Ik heb een zoontje die bijna 8 jaar wordt (in dec.), hij is 6 weken te vroeg geboren, maar heeft daar weinig last van. Hij doet het goed op school, lezen en rekenen gaan helemaal goed, alleen schrijven is hij iets langzamer omdat hij het netjes wil doen en links is.
Nu is hij zins enige tijd weer in zijn broek aan het plassen. In bed deed hij al, hij is nog nooit 's nachts zindelijk geweest. De huisarts zei dat dit zou kunnen komen omdat hij te vroeg was geboren en het ook aan mijn kant van de familie zit.
Er speelt veel in deze familie, voor hem is er een tweeling overleden, hier is hij niet bewust mee bezig geweest, hij was er uiteraard niet. Hij is alleen een jaar later op de dag geboren dat het met de tweeling fout ging, de tweeling wordt wel besproken, maar niet heel veel meer.
Ik ben ondertussen gescheiden, ze gaan elke week bij mijn ex langs, dit gaat eigenlijk zonder ruzie, we zijn ook zonder veel ruzie uit elkaar gegaan (we zijn binnen 6 weken gescheiden). Nu is mijn zoontje eigenlijk altijd al bang geweest van mijn ex, hij gaat ook niet graag langs. Mijn ex zegt dat als hij er is, hij het wel naar zijn zin heeft. Maar als hij er heen moet, gaat hij al zeggen dat hij liever niet gaat. Mijn zoontje is door toedoen van mijn ex een keer bijna verdronken (zonder toezicht hem met zijn zus naar het zwembad laten gaan, terwijl hij gezegd had dat hij mee zou gaan. Een meisje heeft hem toen in het diepe gegooid en toen is hij bijna verdronken, hij kan dus nu nog niet zwemmen en is bang om te douchen en te zwemmen) en laatst in de zomervakantie heeft hij hem dusdanig laten verbranden dat de blaren op zijn rug stonden en hij nu nog de littekens heeft.

Verder ben ik ondertussen hertrouwd en heb sinds 15 weken een kleine meid erbij. Hij is gek op de meid, doet altijd gekke bekken bij haar en als zij dan lacht, dan ligt hij ook in een deuk. Ook geeft hij haar knuffels en is zelfs een beetje bang om haar pijn te doen. Ook met mijn nieuwe man heeft hij meer dan met zijn echte vader. Bij hem zit hij altijd op schoot, knuffelt hij heel vaak en zitten samen spelletjes te doen.
Nu is hij dus sinds enige tijd weer in zijn broek aan het plassen, hij zei eerst dat een jongetje hem tegen hield om te gaan plassen. Dus ik heb gezegd dat hij hier voor de deur moest spelen, toen deed hij het weer. Daarna gezegd dat hij alleen nog binnen mocht spelen, ik weet het eigenlijk mag ik geen straf geven, maar nu kon ik in de gaten houden wat hij precies deed. Nu deed hij het dus weer... Terwijl hij achter de comp bezig was.
Hij is blijkbaar zo geconcentreerd dat hij niet precies meer weet dat hij moet plassen. Maar waarom had hij dat eerst niet? Ik heb hem nu in zijn luier naar buiten laten gaan, ik heb gezegd dat hij uiteraard niet in zijn luier moest plassen maar dat hij zo niet bang hoefde dat hij in zijn onderbroek zou plassen.
Ik heb hem nu net binnengehaald om te plassen en hij zei dat hij nu nog niet in zijn luier had geplast...
Ik heb ook schoolmaatschappelijk werk al geprobeerd in te schakelen, maar deze is vrij lastig om te pakken te krijgen, die probeer ik maandag na de vakantie weer. We hebben een nieuwe huisarts die weet nog niet veel vrees ik

Nou toch nog een lang vehraal maar korter ging helaas niet...