moeheid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nickyyyy

moeheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-10 21:09

Hallo,

ik open dit topic om misschien wat tips te krijgen van mensen die dit herkennen.

Ik zal eerst even vertellen waar is last van heb.

Zoals de titel al zegt heb ik heel erg veel last van moeheid. Geloof me ik slaap prima, als een blok zelfs, maar het probleem is ik kan de hele dag slapen maar het is geen pfeiffer. Ik heb de hele dag moeite met me ogen open houden en met op letten op school. Het kost me al met al ook ontzettend veel energie om thuis nog aan me huiswerk te gaan. Ik lig in de avond om 10 uur op bed en ik moet er 8 uur uit, dus heb zeker geen slaap te kort. Ik maak ook geen overdreven lange dagen op school. Ik heb maar 1 dag tot kwart voor 4, 2 tot kwart voor 3 en 1 tot kwart over 1. De maandagen ben ik nog even vrij. Daarnaast heb ik aan het einde van de dag ook moeite met lopen, ik kan niet blijven staan onder de douch. En in de morgen douchen helpt niet, ik word er niet wakkerder van. Integendeel.

Ik heb van alles geprobeert, Vitamine pillen, energie tabletten, nog rustiger aan doen. Het werkt niet. De dokters weten het ook niet.

Herkend iemand het? Of heeft iemand misschien een goeie tip voor me?

Peperkroket

Re: moeheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 22:22

Hoe weet je dat het geen pfeiffer is? Al bij de HA geweest? Bloed laten prikken? Anders zou ik dat snel laten doen :j

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 06:06

B12 en schildklier getest?

laResidence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 06:12

Het klinkt misschien vreemd maar misschien slaap je tevéél.
Je zit op zo'n 10 uur per nacht, probeer eens een paar weken een uur eerder op te staan.
Drink je energiedrankjes? Bij langdurig gebruik heeft cafeïne een omgekeerd effect hè.
Sterkte!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 06:23

hoe lang heb je dit al en wat kwam er uit je bloedonderzoek?
is je hormoonspiegel ook gecontroleerd?
hoe zijn je eetgewoontes?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 10:57

Zelfde vraag, is er al een algemeen bloedonderzoek gedaan?

Nickyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-10 11:00

Chris: Mijn bloed is gecontroleerd, vandaar dat ik weet dat ik geen pfeiffer heb.

Rebel_Jits: Nee, zo ver ik weet niet. Wat zou daar evt uit kunnen komen dan?

laResidence: Ik drink gene energie drankjes, het enige wat ik drink is in de morgen espresso omdat ik me overdag dan net iets beter voel.
Ik zal het eens proberen om een uur per nacht minder te slapen.

Urielle: Ik heb dit sinds ik weer 1 week op school zit, dus ong. 2 maanden alweer. Ik eet prima, ik ontbijt in de morgen, eet op school gewoon een gezond broodje in de pauze, en dan me avond eten en ik het weekend snoep ik er ook bij.
Ui het bloedonderzoek kwam dus helemaal niks, niks om me zorgen over te maken.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:01

Waar ben je op geprikt alleen pfeiffer of ook schildklier, B12 en hb?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:04

Ik zou toch even bij de huisarts langs als je je echt zorgen maakt. Moeheid is een van de meest voorkomende en lastigste klachten die er bestaat omdat het, om het grofweg te zeggen, van een onregelmatig ritme tot pfeiffer tot een kwaadaardig gezwel kan komen. (Nu is dat laatste natuurlijk zeer onwaarschijnlijk in jouw geval).
Je zou ook eerst kunnen proberen om een regelmatig ritme te vinden met zo'n 8 uur slaap, regelmatig eten en niet te actief bezig zijn voor je naar bed gaat. Maar mocht je echt nog lang last van die klachten hebben, zou ik toch even contact opnemen met je huisarts.

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:06

bloedarmoede?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 20:55

Nickyyyy schreef:
Chris: Mijn bloed is gecontroleerd, vandaar dat ik weet dat ik geen pfeiffer heb.

Rebel_Jits: Nee, zo ver ik weet niet. Wat zou daar evt uit kunnen komen dan?

laResidence: Ik drink gene energie drankjes, het enige wat ik drink is in de morgen espresso omdat ik me overdag dan net iets beter voel.
Ik zal het eens proberen om een uur per nacht minder te slapen.

Urielle: Ik heb dit sinds ik weer 1 week op school zit, dus ong. 2 maanden alweer. Ik eet prima, ik ontbijt in de morgen, eet op school gewoon een gezond broodje in de pauze, en dan me avond eten en ik het weekend snoep ik er ook bij.
Ui het bloedonderzoek kwam dus helemaal niks, niks om me zorgen over te maken.

Bij zowel B12 als een te trage schildklier is moeheid een symptoom. Laat het even checken bij de huisarts door middel van bloedprikken, dan weet je het zeker.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 09:13

Ik herken je klachten, heb er zelf ook last van :) heb een uitgebreid bloedonderzoek laten doen (dus ook b12, schildklier, nieren, lever, enz) en als ik wil kan ik me laten doorverwijzen naar een internist die me dan echt binnenstebuiten keert..maar wat heel erg helpt is sporten, met name hardlopen. Dit is me door verschillende professionals aangeraden en het maakt echt dat ik me overdag fitter voel :)

Dus ik zou zeggen: laat je uitgebreid onderzoeken en ga heel regelmatig sporten.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 12:21

ik ben ook altijd moe!!! Bij mij heeft het ermee te maken dat ik 1. heel veel licht nodig hebt en 2. mijn leven zo hectisch is dat ik veel indrukken, gedachtes en stress moet verwerken.. Ik probeer er zo min mogelijk aan toe te geven, mezelf iedere dag te verwennen door lekker lang en warm te douche, gezond te eten enz. en verder veel ritme vast te houden.. Dat gaat eigelijk het beste!!!! Hoe meer ik eraan toe geef, hoe vermoeider ik raak..