echo van het klein bekken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

echo van het klein bekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-10 18:01

Ik moet morgen bellen voor een echografie van mijn onderbuik/klein bekken. Enfin ik moet niets maar het zou verstandig zijn. Maar ik weet eigenlijk niet goed hoe zo'n echo in zijn werk gaat... De dokter zei dat ik moest zorgen voor een volle blaas maar voor de rest heb ik eigenlijk geen idee... Ik heb piercings (navel) hoe zit het daar mee?

Ervaringen zijn welkom! Ik ben nl een enorme angsthaas wb dat soort onderzoeken :o
En hoe snel weet je of er wat zit of niet?

Polly
Moderator Algemeen

Re: echo van het klein bekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:03

ik heb ook een echo gehad omdat ze dachten dat ik blindedarmontsteking had.
Is niks engs aan hoor, doen een beetje gel op je buik en dan met de kop van de echo eroverheen om te kijken of ze iets kunnen vinden :)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:13

En je moet een volle blaas heben zodat bepaalde ingewanden omhoog geduwd worden (zoiets is hetgeloof ik). Dat is wel naar, lig je daar met een volle blaas en vervolgens gaan ze op je buik duwen. Verder valt het onderzoek wel mee: inderdaad koude gel op je buik en dan met de kop van het echo-apperaat duwen ze op je buik. Ik weet niet of je direkt wat te horen krijgt. Hangt er denk ik af wie het onderzoek doet: de dokter himself of een echo-miep.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:14

ik zat in de wachtruimte toen tussen allemaal zwangere vrouwen.. zit je dan met je buikpijn in je eentje...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 18:39

Idd, is niet spannend, beetje gel en met een ding er overheen.

Ik heb er een paar keer eentje gehad wegens inwendige bloedingen. 1e heb ik weinig van mee gekregen, ging snel, chaotisch en ik lag alleen maar pijn te hebben en geen lucht te krijgen (werd liggend op een bed 's avonds laat binnen gereden, waren geen andere mensen in de wachtkamer).
De keren daarna was het mijn uitje van de dag en was het nog steeds niet erg spannend ;). Ook liggend op een bed, laatste keer zittend in een rolstoel buiten gewone tijden.
Laatste keer nadat ik al een tijdje uit het ziekenhuis was zat ik idd ook tussen de zwangere vrouwen.