vast etc. Dat kon niet verholpen worden met de oefeningen en na een keer of 12 ben ik daar de cesartherapeute doorverwezen naar een osteopaat. Daar ben ik helemaal gekraakt en sindsdien zijn mijn klachten helemaal verdwenen.
kritegirl
Geplaatst: 19-10-10 21:24
Ik heb ook cesartherapie gehad
Mijn houding was scheef en mijn schouder- en nek spieren zaten vast. Het heeft bij mij toen wel geholpen!
Ik had er inderdaad meer aan dan ik zelf van te voren dacht.
Ik heb mijn schouders veeeeel ste ver naar voren staan waardoor ik alsmaar spanning opbouw op mijn nek/schouderspieren die in een soort driehoek lopen?
En ik zeg mijn knieen te ver naar achter als ik sta. Waardoor ik weer een holle onderrug krijg en dan ook alles strak zet.
Dus de hoofdpijn kon wel degelijk daarvanuit komen heb nu wat oefeningen gekregen vast voor deze week en volgende week mogen we weer terug komen.