Witvloed of?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

AniiQue

Witvloed of?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 21:30

Dit is niet voor mij, maar een vriendin kwam me met een vraag aanzetten
Ze heeft heel erg last van afscheiding. Dan wat waterig en dan weer heel slijmerig dat het echt ongeveer op een kauwgum kan lijken :7
Kan ook een behoorlijk charmant geurtje aan zitten zoals zij het zo mooi kan verwoorden.
Ze heeft het volgens haar in best wel ernstige maten. Het is geen schimmelinfectie maar ze gaat er liever (nog niet) mee naar de dokter. Is ook best beschamend vind ze.

Ze vroeg dus aan mij of ik me er raad mee wist, Dus ik dacht even bokken kijken of iemand een gouden tip heeft?
Ze had al gehoord katoenen ondergoed en melkzuuroplossing en daarmee spoelen?

Wie heeft uitleg of een tip?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:36

Volgens mij kan de periode waar je in zit heel veel invloed hebben hierop. (ben geen dokter... heb ik ooit gelezen :o ) Rondom of net na de eisprong wordt het slijm schijnbaar heel taai, en vlak na de menstruatie en ervoor zou het wat dunner zijn.
Ik zou het zelf ook wel genant vinden om hiermee naar de dokter te gaan, maar het is toch ook niet echt "een gebied"waar je problemen wilt hebben.

Veel sterkte voor je vriendin

AniiQue

Re: Witvloed of?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-10 21:45

Nee daarom maar ze heeft het echt al zeker 2 jaar.
Mij lijkt het ook niet bepaald fijn om te hebben, maar las net op internet dat het heel normaal is om te hebben.. dat het kan duiden op een gezonde baarmoeder?

Lijkt me vooral genant om dan een vriend te hebben. :=

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 21:47

Ga toch even naar de dokter daar zijn die mensen voor. Zeker na 2 jaar klachten lijkt me dat niet geheel onverstandig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 23:04

Afscheiding is heel normaal.
De een heeft het alleen heel weinig en de ander meer, je hebt 'geluk' of niet zeg maar.
En dat het van structuur verschillend is, heeft idd met schommelingen in je hormoonspiegel te maken.

En de geur, misschien kan ze een keer vaker per dag schoon ondergoed aantrekken als ze veel afscheiding heeft? Want als het 'vers' is, is het in principe reukloos maar naarmate het langer in je ondergoed zit, kan het gaan ruiken (door zuurstof, bacteriën etc.)

Ze moet in ieder geval geen inlegkruisjes gaan dragen, dat vergergerd het vaak alleen maar meer.

Als ze verder geen jeuk heeft, of afscheiding met een raar kleurtje zal het geen schimmelinfectie zijn. (ook omdat ze het al 2 jaar heeft, hoe oud is ze eigenlijk?)

En vriendjes, ze zal er zelf meer mee zitten dan het vriendje.
En die zal niet met z'n neus in d'r ondergoed gaan kijken ;) :D

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:19

Schimmelinfectie kan ook zonder jeuk en zonder raar kleurtje. Veel afscheiding kan wel een symptoon zijn voor schimmelinfectie. En als je dat niet behandeld kan het dus constant terug komen.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:22

Ik denk niet dat het iets ernstigs is.

Verder zou ik niet met melkzuur oplossing gaan spoelen, omdat ze natuurlijke huishouding daaro veranderd.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 09:51

Veel afscheiding is NIET normaal en zeker niet als het sterk ruikt. Als alles van binnen 100% in orde is, heb je geen afscheiding, je kunt af en toe alleen een geurloos propje slijm verliezen (dat staat dan in verband met je cyclus). Dat 80% van de vrouwen afscheiding heeft wil niet zeggen dat het normaal is, dat wil zeggen dat gewoon heel veel vrouwen een inwendige flora hebben die door een of andere reden niet in orde is. En als het op kauwgom gaat lijken is er echt wel iets aan de hand hoor! Het kan ook op yoghurt lijken, of op gele smurrie. Maar dan is er dus wel iets aan de hand.

Ik zou echt eerst maar eens naar de dokter gaan, bij problemen van deze aard zullen ze toch eerst uit moeten zoeken of er sprake is van een bacteriele infectie of schimmelinfectie.

En verder zou ze gebruik van een goed darmflora preparaat kunnen overwegen, maar het duurt dan wel heel lang voordat dat ook van "daarbinnen" z'n effect zal doen gelden. En ik vrees dat als er een akute besmetting is, dat niet direct zal helpen dan zul je dat toch eerst op moeten lossen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 10:54

Ik heb dit ook vaak, rond m'n eisprong kan er ook makkelijk een prop slijm naar beneden komen glijden _O- Dan sta ik de afwas te doen oid en dan komt er een propje naar beneden glijden :')

Heel normaal en zoals iemand anders boven me al zei, het duidt op een gezonde baarmoeder :j
Dus lekker doorslijmen die vriendin van je :D

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 11:19

Dat propje kan normaal zijn (dat is wat ik bedoelde in mijn reactie). Maar sterk ruikende dagelijkse afscheiding is echt niet normaal hoor!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 15:39

Dilan1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 18:01

Kanelly schreef:
En vriendjes, ze zal er zelf meer mee zitten dan het vriendje.
En die zal niet met z'n neus in d'r ondergoed gaan kijken ;) :D

zoiets las ik in de cosmogirl laatst :') dat jongens dat helemaal niet erg vinden en dat het geurtje bij je hoort en dat het niet storend is ;)